Skip to main content

Ziggo verhoogd voor de zoveelste keer hun internet snelheden. Wannneer gaat KPN hier eens in mee?

KPN gaat hier ook zat keer in mee, of doet het zelfs eerder dan Ziggo. Mijn huidige abonnement heb ik ooit als 20 mbit afgesloten en is nu 50 mbit. 

Verder loopt KPN bij glasvezel sowieso toch al voorop doordat bij KPN de upload gelijk is aan de download. Bij Ziggo is de upload maar een fractie van de download. Dus staar je niet zo blind op die download bij Ziggo.


Nick,

Bedankt voor je reactie. Ben inmiddels 7 jaar Telfort/KPN klant en heb nog geen verhoging meegemaakt. Daarvoor Ziggo klant geweest. De keuze om naar glasvezel over te stappen is bewust geweest en ik weet dat de upload beter is. Maar ook KPN mag wel eens wat voor zijn vaste klanten doen. Ik kan op mijn postcode voor 3 euro per maand meer 1000mb internet van T-mobile krijgen. Ik ben tevreden met KPN maar dit soort contrasten is wel extreem.


Wat zegt deze site over de te behalen op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/  graag een screenshot zonder je postcode plaatsen idm


 


Je ziet het. 1000 is bij jou leverbaar!! Maar je zal over moeten naar een husselabonnement. 


Joep,

Dat weet ik.......je weet ook wat dit kost per maand bij KPN.

Ziggo verhoogd kosteloos de snelheden voor hun klanten, mijn vraag was dan ook wanneer KPN zoiets zou gaan doen.


O Ok nou dat weet niemand en wordt zeker niet van te voren gecommuniceerd. Ga er maar van uit dat het nog wel even duurt. 


KPN gaat geen snelheden meer verhogen. Want KPN heeft bij Hussel de snelheid in de naam van het abonnement staan. Bijvoorbeeld Hussel 50 of Hussel 100 of Hussel 500. Zou een beetje raar zijn als KPN bij een Hussel 100 abonnement de snelheid opeens 150 mbit zou maken. Dat word een puinhoop, daar snapt dan niemand meer wat van 😄

En de oudere abonnementen veranderd KPN sowieso toch al niets meer aan.


Kijk je ook even naar de prijzen van Ziggo, liggen over het algemeen hoger dan KPN voor dezelfde snelheid, en de upload is hopeloos bij Ziggo.


Kijk je ook even naar de prijzen van Ziggo, liggen over het algemeen hoger dan KPN voor dezelfde snelheid, en de upload is hopeloos bij Ziggo.

En ze liggen zeker (veel) hoger dan bij oud Telfort abonnementen. 


Ben inmiddels 7 jaar Telfort/KPN klant en heb nog geen verhoging meegemaakt. Daarvoor Ziggo klant geweest. De keuze om naar glasvezel over te stappen is bewust geweest en ik weet dat de upload beter is. Maar ook KPN mag wel eens wat voor zijn vaste klanten doen. Ik kan op mijn postcode voor 3 euro per maand meer 1000mb internet van T-mobile krijgen. Ik ben tevreden met KPN maar dit soort contrasten is wel extreem.

Kijk eens naar je huidige maandbedrag. Het lijkt me typisch een geval waarbij KPN niks doet. Je bent ook geen KPN vaste klant, maar Telfort vaste klant. Tenminste, dat denk ik, kijk eerst eens in je contract/abo.

KPN houdt zich aan de belofte bij de overname van Telfort: Er verandert voor u als klant niets. Voor het geval mensen bang waren dat ze meer zouden moeten gaan betalen. Maar voor de rest verandert de snelheid dus ook niet. Tenzij je zelf overstapt/verlengt.


Je kan het bij T-Mobile zelfs goedkoper krijgen, voor 25 euro heb je die 1000Mb lijnsnelheid al, effe een mobiel unlimited erbij voor 25 euro.

Maar als je daar gezeik met de verbinding krijgt duurt het ook langer om op te lossen, en ik ben er 1 jaar geweest en ben blij dat ik daar weg ben, na een 9 maanden ging het eindelijk goed, maar moest er wel een Fritzbox voor aanschaffen om dat te bewerkstelligen, en de huidige T50 die ze hebben is de V10a van KPN, drama ding.

Maar als het goed draait is er niks mis mee, maar een kapot tv kastje of modem, eerst een monteur op de stoep, duurt zo een weekje of langer en dan moeten ze de nieuwe nog gaan verzenden, de service gerichtheid is daar ook een stapje minder, zit je beter bij Ziggo en dat zeg ik niet snel.😉


Ziggo verhoogd kosteloos de snelheden voor hun klanten, mijn vraag was dan ook wanneer KPN zoiets zou gaan doen.

Dat doet KPN al vaak zat, als je bijvoorbeeld van een passieve straatkast naar een actieve straatkast gaat of wanneer je glasvezel krijgt. Daarbij is het in veel gevallen gewoon niet mogelijk om de snelheid te verhogen, bij een ADSL-verbinding bijvoorbeeld.

 

Overigens is die hogere snelheid ook maar marketing, 200Mbps klinkt beter dan 100Mbps maar een gemiddeld gezin gebruikt die 100Mbps nog niet eens. 200Mbps betekent echt niet dat je websites sneller gaan laden. Zodra je echt veel bestandsoverdrachten over het internet doet dan is een hogere snelheid misschien nog wel interessant maar het hangt ook allemaal weer af van wat er aan de andere kant hangt.

 

Ik zit hier met vier man die dagelijks vrij veel doen met internet en hier heb ik altijd al ruim voldoende gehad aan 100Mbps, nu heb ik toch gekozen voor 200Mbps ivm mijn NAS en webserver die ik regelmatig van buitenaf benader en dan die extra bandbreedte wel fijn is maar heeft het gemiddelde gezin echt die hoeveelheid bandbreedte nodig? Nah. 

 

Dus waarom onnodig versnellen? Het is pure marketing en de gemiddelde klant heeft er in de praktijk niks aan. Net als gigabit internet wat tegenwoordig helemaal de hype is. Tof dat het kan maar hebben we het echt nodig? Nu nog niet..


KPN gaat geen snelheden meer verhogen. Want KPN heeft bij Hussel de snelheid in de naam van het abonnement staan. Bijvoorbeeld Hussel 50 of Hussel 100 of Hussel 500. Zou een beetje raar zijn als KPN bij een Hussel 100 abonnement de snelheid opeens 150 mbit zou maken. Dat word een puinhoop, daar snapt dan niemand meer wat van 😄

En de oudere abonnementen veranderd KPN sowieso toch al niets meer aan.

Nick kpn hussel 1gbit is nog steeds 1000/500 mbit

Down/up 

Dit zou aan het midden dit jaar gelijk zijn

Wou het ff melden

Zie Deze linkÂ