Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

In mijn buurt wordt glasvezel uitgerold. De aannemer heeft er voor gekozen om de huisaansluitingen niet direct te realiseren maar om deze (tijdelijk) weg te werken om een tegel.

Als ik nu op KPN.com kijk dan zijn een aantal van mijn buren al voorzien van glasvezel bij een aantal buren is het in voorbereiding en bij weer een aantal buren wordt het pas december of januari volgend jaar.

Klopt het dat een aantal buren pas in december cq januari 2024 wordt aangesloten ?

 

Heeft volkerwessels Telecom het aangelegd toevallig?


Je kan beter op www.kpnnetwerk.nl kijken.  Zij zijn de beheerder van het glasvezelnetwerk.  Dit forum is van kpn de provider die levert alleen het signaal.  


@Ik_Combineer wat ik heb begrepen heeft VolkerWesssls het idd aangelegd 


Bedankt voor de informatie @Joep1965 

De website is mij bekend.. daar wordt ik niet veel wijzer van. Want iedereen staat op huisaansluitingen 


VWT werkt met de BOP (Buiten Overname Punt

Hierdoor ligt glasvezel vaak nog een tijdje buiten voor de gevel voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. Dit heeft verschillende redenen zoals een te kort aan monteurs, verschillende werkwijze voor verschillende type klanten (nieuw, bestaand, wholesale) maar ook kan het zijn dat er verderop in de wijk nog werkzaamheden in de kabelverdeler (pop) gedaan moeten worden.

U krijgt vanzelf bericht wanneer je wordt aangesloten, bellen met KPN of KPNNetwerk gaat dat niet kunnen versnellen tenzij je op kpnnetwerk.nl ziet dat alles gereed is.


Maar waarom heeft een buurman twee huis verder dan al een glasvezel signaal @Ik_Combineer 


Maar waarom heeft een buurman twee huis verder dan al een glasvezel signaal @Ik_Combineer 

Dit heeft verschillende redenen zoals een te kort aan monteurs, verschillende werkwijze voor verschillende type klanten (nieuw, bestaand, wholesale) maar ook kan het zijn dat er verderop in de wijk nog werkzaamheden in de kabelverdeler (pop) gedaan moeten worden.

 

Verder ben ik niet van KPNNetwerk en heb ik geen inzicht in uw situatie. 


Hoe heb je nu een internetaansluiting?


#webcare: kunnen jullie mij vertellen hoe dit zit ? En wat kan ik er aan doen, want ik zou graag gebruik willen maken van de glasvezel aansluiting..


@JanKeesBaay : Het is precies zoals @Ik_Combineer  vertelt.   Pin je ook ABSOLUUT niet vast op deze data hieronder.  Dat zijn streef/verwachte datums.  De infrastructuur is nog niet klaar. 

Ik ga je niet aan het lijntje houden met verkooppraatjes. Je krijgt vanzelf bericht.  En ik voorzie dat dat nog een flinke tijd gaat duren.  

Waarom je buren dan wel? Die zitten/zaten in een ander scenario. Waarschijnlijk veel eerder aangesloten. 

 


Dank @Erwin_ . Ik heb je een pb gestuurd