Skip to main content

Beste, op 11 april een brief gehad dat mijn glasvezel internet abonnement van 200 mbit/s gratis zou worden geupgrade naar 1 gb/s. Dit zou volgens de brief per de eerstvolgende factuur zichtbaar zijn. Het is nu 26 april en hoewel de factuur netjes is gekomen op 20 april, heb ik nog altijd geen hogere snelheid. In mijnKPN staat ook nog steeds de oude snelheid vermeld. Gezien er wat zaken wijzigen in mijn abonnement (ik ga over op KPN mobiel en wil hieraan ook de entertainment korting koppelen) zou ik graag zien dat de wijziging naar de hogere snelheid alvast wordt doorgevoerd. Voordat het aanbod straks helemaal komt te vervallen omdat er wijzigingen in mijn producten zijn aangebracht. Per wanneer kan ik de wijziging verwachten ?

Kreeg op 11 april 2024 een brief met de aankondiging dat binnen een maand mijn snelheid naar 1 gbyt zou worden verhoogd. In de nacht can 29 op 30 april ontving ik een e-mail van de KPN dat het zover was. Nog geen 3 weken en het is een absolute racebaan geworden.

Ik kan van zware toepassingen tegelijkertijd opstarten en familie en vrienden die bestanden vanaf mijn NAS downloaden zijn dik tevreden. 

Op zich hoef ik me helemaal geen zorgen meer te maken dat de Internet verbinding gaat haperen. 

Allemaal misschien wat overdone maar toch een fijn kado van de. KPN. 

Ga nu een accespoint van de meterkast naar de gang aanleggen op ook de WiFi snelheid te upgraden van 20mb naar 25-30mb.

 

Hoi @Glasblazer, dat zijn mooie berichten om te lezen en top ook dat je jouw ervaring hier met ons deelt, wordt gewaardeerd 🙂 Veel plezier met je 'racebaan' (mooie omschrijving haha)!


Kreeg op 11 april 2024 een brief met de aankondiging dat binnen een maand mijn snelheid naar 1 gbyt zou worden verhoogd. In de nacht can 29 op 30 april ontving ik een e-mail van de KPN dat het zover was. Nog geen 3 weken en het is een absolute racebaan geworden.

Ik kan van zware toepassingen tegelijkertijd opstarten en familie en vrienden die bestanden vanaf mijn NAS downloaden zijn dik tevreden. 

Op zich hoef ik me helemaal geen zorgen meer te maken dat de Internet verbinding gaat haperen. 

Allemaal misschien wat overdone maar toch een fijn kado van de. KPN. 

Ga nu een accespoint van de meterkast naar de gang aanleggen op ook de WiFi snelheid te upgraden van 20mb naar 25-30mb.

 

Hoi @Glasblazer, dat zijn mooie berichten om te lezen en top ook dat je jouw ervaring hier met ons deelt, wordt gewaardeerd 🙂 Veel plezier met je 'racebaan' (mooie omschrijving haha)!

Top, leuk dat je dit deelt met ons! Ik wacht het wel af.


Zodra ik meer weet, meld ik me hier weer!

 

Hallo Jan, is er inmiddels al meer nieuws bekend? 😊


Zodra ik meer weet, meld ik me hier weer!

 

Hallo Jan, is er inmiddels al meer nieuws bekend? 😊

Helaas nog niet @GlenSpey! Ik heb iemand in de organisatie hierover aan de mouw getrokken maar wacht nog op een reactie. Zodra die er is dan deel ik deze hier met jullie. Vooralsnog ga ik er vanuit dat die snelheidsverhoging binnen een maand wordt doorgevoerd. Maar we zien er meer vragen over binnenkomen dus ook wij willen dit graag zeker weten. In ieder geval bedankt voor je geduld :) 


Hier ook nog geen e-mail gehad met activatie link. Merkwaardig hoor, we hebben nog 1 dag, 3 mei komt de factuur voor Internet. Vrijdag ga ik bellen met de klantenservice KPN


@Jan van KPN, Zou het zo kunnen zijn dat bij die mensen waar de snelheidsverhoging op zich laat wachten nog een openstaande order aanwezig is waardoor de snelheidsverhoging geblokkeerd wordt?


@Jan van KPN, Zou het zo kunnen zijn dat bij die mensen waar de snelheidsverhoging op zich laat wachten nog een openstaande order aanwezig is waardoor de snelheidsverhoging geblokkeerd wordt?

Dat kan ik zeker niet uitsluiten @wjb, goede toevoeging waarvoor dank!

 

Hier ook nog geen e-mail gehad met activatie link. Merkwaardig hoor, we hebben nog 1 dag, 3 mei komt de factuur voor Internet. Vrijdag ga ik bellen met de klantenservice KPN

Goedemorgen @server666 , zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Ik wil graag even kijken of er eventueel sprake is van een openstaande order die de snelheidsverhoging wellicht tegen zou kunnen houden (zie bovenstaand bericht van @wjb). 


Ik heb ook op 11 april 2024 de brief ontvangen maar bij mij is er geen sprake van een openstaande order. Nog geen mail gehad. 


@Jan van KPN, Zou het zo kunnen zijn dat bij die mensen waar de snelheidsverhoging op zich laat wachten nog een openstaande order aanwezig is waardoor de snelheidsverhoging geblokkeerd wordt?

Dat kan ik zeker niet uitsluiten @wjb, goede toevoeging waarvoor dank!

 

Hier ook nog geen e-mail gehad met activatie link. Merkwaardig hoor, we hebben nog 1 dag, 3 mei komt de factuur voor Internet. Vrijdag ga ik bellen met de klantenservice KPN

Goedemorgen @server666 , zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Ik wil graag even kijken of er eventueel sprake is van een openstaande order die de snelheidsverhoging wellicht tegen zou kunnen houden (zie bovenstaand bericht van @wjb). 

Forumprofiel is nu gemuteerd!

ik heb m.i. geen openstaande orders staan!


Hier ook nog geen e-mail gehad met activatie link. Merkwaardig hoor, we hebben nog 1 dag, 3 mei komt de factuur voor Internet. Vrijdag ga ik bellen met de klantenservice KPN

 

Hier is de factuur op 20 april gekomen, ook daarop geen verhoging (brief was op 11 april, met daarop inderdaad de duidelijke vermelding dat het op het ‘eerstvolgende’ factuur zichtbaar zou zijn).


Goedemorgen @server666 , zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Ik wil graag even kijken of er eventueel sprake is van een openstaande order die de snelheidsverhoging wellicht tegen zou kunnen houden (zie bovenstaand bericht van @wjb). 

Heb m ook gelijk maar even ingevuld, ik heb namelijk wél openstaande orders (KPN mobiel wordt toegevoegd). Dit wordt als het goed is wel vandaag afgerond, order geplaatst op 25 april.


Ik sluit me aan in deze groep. Hier het zelfde 11 april brief gekregen van kpn, gratis internet snelheid verhoging van 200 naar 1gb maar helaas nog niets veranderd. En inderdaad de maand is nog niet voorbij ik wacht het nog even af tot 11 mei. Als het is veranderd laat ik het hier weten!!


@Jan van KPN, Zou het zo kunnen zijn dat bij die mensen waar de snelheidsverhoging op zich laat wachten nog een openstaande order aanwezig is waardoor de snelheidsverhoging geblokkeerd wordt?

Dat kan ik zeker niet uitsluiten @wjb, goede toevoeging waarvoor dank!

 

Hier ook nog geen e-mail gehad met activatie link. Merkwaardig hoor, we hebben nog 1 dag, 3 mei komt de factuur voor Internet. Vrijdag ga ik bellen met de klantenservice KPN

Goedemorgen @server666 , zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Ik wil graag even kijken of er eventueel sprake is van een openstaande order die de snelheidsverhoging wellicht tegen zou kunnen houden (zie bovenstaand bericht van @wjb). 

Forumprofiel is nu gemuteerd!

ik heb m.i. geen openstaande orders staan!

Dankjewel @server666 , ik heb het meteen even gecheckt en er zijn bij jou inderdaad geen openstaande orders. Het is morgen inderdaad al weer 3 mei dus ik ben benieuwd of er iets (op afstand) wordt aangepast wat betreft je snelheid. Houd er wel rekening mee dat ik waarschijnlijk pas na het weekend weer reageer omdat ik er pas maandag weer ben. 


Goedemorgen @server666 , zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Ik wil graag even kijken of er eventueel sprake is van een openstaande order die de snelheidsverhoging wellicht tegen zou kunnen houden (zie bovenstaand bericht van @wjb). 

Heb m ook gelijk maar even ingevuld, ik heb namelijk wél openstaande orders (KPN mobiel wordt toegevoegd). Dit wordt als het goed is wel vandaag afgerond, order geplaatst op 25 april.

Dat KPN mobiel wordt toegevoegd is geen probleem @GlenSpey omdat deze verder los staat van je thuispakket. Verder zie ik bij jou ook geen openstaande orders staan dus dit zou de (gratis) snelheidsverhoging niet in de weg moeten zitten. 


Ik sluit me aan in deze groep. Hier het zelfde 11 april brief gekregen van kpn, gratis internet snelheid verhoging van 200 naar 1gb maar helaas nog niets veranderd. En inderdaad de maand is nog niet voorbij ik wacht het nog even af tot 11 mei. Als het is veranderd laat ik het hier weten!!

Heel graag @C-Linders al hoop ik natuurlijk dat ik jullie voor die tijd al van wat meer duidelijkheid te kan voorzien :) 


@Jan van KPN Als je er eerder achter komt wat er aan de hand is zou dat natuurlijk wel fijn zijn, anders is het toch even afwachten tot de einddatum.


Zojuist een mail ontvangen waarin bevestigd wordt dat ik binnen 7 dagen mijn hogere internetsnelheid heb 😃


Eerst een brief ontvangen, dagtekening 11 april, met aankondiging dat de verhoging 200 → 1GB gaat gebeuren binnen 1 maand.

En zojuist een mail ontvangen dat het gaat gebeuren binnen 1 week.

Dus het verloopt zoals gepland tot nu toe.


Zojuist een mail ontvangen waarin bevestigd wordt dat ik binnen 7 dagen mijn hogere internetsnelheid heb 😃

Top en fijn ook dat je dit hier even met ons hebt willen delen @GlenSpey :) 


Eerst een brief ontvangen, dagtekening 11 april, met aankondiging dat de verhoging 200 → 1GB gaat gebeuren binnen 1 maand.

En zojuist een mail ontvangen dat het gaat gebeuren binnen 1 week.

Dus het verloopt zoals gepland tot nu toe.

Hoi @Edu2020, jij ook bedankt dat je dit hier met ons hebt willen delen en fijn om te lezen dat alles verloopt zoals gepland!


Hier nog geen mail gehad. Waarschijnlijk wordt er op alfabetische volgorde gewerkt en dan ben ik altijd een van de laatste 😂. 


Lijkt erop dat de snelheidsupgrade is uitgevoerd. Vannacht mail gekregen 'bevestiging van uw wijziging’. Speedtest komt uit op 634 download, 916 upload snelheid.


Lijkt erop dat de snelheidsupgrade is uitgevoerd. Vannacht mail gekregen 'bevestiging van uw wijziging’. Speedtest komt uit op 634 download, 916 upload snelheid.

Heb je dit met de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store op een bekabeld aangesloten PC gemeten?

De reden waarom ik het vraag is omdat je downstream ook zo'n 940Mbps moet kunnen halen en het meten an de snelheid via de Speedtest site in een browser bij snelheden boven de 500Mbps te veel overhead geeft waardoor de betrouwbaarheid minder (slecht) wordt.


Lijkt erop dat de snelheidsupgrade is uitgevoerd. Vannacht mail gekregen 'bevestiging van uw wijziging’. Speedtest komt uit op 634 download, 916 upload snelheid.

Heb je dit met de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store op een bekabeld aangesloten PC gemeten?

De reden waarom ik het vraag is omdat je downstream ook zo'n 940Mbps moet kunnen halen en het meten an de snelheid via de Speedtest site in een browser bij snelheden boven de 500Mbps te veel overhead geeft waardoor de betrouwbaarheid minder (slecht) wordt.

 

Ja en ja, vond het ook een ietwat vreemde meting maargoed tis een verbetering van wat het was natuurlijk. Maar het zou dus nog meer kunnen en moeten zijn denk je?


Maar het zou dus nog meer kunnen en moeten zijn denk je?

Dat weet ik wel zeker.

 


Reageer