Skip to main content

Voor Postcode 9645 is al enige tijd geleden afgekondigd dat de snelheid van het netwerk omhoog zou gaan. Tot op heden nog geen enkele mailing verder gezien. Wel geconstateerd dat de snelheid weer gedaald is van 17Mbps naar amper 14Mbps met een hoge roundtrip time van 40ms of hoger.

Wanneer zijn wij daadwerkelijk aan de beurt?

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hier staat idd dat er een hogere snelheid beschikbaar is, en nu….

 


De snelheid die jij opgeeft in je start bericht is dat bekabeld gemeten?


Dat is inderdaad bekabeld gemeten. Al maakt het niet uit of dit bedraad of draadloos wordt gemeten.


Ok dan ben je waarschijnlijk (nog) niet overgezet naar een ander lijntype. Een medewerker kan dit voor je in orde maken. Je kunt ook even bellen 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je dit verhaal. Laat je even weten hoe het afloopt?


Dat heb ik 2 maanden geleden ook geprobeerd, 2x, maar zonder resultaat. De eerste keer moest ik de WiFi Manager maar doorlopen en de tweede keer moest ik maar een nieuw abo nemen. Uiteindelijk heeft een moderator het in orde gemaakt. Je bent dus gewaarschuwd: niet alle medewerkers van de KS zijn even kundig. 


Er komt maandag as een monteur langs om te kijken of alles thuis wel juist aangesloten zit. Servicedesk medewerker kon mij nog niet vertellen of er werkzaamheden gepland stonden om mijn aansluiting te upgraden.


Vervolg van 05-06-2020, geen monteur geweest.

Nogmaals gebeld met servicedesk, deze vertelde mij nu dat er tot 1 juli geen monteurs worden ingepland. Mooie boel, stel je hebt zo’n slechte verbinding dat je niet meer kunt TV kijken en thuis werken. dat wordt ook niet opgelost?


Voor spoed zaken zoals storingen worden nog wel monteurs ingepland, voor meer triviale zaken niet. Ik kan niet goed beoordelen waartoe jouw probleem behoort. 


Kan op dit moment nog thuis werken, al wordt het af en toe wel lastig. Vooral het vergaderen wordt steeds lastiger via Teams.

ook het TV kijken lukt nog, dus wat dat betreft is dit idd een triviale zaak. Wachten maar rustig af, kan weinig anders doen….

Dank voor de reactie.


Hi @Dekbedje, welkom hier. Excuses voor mijn late reactie. Ik weet klopt dat monteurs nog beperkt ingezet worden op het moment, hoewel dat weer steeds verder wordt uitgebreid. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik graag nog het één en ander voor je na. Als een monteur de oplossing moet gaan bieden, dan plannen we die (weer) in zodra het daadwerkelijk mogelijk is.


Hallo Paul, er is voor vrijdag een monteur op afstand ingepland. Is ook echt nodig want de download is soms 2 á 3 Mbps met een roudtrip time van boven de 500ms. We wachten dat maar even af. Vrijdag zal ik weer reageren hoe dat is afgelopen!


Als aanvulling, dit is gisteren geregeld nadat ik nogmaals met de helpdesk had gebeld en verteld dat bij onze buren wel de snelheid omhoog was gegaan gisterochtend.


Oké, helder. Laat maar weten wat daaruit komt. Als er dan nog acties nodig zijn dan hoor ik het wel.

roudtrip time

Deze term kom ik eigenlijk nooit tegen. Je bedoelt toch gewoon ping neem ik aan?


Oké, helder. Laat maar weten wat daaruit komt. Als er dan nog acties nodig zijn dan hoor ik het wel.

roudtrip time

Deze term kom ik eigenlijk nooit tegen. Je bedoelt toch gewoon ping neem ik aan?


Ja klopt, Hier mee, stuur je een request naar een ontvanger en meet je de tijd dat het antwoord terug komt, vandaar RoundTripTime.

 


Vanochtend gebeld door monteur op afstand, deze kon mij niet helpen, lijnsnelheid was maximaal 13Mbps. Hij adviseerde mij weer contact op te nemen met de helpdesk en een abonnementswissel te vragen en daarbij specifiek te vragen naar vectoring vdsl (vvdsl).

Helpdesk gebeld en kreeg na enig heen en weer gepraat te horen dat met mijn huidig abonnement vvdsl gewoon mogelijk was. Dit is nu ook in gang gezet en 23-06 zal het plaatsvinden.

Ik heb nu twee vragen 1) waarom is mijn lijn niet automatisch omgezet 2) waarom is mij hier bij eerdere contacten niet op gewezen.

Ik was altijd erg tevreden over de klantgerichtheid van KPN maar dit heeft een stevige knauw gekregen!!


Ik was er al bang voor, zie mijn reactie van 6 dagen geleden. 


Vanochtend gebeld door monteur op afstand, deze kon mij niet helpen, lijnsnelheid was maximaal 13Mbps. Hij adviseerde mij weer contact op te nemen met de helpdesk en een abonnementswissel te vragen en daarbij specifiek te vragen naar vectoring vdsl (vvdsl).

Helpdesk gebeld en kreeg na enig heen en weer gepraat te horen dat met mijn huidig abonnement vvdsl gewoon mogelijk was. Dit is nu ook in gang gezet en 23-06 zal het plaatsvinden.

Ik heb nu twee vragen 1) waarom is mijn lijn niet automatisch omgezet 2) waarom is mij hier bij eerdere contacten niet op gewezen.

Ik was altijd erg tevreden over de klantgerichtheid van KPN maar dit heeft een stevige knauw gekregen!!

Ik zie inderdaad de wijziging staan naar VVDSL per 23-06 dus gelukkig is dat in gang gezet.

  1. Dit gebeurt uiteindelijk wel automatisch, maar niet gelijk. Soms duurt het langer omdat mensen in de buurt bijv. nog oude modems hebben die niet op deze lijntype werkt. Dan moeten we die eerst omruilen, wat vertraging oplevert voor jou. Dat soort dingen zijn het vaak, maar uiteindelijk zetten we iedereen wel automatisch over.
  2. Dit zou inderdaad eerder aan het licht moeten zijn gekomen. De klantenservice doet een aantal metingen, en daaruit zou deze conclusie eerder moeten zijn getrokken, dus mijn excuses daarvoor.

(PAUL) Dit zou inderdaad eerder aan het licht moeten zijn gekomen. De klantenservice doet een aantal metingen, en daaruit zou deze conclusie eerder moeten zijn getrokken, dus mijn excuses daarvoor.

Geaccepteerd

Zelfs een aantal keren aangegeven dat er een hogere snelheid beschikbaar is. Laat ik het maar houden op onvolledige uitvraag scripts waar de helpdesk medewerkers mee moeten werken :blush:

Ben iid geval erg nieuwsgierig wat het mij oplevert de 23ste. Wordt vervolgd :relaxed:


Het verschil tussen 14 Mb/s en 58 Mb/s moet als het goed is toch wel echt waarneembaar zijn. Ik hoor het wel!


 

 

  1. Dit gebeurt uiteindelijk wel automatisch, maar niet gelijk. Soms duurt het langer omdat mensen in de buurt bijv. nog oude modems hebben die niet op deze lijntype werkt. Dan moeten we die eerst omruilen, wat vertraging oplevert voor jou. Dat soort dingen zijn het vaak, maar uiteindelijk zetten we iedereen wel automatisch over.
  2. Dit zou inderdaad eerder aan het licht moeten zijn gekomen. De klantenservice doet een aantal metingen, en daaruit zou deze conclusie eerder moeten zijn getrokken, dus mijn excuses daarvoor.

Ik vraag 't me af. Als ik niet al in maart zelf aan de bel getrokken had, was de upgrade hier waarschijnlijk nog niet uitgevoerd. Geen van de buren die ik onlangs gevraagd heb is al door KPN benaderd en zitten nog op 25 Mb/s, waar nu ruim 100 mogelijk is. Ik durf ze - gelet op mijn eigen ervaring - ook niet naar de telefonische klantenservice te sturen. De vorig najaar door KPN NetwerkNL aangekondigde gereedmelding hebben we nog geen van allen ontvangen, nadat de datum een aantal keren was uitgesteld (laatstelijk van dec '19 naar mrt' 20, waarna alle lijnen volgens Fourstack - toen dat nog werkte - ook daadwerkelijk opgewaardeerd konden worden en dat bij mij na tussenkomst van een moderator - waarvoor mijn dank - ook daadwerkelijk in gang is gezet).


Ik vraag 't me af. Als ik niet al in maart zelf aan de bel getrokken had, was de upgrade hier waarschijnlijk nog niet uitgevoerd. Geen van de buren die ik onlangs gevraagd heb is al door KPN benaderd en zitten nog op 25 Mb/s, waar nu ruim 100 mogelijk is. Ik durf ze - gelet op mijn eigen ervaring - ook niet naar de telefonische klantenservice te sturen. De vorig najaar door KPN NetwerkNL aangekondigde gereedmelding hebben we nog geen van allen ontvangen, nadat de datum een aantal keren was uitgesteld (laatstelijk van dec '19 naar mrt' 20, waarna alle lijnen volgens Fourstack - toen dat nog werkte - ook daadwerkelijk opgewaardeerd konden worden en dat bij mij na tussenkomst van een moderator - waarvoor mijn dank - ook daadwerkelijk in gang is gezet).

Fair enough, maar jouw update ging ook zeker niet zoals een gemiddelde update. Dat was wel echt een drama. Zo'n automatische omzetting kan zeker een tijdje duren (en al helemaal in de afgelopen maanden met corona), maar ik heb ook genoeg goede voorbeelden gezien.. Dus ja, mijn advies is ook om het zelf altijd in de peiling te houden, dan heb je er toch eerder profijt van dan afwachten...


Zopas SMS van KPN dat mijn geplande upgrade niet op tijd gereed is, waarvoor onze excuses.

Wordt je wederom teleurgesteld!! Dank KPN!!

Zal wel te maken hebben met brief die zaterdag in de bus lag dat mijn verbinding binnen 6 tot 9 wk geupgrade zal worden. hoop toch echt niet dat ik nog 9 weken zo thuis moet werken. De verbinding is op dit ogenblik dramatisch slecht, gisteren naar een opname gekeken, op een bepaald moment maar gestopt want het beeld blokte als een gek. ook het thuis werken wordt steeds slechter vooral het gebruik maken van Teams is soms niet te doen.

Graag hulp hierbij!!


Ik zie inderdaad de vertraging staan van oplevering. Zeer spijtig dat het dan alsnog weer even wachten is. Het is op dit moment in behandeling bij een achterliggende technische afdeling die wacht op groen licht. 6 tot 9 weken zal toch hopelijk niet van toepassing zijn. Daar wordt hier in de systemen niet over gesproken in ieder geval.

Ik kan je moeilijk helpen bij Teams, maar mijn advies is sowieso om op dat moment bekabeld te werk te gaan, en ander internet/tv gebruik tot een minimum te beperken. Bij 14 Mbps is elke Mb belangrijk. Algemene tip voor teams is om zo min mogelijk de camera te gebruiken als je met grote groepen bent...


Het lijkt erop dat KPN de upgrade heeft uitgevoerd, hier nog geen officiële melding van gehad maar de snelheid zit op 65/16Mbps niet verkeerd voor over koper :smiley:

Â