Skip to main content
Beantwoord

Wanneer wordt er glasvezel aangelegd bij mij in de straat?

• September 2, 2025
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

aj-uit-utrecht
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Onlangs is er glasvezel aangelegd in mijn buurt door ODF. Deze glasvezel moet worden doorgetrokken binnen het appartementencomplex waar ik woon. In ons appartementencomplex vragen we ons af of we niet kunnen wachten met de inpandige aanleg tot ook KPN de glasvezel in de buurt heeft aangelegd. Anders moet er twee keer glasvezel worden doorgetrokken, we willen die werkzaamheden liever in een keer uit laten voeren door beide partijen.

Op de statuspagina van KPN Glasvezel voor mijn buurt staat dat ‘er plannen worden gemaakt'. Maar wij willen graag een concrete datum(range) voor onze besluitvorming. Bij wie van KPN kan ik aankloppen voor een concrete datuminschatting? Thanks.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@aj-uit-utrecht je kunt hiervoor bij niemand aankloppen, KPN heeft voor jouw buurt plannen, dus nog niets concreets en kan het dus nog jaren duren voordat KPN in jouw wijk aan de gang gaat.

ODF is een concurrent van KPN en die 2 zullen nooit gaan overleggen met elkaar zodat de straat maar 1 keer open hoeft, dat gaat niet gebeuren.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Beste ​@aj-uit-utrecht je kunt hiervoor bij niemand aankloppen, KPN heeft voor jouw buurt plannen, dus nog niets concreets en kan het dus nog jaren duren voordat KPN in jouw wijk aan de gang gaat.

ODF is een concurrent van KPN en die 2 zullen nooit gaan overleggen met elkaar zodat de straat maar 1 keer open hoeft, dat gaat niet gebeuren.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 2, 2025

Dat gaat helaas niet lukken. De aannemer van ODF gaat niet wachten op KPN. En als kpn een planning heeft dan duurt het zeker nog 2jaar voor dat er überhaupt beginnen wordt met aanleg.

als jullie willen sat er gewacht wordt dan zal ODF extra kosten in rekening brengen omdat ze dan speciaal voor jullie gaan plannen.

Gewoon lekker laten aanlegen ODF glasvezel is kosteloosÂ