Skip to main content

Ik vraag me af wanneer er in Utrecht, Lunetten glasvezel wordt aangelegd. Ik zie in Utrecht veel reclame van KPN, en als ik zoek naar “glasvezel Lunetten KPN” krijg ik allerlei resultaten uit begin 2022 dat Lunetten als volgende op de planning staat.

 

De communicatie vanuit KPN is niet zozeer onduidelijk, maar meer volledig non-existent. Ik kan geen enkele planning vinden. De postcodecheck werkt op dit moment niet, maar de laatste keer stond er dat er geen planning waren voor glasvezel in Lunetten. Dit is dus direct in tegenspraak met wat KPN al een jaar lang communiceert.

 

Hoe zit het nu echt?

(Verder: volgens mij hebben miljoenen mensen hier vragen over en het lijkt me een kwestie van 10 minuten om een overzichtje op de site te zetten? Misschien een idee?)

 

Wat zegt kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in. 


Mea culpa. Uit andere berichten op dit forum begrijp ik dat dit niet bij KPN ligt, maar bij KPN Netwerk. Daar kan ik meer op vinden.

 

Er is wel degelijk een kaart met de status, te vinden op https://www.kpnnetwerk.nl/netwerkkaart. Voor Lunetten staat de planning op maart-april 2024.

 

Ik blijf erbij dat KPN een verwarrende situatie schept (door een bedrijf met dezelfde naam en logo te hebben) en gebrekkig communiceert.


Wat zegt kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in. 

Je hebt gelijk. Ik gebruikte de postcodecheck op kpn.com, die deed het niet. Nu wel, maar nu staat er nog steeds geen planning.

 

Je moet dus de postcodecheck op kpnnetwerk.nl gebruiken, blijkbaar een kwestie van “je moet het maar weten”.

 

Dankjewel Joep!


Hier vind je het één en ander over de aanleg van glasvezel vanaf het moment dat je de brief krijgt dat ze gaan starten.  Ervan uitgaande dat je al klant bent.  En daar zie je ook dat tussen de eerste brief en de daadwerkelijke oplevering bijna 2 jaar kan zitten. Dat betekent voor jou dus dat het wel 2026 kan zijn eer jij een werkende glasvezelaansluiting hebt. Ik roep het maar vast om teleurstellingen te voorkomen 😉