Skip to main content

Wanneer zal Rosmalen om gaan bij KPN naar XGS-PON?

Dit ivm juiste aanschaf Fritzbox.

Komende week word ik aangesloten en krijg een v12 box van KPN.

Ik wil een Fritzbox gebruiken.

Nu zit ik nog op AON via Budget All in One. (kpn..)

De FB kun je altijd aansluiten op het glasvezelpunt via een netwerkkabel @Ppeeters 

Wanneer KPN naar XGS-PON ombouwt krijg je daar t.z.t. vanzelf een keer bericht van.

 


Ik weet dat deze ook met een cat kabel aangesloten kan worden als ik een converter heb. Ik wil de glasvezel rechtstreeks aansluiten op een fritzbox. Ze zijn bezig het glasvezelnetwerk om te zetten naar een nieuwe standaard. Vandaar de vraag of er bekend is wanneer dat voor Rosmalen het geval is. 

Er zijn nu 3 varianten. XGS-Pon is de nieuwste. AON de oude. Momenteel heb ik nog AON.


Per project wordt de planning gemaakt, je krijgt daar vanzelf bericht over. Ze kunnen daar pas wat op zeggen wanneer de daadwerkelijke planning op tafel ligt.


Voor dat omzetten zal nog geen planning bekend zijn of geen prioriteit hebben.

Ik heb hier ook een AON lijn destijds nog onder de naam Reggefiber aangelegd de grap is dat Odido op mijn adres al 8 Gb kan leveren over dezelfde lijn waar via KPN maximaal 1 Gb leverbaar is.


Voor dat omzetten zal nog geen planning bekend zijn of geen prioriteit hebben.

Ik heb hier ook een AON lijn destijds nog onder de naam Reggefiber aangelegd de grap is dat Odido op mijn adres al 8 Gb kan leveren over dezelfde lijn waar via KPN maximaal 1 Gb leverbaar is.

Hoe kom je nou weer aan deze informatie? Of is dit een gok die je als feit opschrijft?

De omzetting van AON naar XGSPON is volop bezig en loopt er zijn zelfs wat meevallers waardoor de planning geen vertraging heeft opgelopen tot nu toe. Dus hier is zeker een planning voor maar deze wordt niet extern gecommuniceerd. Dus het is af en toe checken in MijnKPN of de webshop om te controleren of 4Gb al beschikbaar is. 


Dus hier is zeker een planning voor maar deze wordt niet extern gecommuniceerd. 

Als een planning niet extern gecommuniceerd wordt, dan is er effectief dus geen planning 😉😁


Hoe ik aan deze informatie kom! Paar feiten opgeteld. Vervolgens zelf conclusie getrokken. Ik verwacht op mijn aansluiting nog geen Xgspon. Ik heb ook zeker niet meer dan 1 gig nodig. 200 vind ik genoeg. Het is enkel van belang als ik een nieuwe Fritzbox koop. Als ik AON koop zal deze niet meer werken rechtstreeks op glas zonder aanpassing. Dank voor jullie reacties. Ik zet mijn kaarten nog maar op AON.


Mocht het zover komen dat het omgezet worden, dan kunt u volgens mij gewoon een andere SFP modulle in de Fritzbox schuiven.


Dat verwacht ik ook maar denk dat het dan een € 60 kost. We gaan het zien. Dank.


Dat verwacht ik ook maar denk dat het dan een € 60 kost. We gaan het zien. Dank.

Je kan toch nu gewoon de Fritz!box via het kpn ONT aansluiten en later via de XGS-PON module direct op je Fritz!box ? 
 

Uiteindelijk gaat alles over naar XGS-PON.


Voor dat omzetten zal nog geen planning bekend zijn of geen prioriteit hebben.

 

Hoe kom je nou weer aan deze informatie? Of is dit een gok die je als feit opschrijft?

 

Volgens mij schrijf ik niets wat als een feit kan worden opgevat. Hooguit als er verkeerd wordt gelezen.

Laat ik het anders formuleren, het verglazen van de bestaande dsl aansluitingen zal een hogere prioriteit hebben dan het omzetten van het AON netwerk. Als wij als consument de webshop moeten raadplegen  is dat voor mij hetzelfde als geen planning bekend. Maar ik begrijp uit deze reactie dat het parallel aan elkaar verloopt. Dat is prima, zolang ik er verder maar niets van merk hiermee bedoel ik als er bij mij thuis maar niets hoeft te worden aangepast.

Dat ONT lichtorgel zit ik niet op te wachten.

 

 

 


Dit is tot nu toe de officiële informatie:
4 Gbit glasvezel uiteindelijk voor iedereen: van AON naar XGS-PON | KPN Community


Reageer