Skip to main content

Goedemorgen,

Vorige week een nieuwe abonnement afgesloten; KPN Internet 1 Gbit/s

Echter is de internet snelheid nog steeds 200mbit.

Het vreemde is dat de upload snelheid wel omhoog gegaan is (via speedtest gecontroleerd).

 

Ik heb zowel de dsl kastje als de router meer dan 2 minuten uitgezet, helaas had dit geen effect.

 

Moet er nog iets aan jullie kant gewijzigd worden?

Screenshot van de wifi gegevens in Windows 11;

 

 


Haal je de snelheid wèl bekabeld gemeten op 1 pc rechtstreeks aan de router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit? @SnelleJelle40 


Onbekend, heb op dit moment geen mogelijkheid tot bekabeling. 

De PC is de enige gebruiker van de WIFI (ik had de WIFI op de telefoon uitgezet). 


Kan een KPN medewerker hierna kijken? Ik heb de profiel gegevens aangevuld.


Sluit dan 1 PC van jou aan op de lankabel en verbind via de lankabel naar jou modem.

installeer dan de Ookla Speedtest app op je PC en meet dan jou internetsnelheid.

Je moet de juist snelheid van 930/930 hebben.

Heb je dat niet neem dan telefonische contact op met KPN Klantenservice


Heb dat helaas niet :(

 

 


Hi @SnelleJelle40 en welkom op het forum!

Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. 😄 Kan ik gelijk uitzoeken hoe het zit. 

Alles wat ik uitlees wijst erop dat de 1 Gbit/s actief is. Als je het via de snelheidstesten nog niet terugziet dan verwacht ik dat dit eerder met de wifi te maken heeft.
Heb je de Wifi Manager al doorlopen? De kans is daarna nog erg klein dat je de 1 Gbit/s via de wifi haalt, maar een stuk hoger dan 190 Mbit/s moet toch echt wel lukken.


Dank voor het uitzoeken.

Het is erg vreemd, het lijkt erop dat Windows 11 en/of ethernet adapter de download speed knijpt. Het is een nieuwe computer.

Speedtest op de WIFI op de telefoon is 350mbit/s. 

Speedtest op de WIFI op de computer is 200mbit/s.

 

Al heel veel dingen gedaan maar krijg het niet voor elkaar, blijft 200mbit/s. 

Alle randapparatuur eraf, TCP services reset, verbindingen reset, router reset. 

De link speed vanaf de router is 1200mbit/s, dus de router geeft het goed mee. 

Maar ergens knijpt hij de download af. Dit is niet het geval bij de upload, deze is sinds het nieuwe abonnement hoger gegaan.

 

Mocht iemand nog ideeen hebben dan hoor ik het graag, anders kan ik net zo goed terug naar mijn oude abonnement van 200mbit/s!

 

Nogmaals dank.


Hmm, je gaf eerder aan dat je geen mogelijkheid tot bekabelen hebt. Lukt het ook niet om de PC tijdelijk bekabeld aan te sluiten? Puur om te zien of je de 1 Gbit/s download dan wel haalt. 

Voer de speedtest dan ook uit via de Ookla app voor Windows. Dan zijn de resultaten het meest accuraat. 

Mocht het dan ook niet bij 1 Gbit/s in de buurt komen, controleer je computer en kijk of één van de tips uit het kennisartikel voor de oplossing zorgen.