Skip to main content

Mijn vriendin heb een alles in een abonnement vanaf 20 nov.maar tot op heden nog geen aansuiting hoelang gaat zo'n aansluiting duren

Welkom op het Forum van KPN @willemzijlstra !

Even voor de duidelijkheid, jouw vriendin heeft een bestelling gedaan voor internet, televisie en vast bellen bij KPN? En dit abonnement zou op (gisteren) 20 november 2023 ingaan?
Dit was dus gisteren, maar ik begrijp dat je vriendin er nog geen gebruik van kan maken.

Betreft het een glasvezel- of een koper-  aansluiting van KPN?
Is het glasvezel, is de glasvezelkabel dan al naar binnen getrokken met een FTU (glasvezelmodem) in de meterkast?

Normaal gesproken, als alle aansluitingen aanwezig zijn, zou een nieuw abonnement op de dag van aansluiten binnen 24 uur actief moeten zijn.

Ik zie graag je antwoorden tegemoet.


Het is koper gedraad, alles volgens het boekje ge installeerd alleen blijft contenu het internet lampje knipperen zodat ze ook geen tv heb.

Gr.willem


Hoi @willemzijlstra 

Hartelijk dank voor je snelle antwoord terug.

Je vriendin heeft dus nog de oude koperaansluiting van KPN, en ook alles volgens de procedure geïnstalleerd, maar nog geen verbinding.
Het knipperen van het internet lampje op het modem, kan inderdaad duiden op geen internetverbinding vanuit de wijkcentrale van KPN.

Heb je het modem al een keer compleet gereset, door met een dunne naald aan de achterkant van het modem bij reset in het kleine gaatje te drukken?
Dan reset het modem zich volledig, en meld zich vervolgens opnieuw aan op het netwerk van KPN.

Laat even weten of dat is gelukt, en of er dan wel verbinding is op haar lijn.

 


Gisteren een uur contact gehad met een Kpn medewerker, alles nog eens nagelopen en die zei dat het binnen 24 uur geregeld zou zijn.

Vamorgen weer contact gehad en die dame was verbaasd dat ze nog niet was aan gesloten en ging een melding maken met een grote rode vraag teken er bij waarom die aansluiting er nog niet is.

Wordt vervolgd

Gr Willem.


Hoi @willemzijlstra 

Goed! dat je er ook een melding van hebt gemaakt bij KPN.
Het is dus bekend, en heeft zo te zien het ook door gezet naar een andere afdeling.

Laat wel even weten hoe dit is afgelopen, en ook of je vriendin vandaag nog een internetverbinding heeft gekregen.


Morgen laat ik het je weten.

Gr. WILLEM


Gistere een melding gekregen dat ze was aan gesloten en de apperatuur konden aan sluiten.

Maar helaas beef het grone internet lampje knipperen dus geen internet.

Kpn weer gebeld en toen en daar vertelde ze dat het wel 24 uur kon duren voor dat box12 signaal gaat geven?????

Ik vond dit een raar antwoord

 

Gr Willem


Hoi @willemzijlstra 

Voor een nieuwe aansluiting/activatie op het KPN netwerk (zowel koper als glasvezel) staat een periode van 24 uur, dit heeft ook te maken met de achterliggende systemen, en geldt ook voor elke nieuwe klant.

Vaak is de aansluiting al veel eerder actief, dan die 24 uur die daarvoor staan.
Dus het antwoord wat je hebt gekregen klopt dus wel, en is voor de rest ook niet raar of vreemd, maar heeft alles te maken met de activatie in de achterliggende systemen van KPN.

Maar hoe staat het er momenteel voor?
Heeft je vriendin nu internet en televisie?


Op dit moment heb ze nog geen internet en televisie ze hoopt dan om 4 uur vanmiddag signaal te krijgen.

Wordt vervolgd 

Willem


Wederom contakt gehad met KPN en krijg te horen dat ze aan het zoeken zijn waar het probleem ligt omdat ze nog steeds geen tv en internet heb, de medewerker denkt dat het in de centrale ligt, hij denkt dat er een knopje om gezet moet worden in die centrale of de draden zijn niet goed aan gesloten het is nu wachten op de monteur anders wordt het na het weekend de hele doos met spullen terug gestuurd abonnement loppt en er wordt niets geleverd

Wordt vervolgd.

Willem.


Hoi @willemzijlstra 

Hartelijk dank voor je nieuwe update, omtrent de laatste stand van zaken.

Het zou inderdaad kunnen liggen aan de aansluiting in de wijkcentrale, dat deze niet goed is aangesloten of dat er iets is met de koperkabel zelf.
Gelukkig komt daarvoor een KPN monteur jullie richting uit, en ik begrijp uit jouw worden dat dit nog voor het aankomend weekend is.
Hopelijk dat de monteur alles weer op de rails kan zetten, waardoor jouw vriendin eindelijk gebruik kan maken van de diensten van KPN.

Als slot: Binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd, kan je vriendin nog probleemloos onder het contract uit, mocht het probleem niet opgelost kunnen worden.
Deze annulering dient ze dan zelf (als contractant) als eerste telefonisch door te geven, aan de afdeling opzeggingen via 0800-0402 , waarna ze de apparatuur kan routineren aan KPN.

Al hoop ik vanzelfsprekend, dat het niet zover hoeft te komen!