Skip to main content

Is er 1 vaste datum per maand wanneer je rekening word afgeschreven? Dat omdat ik de vastigheid van bepaalde data prettig vind zodat ik weet waar ik rekening mee moet houden.

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Facture 

KPN houdt ook van vastigheid, dus de factuur wordt iedere maand rond dezelfde dag opgemaakt. De afschrijving volgt een paar dagen later.


Hoi @Facture, welkom op het forum! Wat @RBxx klopt, we schrijven iedere maand het bedrag rond dezelfde datum af.
Mocht deze datum jou niet uitkomen kun je hierover het beste met ons bellen op 0800-0402 om dit aan te laten passen.


Standaard is halverwege de maand. Zo 14de/15de. De rekening krijg je tussen de 8ste en 10de (hier althans).


@PeterG, niet helemaal. In principe begint je facturering te lopen op de dag dat je abonnement in gaat.
Je krijgt dan iedere maand de factuur rond die dag.
Jouw abonnement is ongeveer halverwege de maand ingegaan maar dit is per klant verschillend.


De facturen voor de vaste lijn worden berekend van af je startdatum. Is je abonnement de 8ste begonnen dan lopen ze steeds van de 8ste tot de 8ste.

De afschrijving is dan enkele dagen later.

Voor een mobiel abo loopt het per kalendermaand.

Alleen je eerste maand (voor mij lang geleden) wordt gedeeltelijk berekend uiteraard. (en de laatste maand ook)

Bij kpn loopt het in kalendermaanden. De factuur v.d. lopende maand (met evt. kosten v.d. vorige maand) krijg je rond de 10de, afschrijving rond de 15de.

@Facture, bovenstaande gewijzigd (10-4; 11:44). Mijn antwoord was eerst feitelijk uitsluitend voor de mobiele factuur. Maar ik begrijp dat je de vaste aansluiting bedoeld.

@Thomas 


@PeterG Voor mobiele abonnementen geldt inderdaad dat deze over kalendermaanden gaan maar de dag dat deze facturen uitgebracht worden staat niet vast en kunnen op verschillende dagen liggen. 
Ik begin nu aan mezelf te twijfelen of dit ook op de dag van de maand is dat je abonnement ingaat zoals bij thuis abonnementen. Mijn eigen factuur komt ook halverwege de maand maar ik kan nergens meer terugvinden wanneer deze ooit ingegaan is :sweat_smile:


@Thomasschrijft: maar ik kan nergens meer terugvinden wanneer deze ooit ingegaan is

Haha, als jij dat al niet meer kan terugvinden (in de systemen op je eigen gegevens) ….. :grin:


@Facture We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!