Skip to main content

Beste forumleden en KPN moderators,

Wij hebben vorig jaar november een nieuw huis gekocht in Amstelveen en daar, evenals in ons huidige appartement op ongeveer 200m, steekt al ruim twee jaar de glasvezelkabel uit de grond. Wanneer wordt deze kabel doorgetrokken naar de meterkast en aangesloten? Wij gaan over drie weken verhuizen en wij zouden graag overstappen op glasvezel. Echter, als we nog twee jaar moeten wachten dan laat ik het wel aan mij voorbij gaan en blijven we maar bij Ziggo.

Er wordt 0 geïnformeerd. De onderaannemer wijst naar KPN en KPN wijst naar de onderaannemer. KPN geeft aan dat het kopere netwerk enorm veel energie verbruikt. Waarom zetten ze er dan niet wat meer vaart achter en betalen ze de onderaannemer niet iets meer om het aan te leggen? Het moet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij lijkt wel.

 

Met vriendelijke groet,

Martijn

@MFS het is heel simpel.  Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt zijn er gewoon te weinig mensen die dit kunnen of willen doen. Dit gaat dus echt niet binnen 3 weken werken.  Mijn advies is dan ook neem een jaartje Ziggo. 


@Joep1965 het gekke is dat als je de planning van KPN leest (https://www.kpnnetwerk.nl/nieuws/lokaal-nieuws/start-huisaansluitingen-glasvezel-in-amstelveen/) dan zou de wijk waar wij wonen (Kostverlorenhof) voor een andere wijk (Elsrijk) gaan, waarvan ik weet dat die al aangelegd is en werkt. Van de eigen planning van KPN klopt dus al niks..


Wat zegt die site als je postcode en huisnummer invult? Maar sowieso gaat het niet binnen 3 weken gebeuren dus goed dat je in aktie komt.


@Joep1965 “Binnenkort beschikbaar” haha! Dat is al heel lang zo. Ik heb gelezen dat appartementen voor problemen zorgen ivm de doorvoer van appartement naar appartement. Maar een huis mag geen probleem zijn lijkt mij. Zelf doorleggen mag natuurlijk niet..


Hoi @MFS . Ik snap het dilemma en natuurlijk willen wij jou als klant. Maar ik ga het ook niet mooier maken dan het is.

Als er nog geen fysieke aansluiting in de woning zit, ben je afhankelijk van de planning van KPNNetwerk.  Daar heb ik vanuit KPN Forum/provider weinig invloed op.

Het hangt nog wel een beetje van de situatie af.  Soms, als een woning is overgeslagen, kan het bestellen van een abonnement bij ons, dit proces in werking zetten en bespoedigen. Maar als de wijk/straat nog niet is aangesloten kan ik NIKS. Dan is contact leggen met KPNNetwerk het beste en om realistische leverdata vragen. En als ze daar omheen draaien, dan zou ik voor Ziggo gaan. 


@Erwin_ Helder verhaal. Bedankt voor de info.