Skip to main content

KPN

Directeur KlantenserviceDe heer Jorg Kramer

 

Weelde, 14 april 2020

 

BETREFT; Wat ben ik het toch zat met KPN!!!

                  Klantnummer; *

                  Opzegging abonnement TV en Internet

 

Geachte heer Jorg Kramer,

Een situatie uitleg,

13 december 2019, ben ik geëmigreerd naar Belgie.

18 december 2019, per brief opzegging gedaan bij KPN met de benodigde stukken toegezonden. (opzegging per brief gedaan aangezien ik nog geen internet tot mijn beschikking had in december)

13 januari 2020 wordt er een maandelijkse automatische incasso afgeschreven van 39,83 euro?! Deze heb ik gestorneerd. Aangezien uw informatie zegt dat bij een emigratie de opzegging geldt per datum van de emigratie dat is dus op 13-12-2019. Laat het dan nog 18-12-2019 zijn omdat ik toen de brief verzonden heb. Maar volgens mij hoef ik in januari 2020 niets meer te betalen aan KPN.

Door de afschrijving van 39,83 euro ben ik op 16-1-2020 naar de KNP winkel Heuvelstraat te Tilburg gegaan. Omdat ik alleen maar problemen met KPN heb gehad , verwacht dat dat nu niet anders is. Ik heb daar gesproken met mevrouw Cansev. Zij heeft in overleg met de servicedesk van KPN (Frank). Mijn brief van 18-12-2019 gevonden in mijn dossier. Brief is wel ontvangen en in mijn dossier gehangen, echter zonder de informatie te verwerken. Foutje van KPN, zou ik denken. Zij heeft alles geregeld en ik hoefde me geen zorgen meer te maken. Ik heb mijn KPN bruikleen kastjes (2 stuks) achter gelaten in de winkel in TILBURG. Ik heb een bevestiging gevraagd van de afspraken, omdat ik geen vertrouwen meer heb in KPN. Nu staat in de bevestigingsmail, dat het contract per 6-2-2020 is opgezegd?!! Wat is dat nu weer?? Ik heb gelijk gebeld met de serviceafdeling medewerker Wim. Nee het komt allemaal in orde mevrouw, maakt u zich geen zorgen.  Dat kan administratief niet anders, maar dat wordt later weer gecrediteerd.

Vervolgens hoor ik tot 6-4-2020 helemaal niets meer van KPN.  

Op 6-4-2020 ontvang ik van u een mailbericht “voorkom incassokosten”?? Het was toch afgewerkt, dacht ik zo??

Nu moest ik nog 13,07 euro betalen volgens de mail van 6-4-2020.  Ik weet totaal niet waar dit betrekking op heeft. Ik heb geen factuur ontvangen, ik heb geen aanmaningen ontvangen. (is dat mogelijk door KNP naar mijn oude adres gezonden?) U heeft op 18-12-2019 mijn brief v.d. opzegging ontvangen en daarin staat mijn nieuwe adres!

Op de mail van 6-4-2020 heb ik gelijk gereageerd, met het verzoek de factuur toe te zenden en enige uitleg te geven. Ik heb daarop geen reactie terug mogen ontvangen.

Op 10-4 heb ik uw servicedesk medewerkster Stephanie maar weer gebeld om opheldering te krijgen. Nou dan val ik toch echt van mijn geloof. Ik zou 24,50 euro terug ontvangen hebben? (ik heb niets ontvangen mevrouw) Jawel op 16 januari. Oh nee, op 8 Februari. Nee mevrouw ik heb geen geld van KPN terug ontvangen. Niet in Januari en niet in Februari.  Ze kijkt verder na. Oh dan is er blijkbaar 26,76 gecrediteerd op de factuur van de maand Januari 2020. Ik zeg dat is nog niet de 39,83 die gecrediteerd zou moeten worden. Daarop zeg ze, u moet die 13,07 euro betalen anders komen er incassokosten bij.

Nu wordt me het duidelijk 39,83-26,76 = 13,07 euro die ik nu berekend krijg voor Januari 2020 (ze zegt nog dat zijn de abonnementskosten van januari) Die moet u betalen!

Ik vraag haar, mevrouw kent u de regels van opzegging ivm emigratie? Uw regel mbt emigratie is, dat de opzegging ingaat op de datum van emigreren dat is 13-12-2019! Dan moet ik toch geen abonnementskosten van januari 2020 meer betalen. Nou, het werd erg lastig. En dat begrijp ik wel.

Om verder sores en incassokosten te voorkomen heb ik vandaag het bedrag van 13,07 euro betaald.

Maar ik wil u heel dringt verzoeken deze 13,07 euro te crediteren en deze met onmiddellijk ingang terug te storten op mijn bankrekening, aangezien deze onrechtmatig betaald zijn. Daarnaast gaat de opzegging miv 13 december 2019 lopen en wens ik ook dat de kosten die door KPN doorberekend zijn vanaf 13 december 2019 terug gestort worden op mijn rekening.

KPN is in gebreken gebleven, door mijn schriftelijke opzegging van 18 december 2019 niet te verwerken. Het kan toch niet zo zijn dat KPN zijn eigen tekst op de website niet na leeft. En die tekst (zie hieronder) behoeft verder geen uitleg, maar wel NALEVING!

Graag ontvang ik per mail uw reactie. Een zeer ontevreden KPN KLANT

Rianne Riff

*

 

Info van jullie eigen KPN SITE.

Ik ga permanent emigreren, wat moet ik doen?

Als je verhuist naar het buitenland, dan wordt je contract beëindigd op de datum waarop je emigreert. We brengen geen kosten in rekening voor de rest van je contractperiode. Als je een abonnement met toestel hebt, dan betaal je wél de afkoopsom voor je toestel. De kosten van je abonnement worden gecrediteerd. Als je een Sim Only abonnement hebt, dan wordt het restbedrag gecrediteerd. Je hebt de volgende gegevens nodig:

  • Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland.
  • Je klantnummer.
  • Je contactgegevens.

*Admin: reactie aangepast i.v.m. privacy. 

Dit klinkt allemaal niet best. Als de fout aan KPN toe te wijzen is dan zal KPN dit ook corrigeren lijkt me. Vraag is alleen wat je met dit bericht wilt? Je richt aan Jorg Kramer maar die gaat hier echt niet reageren. Of wil je graag dat er iemand van KPN (een moderator) reageert? Dan vraag ik je even geduld te hebben. Ze hebben het heel erg druk dus het kan tot 3 dagen duren.


Ik weet het ook niet meer! 
hoe kan ik de mijnheer Jorg wel bereiken?je vind nergens terug, waar je naar toe kunt mailen met je klacht. mijn printer werkt niet op dit moment. dus ik kan geen brief sturen. En ik wilde het er niet bij laten zitten. Hoe kan het toch fout op fout…. geen visite kaartje voor KPN!  vertrouwen in KPN is er echt niet meer.

Ik hoop dat KPN dit onderhand netjes en fatsoen maar vooral correct gaat op te lossen.

 


U hoeft nu alleen nog maar uw profiel helemaal in te vullen met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur. 


Nou Joep ik ben benieuwd.


Hoi @Riffy. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het opzeggen van het abonnement zo moeizaam ging en dat je te lang hebt doorbetaald. Zoals ik het begrijp woon je sinds 13 december niet meer in Nederland en heb je de benodigde stukken opgestuurd. Ik zie dat het abonnement inmiddels al beëindigd is en dat je inderdaad te lang hebt doorbetaald. Op 8 januari heb je nog een factuur ontvangen van €39,83 voor de periode 08 jan t/m 07 feb, waar je een bedrag van €26,76 terug gekregen hebt. Ik zal het verschil (€13.07) terug storten. Daarnaast heb je op de factuur van 8 december €35,- betaald aan abonnementskosten voor de periode 08 dec t/m 07 jan. Ik zal 26 dagen (€29,50) van deze factuur ook terug storten. 

Samengevat:

Factuur december €29,50 

Factuur januari €13,07

Totaal: €42.57

 

Klopt mijn verhaal en ga je hiermee akkoord? Dan kunnen wij dit verder in orde maken.


Wauw dat is heel correct. En nog snel ook. Het zou erg fijn zijn als dat bedrag werkelijk wordt terug betaald. Wacht in spanning af. Kan het nog niet geloven.

dank u alvast.


Hoi @Riffy. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het opzeggen van het abonnement zo moeizaam ging en dat je te lang hebt doorbetaald. Zoals ik het begrijp woon je sinds 13 december niet meer in Nederland en heb je de benodigde stukken opgestuurd. Ik zie dat het abonnement inmiddels al beëindigd is en dat je inderdaad te lang hebt doorbetaald. Op 8 januari heb je nog een factuur ontvangen van €39,83 voor de periode 08 jan t/m 07 feb, waar je een bedrag van €26,76 terug gekregen hebt. Ik zal het verschil (€13.07) terug storten. Daarnaast heb je op de factuur van 8 december €35,- betaald aan abonnementskosten voor de periode 08 dec t/m 07 jan. Ik zal 26 dagen (€29,50) van deze factuur ook terug storten. 

Samengevat:

Factuur december €29,50 

Factuur januari €13,07

Totaal: €42.57

Ik heb zojuist deze correctie in onze systemen ingevoerd en een notitie achtergelaten in jouw dossier. Je ontvangt opnieuw een factuur met daarop een bedrag van -€42,57.  Ons systeem verstuurt deze factuur automatisch en ik kan dit helaas niet versnellen. Het kan dus even duren voordat je dit bedrag ontvangt. Natuurlijk houden wij het zelf ook voor jou in de gaten, maar zou je een berichtje achter willen laten in dit topic wanneer je het bedrag hebt ontvangen? Onze excuses voor het ongemak!


Nou ik weet niet wat ik lees. Dank u wel. Blijf in afwachting op de afwerking van dit bericht.

u hoort van mij zodra er geld gestort is door KPN.


Graag gedaan @Riffy. We horen graag van je!


Ik zei het toch:wink: @Riffy 


Ik zei het toch:wink: @Riffy 

Dank u. Het is ongelofelijk na alle ellende.😀

nog wel afwachten tot het op de rekening staat🤞


Reageer