De afgelopen dagen, zoals al meerdere keren de afgelopen maanden, erg slecht internet van KPN. Normaal is de snelheid tussen de 70 en 100 Mbps, nu komt hij meestal niet boven de 4 Mbps uit. Daarbij is TV kijken de afgelopen dagen ook al niet mogelijk omdat het beeld en geluid hapert.
Dit is de afgelopen maanden al meerdere keren gebeurd. KPN heeft als je contact met ze opneemt, via telefoon of een ander medium, slechts 1 oplossing, namelijk het modem resetten. Dat lost echter het probleem niet op en kan ik ook zelf (en heb ik dan ook al geprobeerd voor ik contact opneem met KPN).Â
Enkele maanden geleden heeft KPN een monteur gestuurd. Hij is eerst naar de wijkcentrale gegaan en heeft daat het probleem verholpen. Daarna is hij nog hier langs gereden om te bevestigen dat alles weer naar behoren werkt.Â
De keer daarna, enkele weken later toen hetzelfde probleem weer opdook, heeft KPN een nieuw modem opgestuurd. Dat loste het probleem uiteraard niet op. Uiteindelijk heeft KPN het probleem weer in de wijkcentrale opgelost.
De afgelopen dagen is het dus weer mis. Vanavond, na enkele keren het modem gereset en herstart te hebben, contact gezoch met KPN via de chat. Daar had ik contact met ene Mohammed. Hem het probleem uitgelegd waarop hij, zonder iets te zeggen, het modem ging resetten. Daarmee was de chat weg en was mijn modem helemaal onbereikbaar.
Vervolgens een nieuwe chat opgestart, nu kwam ik in contact met ene Caroline. Haar nogmaals het hele verhaal uitgelegd en toen zo’n 20 minuten zitten wachten op een reactie. Daarna verbrak zij, zonder iets te zeggen, de verbinding.Â
Voor een derde keer een chat opgestart. Nu kreeg ik contact met ene Mart. Hij heeft nogmaals het modem gereset maar kon verder niets doen. Het enige dat hij kon aanbieden was hier een monteur langssturen, maar dan moest ik wel op voorhand akkoord gaan met de kosten. Hoeveel die kosten bedragen is niet duidelijk.Â
Mijn vraag aan KPN is dat zij de problemen oplossen in de centrale. Mijn thuisinstallatie werkt prima zolang de centrale van KPN het goed doet. Maar blijkbaar is er in de centrale apparatuur die van tijd tot tijd gaat staan klapperen.Â
Kortom, zeer slechte service van KPN (behalve de monteur die in eerste instantie het probleem had opgelost!). Los eerst je eigen problemen op voordat je gaat proberen jullie kosten op betalende klanten te verhalen.