Skip to main content
Antwoord

Wat gaat er na een monteursbezoek verder met mijn storingsmelding gebeuren?

• November 14, 2025
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Woensdag 12-11 rond 11:00 viel na 2,5 jaar zonder enige storing mijn glasvezelverbinding weg. Rood lampje ‘alarm’ op de NT. Ik heb een storingsmelding gemaakt. Gister 13-11 de monteur over de vloer gehad, hij heeft het glas ind e meterkast beoordeeld (was goed) en andere NT geprobeerd, geen verbetering. Hij heeft gebeld met iemand van de monteurshelpdesk en is weer vertrokken met de mededeling dat hij niet in de wijkcentrale kon/mocht en dat ik gebeld ga worden. Dit is tot op heden nog niet gebeurd. 

Ik zie hier vele topics over hetzelfde maar eigenlijk nooit een post over hoe en wanneer het uiteindelijk opgelost is dus ik vraag me af of iemand mij dat zou kunnen vertellen. Ik heb geen indicatie dat hier in de directe omgeving van het huis de kabel beschadigd zou kunnen zijn dus gezien de aard van de storing (van 100% uptime naar signaal weg) is de kans groot dat er iets stuk is in de wijkcentrale.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@NoneType, allereerst fijn om te lezen dat het nu is opgelost. 

Nog een korte uitleg van mijn kant: bij een storing wordt er altijd een van onze monteurs aangestuurd om het te onderzoeken en hopelijk gelijk op te lossen. Wanneer er geen signaal wordt gemeten kan er sprake zijn van een kabelbreuk of een defect in de centrale. Daarvoor moet er een monteur aangestuurd worden van de beheerder van het netwerk. In dit geval was het gelukkig geen kabelbreuk en kon direct worden opgelost. Anders zou nog een aannemer aangestuurd moeten worden om te graven, dat zou nog langer duren. 

Hopelijk is het proces zo duidelijker, ook voor andere meelezers. :) 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 14, 2025

Beste ​@NoneType heb je wel weer werkende diensten zonder storingslampje?

Zo ja, opgelost.

Zo nee, weer even contact opnemen met de helpdesk van KPN.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Beste ​@NoneType heb je wel weer werkende diensten zonder storingslampje?

Zo ja, opgelost.

Zo nee, weer even contact opnemen met de helpdesk van KPN.

Succes.

Uiteraard niet want anders zou ik dit bericht niet gepost hebben. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Voor de volgende die zich dit afvraagt, hoe het afliep:

Net na het plaatsten van mijn laatste reactie ben ik gebeld door een onderaannemer, monteur tussen 13u-17u. 13:05 stond hij op de stoep. Het glas is doorgemeten, signaal tot aan de wijkcentrale. Hij is daar naartoe gereden, was 10 minuten later weer terug, “iets kapot in de centrale” en nu werkt het weer. En zo is een storing van ongeveer 50 uur binnen 10 minuten opgelost. Ik kan de kids weer blijmaken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 16, 2025

Hi ​@NoneType, allereerst fijn om te lezen dat het nu is opgelost. 

Nog een korte uitleg van mijn kant: bij een storing wordt er altijd een van onze monteurs aangestuurd om het te onderzoeken en hopelijk gelijk op te lossen. Wanneer er geen signaal wordt gemeten kan er sprake zijn van een kabelbreuk of een defect in de centrale. Daarvoor moet er een monteur aangestuurd worden van de beheerder van het netwerk. In dit geval was het gelukkig geen kabelbreuk en kon direct worden opgelost. Anders zou nog een aannemer aangestuurd moeten worden om te graven, dat zou nog langer duren. 

Hopelijk is het proces zo duidelijker, ook voor andere meelezers. :)