Skip to main content

Ik heb een utp kabel naar m'n slaapkamer laten trekken om daar draadloos te internetten, wat moet ik hebben, versterker, rrepeater, accespoint, dvs of een andere oplossing!! Wat is het beste!! 

Hoi @Thomas1979 en welkom op het forum! Wat de beste oplossing is hangt van je wensen af, maar als de wifi in je slaapkamer slecht is doorloop dan de Wifi Manager. Als die ook meet dat de wifi ondermaats is kun je in aanmerking komen voor gratis wifi versterkers. 🙂

Mocht hij daar niet op uitkomen, dan kun je deze wifi versterkers ook los bestellen. Deze versterker is alleen bekabeld aan te sluiten, maar gezien jij al een internetkabel in je slaapkamer hebt moet dat geen probleem zijn. Op Tweakers is ook een overzicht van goed beoordeelde wifi versterkers, wellicht staat daar ook wat voor je tussen! 


Ik heb een utp kabel naar m'n slaapkamer laten trekken om daar draadloos te internetten, wat moet ik hebben, versterker, rrepeater, accespoint, dvs of een andere oplossing!! Wat is het beste!! 

Gewoon niet draadloos maar bedraad doen. Dit is natuurlijk voor een PC of een Laptop of een TV. 

Gaat het om een mobiel dan zou ik persoonlijk het eerst de standaard Wifi proberen. Op grond van ervaringen in het verleden ben ik nogal sceptisch tegenover de zogenaamde verbeter software van KPN,. Voor mij betekende het altijd als ik het gebruikte altijd maanden elende, zonder een keer een goed resultaat.

Gaat het echt niet goed, dan natuurlijk gewoon iets dat Wifi voor jou beschikbaar stelt op je slaapkamer. 

M.a.w een router die je achter je experiabox kunt plaatsen. 

Met je bedraade aansluiting is een versterker echt dom om dat vanaf je experiabox te laten zenden. 

 


Beste Sanne _M, bedankt voor je reactie, maar heb al meerdere malen de wifi manager geprobeerd, maar kom niet verder dan 90 down en 80 up, terwijl ik hussel 500 heb😱😱😱, beneden is wel OK, mvg Thomas 


Beste Sanne _M, bedankt voor je reactie, maar heb al meerdere malen de wifi manager geprobeerd, maar kom niet verder dan 90 down en 80 up, terwijl ik hussel 500 heb😱😱😱, beneden is wel OK, mvg Thomas 

Hallo @Thomas1979 , perfecte waarden toch voor een wifi signaal:relaxed:


Top dat je hem al doorlopen hebt @Thomas1979! Dat zijn inderdaad goede waarden en daarmee moet je de meeste zaken via de wifi kunnen regelen. Pas als het onder de 20 Mbit/s komt gaan in de Wifi Manager alarmbellen af. 🚨

Als je echter meer snelheid op je slaapkamer wilt is het aanschaffen van een versterker zoals je zelf al noemde altijd een optie. Hopelijk kun je met mijn tips uit de voeten met het maken van een keuze daarin! 


OK, jammer dat bij een verlies van 400mb jullie niks kunnen betekenen voor me, mvg Thomas 


Maar wat is nu het probleem? Om een snelheid van meer dan 100 te halen op de 2.4 Ghz band moet je echt wel meer hebben dan alleen een modem.


OK, jammer dat bij een verlies van 400mb jullie niks kunnen betekenen voor me, mvg Thomas 

Dat is geen verlies. Dat is ruimte voor 4 andere personen in uw huishouden die dan ook allemaal ongeveer 100 mbit op hun mobiel, laptop of pc kunnen gebruiken 😉


Ook op de 5 ghz haal ik die snelheid, bent u werkzaam voor kpn??!!, dat.idee.krijg ik namelijk gezien uw reacties alleen al vandaag, lijkt mij toch als je 500 neemt dat je dat overal een vergelijkbare snelheid moet halen, of via versterker of wat anders, anders kan je beter dus een hussel 100 nemen als ie boven niet verder komt!! Dat je verlies hebt met draadloos snap ik wel maar zo een verschil is wel absurd!! 


Beste nick83, we zijn met z'n tweeën 😲


Onder haalt u wel 500 mbit? Dat u het boven niet haalt is niet zo vreemd. Dat is gewoon verder bij de Experiabox vandaan. Met een verdiepingsvloer er tussen. Dan is het normaal dat de snelheid lager is. U heeft inmiddels een kabel naar boven toe begrijp ik? Dan kunt u hier een versterker aan koppelen. Dan kunt u boven ook wel 500 mbit halen.


Er is heel veel wifi in de lucht. De 2.4Ghz zit overvol. Je moet wel ideale omstandigheden hebben wil je boven de 100 komen. Jr kunt een heel eind komen door een paar bekabelde Wi-Fi versterkers te plaatsen. Anderzijds waarom wil je zo'n hoge snelheid? Als je zo'n hoge snelheid nodig heb moet je gewoon bekabeld werken. Dan heb je geen verlies. Wi-Fi is daar eigenlijk niet voor bedoeld.  Staar je niet blind op die snelheid. Tenzij je hele grote bestanden snel binnen wil hebben maar zelfs een groot huishouden gebruikt nooit meer dan 100. 


Het lijkt me toch als je iets afneemt van kpn, dat die er toch ook voor kan zorgen dat je overal een acceptabele snelheid haalt!! En niet afschepen met dat het normaal is zo een mindere snelheid, je kan wel dure apparaten kopen bij kpn om overal goede wifi te hebben, dat vind ik alleen apart, maar thanx voor je reactie👍🏻


Hallo @Thomas1979 verder is het zo dat je de afgenomen snelheid moet delen met het aantal gebruikers.

Stel, je hebt een 500Mbit/s-abo, er zijn 5 apparaten c.q. personen aan het werk op internet, theoretisch is er dan 100Mbit/s per persoon beschikbaar, bekabeld gemeten, draadloos is dat nog minder.

 


Reageer