Skip to main content

Hoi

Ik woon in het buitengebied en wil een internetsnelheid van rond de 100mb/s Download. Nu lees ik verschillende info over het sneller internet buitengebied van wat het internet snelheid wat dit kan leveren.

 

Nu is mijn vraag dus wat de specifieke internetsnelheid die 4G voor buitengebied kan leveren, en of het gelimiteerd is door de sim kaart of het modem. 

Dus stel ik zou zelf een 4G modem of 5G modem kopen zou dat het internetsnelheid verbeteren of zit er een limiet op het sim kaartje.

 

Ik neem aan dat u Sneller Internet Buitengebied bedoelt waarbij 4G bijschakelt bij de bestaande VDSL2 verbinding. Die configuratie werkt alleen met het Sagemcom 4G modem dat KPN gratis ter beschikking stelt als u voor SIBG in aanmerking komt. 

Er zijn voorwaarden bij deze dienst zoals de huidige (lage, < 15 Mbps) snelheid met alleen koper, is uw adres echt buitengebied en is er voldoende capaciteit op de 4G zendmast.

Reken op ongeveer 40-50 Mbps. bovenop de VDSL snelheid. Dus die 100 Mbps. gaat u echt niet halen. Ik heb 17 Mbps. op koper, met SIBG erbij tegenwoordig rond de 70 Mbps. Maar is ook wel eens lange periodes rond de 50 Mbps.

De SIM uit het SIBG modem werkt niet in een andere router. De snelheid wordt bepaald door de KPN infra, niet de SIM of het modem.


Ja het gaat idd over sneller internet buitengebied.

Dat is wel jammer, helaas heb ik het dan fout begrepen wat het inhoud aangezien ik ook geen isra punt heb.

Zijn er andere mogelijkheden die ik kan nemen om toch een fatsoenlijke internetsnelheid te krijgen zonder een vaste aansluiting.

 

Er is een aansluiting aan de kan van mijn buurman maar die haald ook maar pas 6mb/s


Een 4g router met een gunstig data abonnement of 4GvT van Odido: https://www.odido.nl/4g-voor-thuis

Vrij duur. Maar als er geen ISRA of glasvezel is, de enige optie. Als er tenminste een goede 4G verbinding is. Ik haal met 4GvT ook geen constante 100 Mbps. Met Vodafone wel. Maar Vodafone verlaagt om energie te besparen de snelheid tussen 22:00 en 06:00 uur tot max. 35 Mbps.

(En ja, ik heb glasvezel (1 Gbps.), KPN (60-70 Mbps.), Odido 4GvT (60-90 Mbps.) en Vodafone 4G (110-130 Mbps.) in een router. Mix van zakelijk en privé, productie en backup).