Skip to main content
Beantwoord

Wat is de status van de aanleg glasvezel in Krommenie?

• August 20, 2025
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik vraag mij inmiddels af of er nog glasvezel op mijn adres komt. Wie kan mij informeren over de uitrol in Krommenie?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Niels1012 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp dat graag wilt weten, wanneer er in jouw woonplaats Krommenie glasvezel van KPN wordt aangelegd, zodat je daar gebruik van kunt maken.

Dit gehele proces verloopt via Netwerkbeheerder KPN, de partij die zorgt voor aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk van KPN.

Als je op de volgende link klikt, kom je direct uit op de pagina waar je met jouw postcode en huisnummer kunt zien wanneer er bij jouw glasvezel wordt aangelegd: Planning en Aanleg glasvezel KPN

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Niels1012 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp dat graag wilt weten, wanneer er in jouw woonplaats Krommenie glasvezel van KPN wordt aangelegd, zodat je daar gebruik van kunt maken.

Dit gehele proces verloopt via Netwerkbeheerder KPN, de partij die zorgt voor aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk van KPN.

Als je op de volgende link klikt, kom je direct uit op de pagina waar je met jouw postcode en huisnummer kunt zien wanneer er bij jouw glasvezel wordt aangelegd: Planning en Aanleg glasvezel KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Dankjewel ​@Michel.uit.Arnhem  Voorlopig niets dus. Jammer. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Niels1012 

Gewoon om de zoveel tijd op die pagina checken, om te zien of de status is veranderd.
Het kan ook nog zo zijn, dat er glasvezel wordt gelegd door Delta Fiber of Open Dutch Fiber in Krommenie, alleen levert KPN over deze netwerken geen diensten (internet, televisie en vaste telefonie) aan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2025

​@Michel.uit.Arnhem Open dutch heeft hier aangelegd. Alleen wil ik niet overstappen. Wil gewoon bij kpn blijven. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

​@Michel.uit.Arnhem Open dutch heeft hier aangelegd. Alleen wil ik niet overstappen. Wil gewoon bij kpn blijven. 

Als je graag bij KPN wilt blijven, dan zou je het voorlopig moeten doen met je huidige DSL aansluiting.
Het kan met gemak nog enkele jaren duren, voordat KPN (als dat gaat gebeuren) glasvezel gaat aanleggen in Krommenie.

Het enige wat overblijft, als je graag over wilt stappen naar glasvezel, is te kiezen voor een andere provider die wel zijn diensten aanbiedt via het aangelegde glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber.