Skip to main content
Vraag

Wat is de status van de glasvezelaanleg in Almelo?

• January 23, 2026
  • 35 reacties
  • 282 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

Die vergoeding mogen ze er niet bovenop zetten.

Dat bepaal jij niet of ze dat wel of niet mogen. Ze doen het gewoon in sommige gebieden. Maar in heel veel gebieden ook niet. 

Ja, dat doen ze meestal in buitengebieden of in dunbevolkte gebieden, waar andere glasvezelboeren geen winst zien. De wel of geen vastrechtsvergoeding staat in hun voorwaarden, indien ze glasvezel aanleggen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2026

Delta is er nu sinds ziggo weg is. Dat zal.meer dan 10.jaar zijn. Helaas geld het niet dat de glaskabel van delta open is voor kpn..waarom geen idee. En tevens cogas die eea beheerd in almelo was eerst betrokken bij delta cq caiway.nu heeft delta fiber het overgekocht in 2020. Kpn moet zelf een kabel trekken om glasvezel te kunnen leveren. Ik weet dat almelo moeilijk doet met vergunningen maar als solcon (een dochterbedrijf van kpn) wel op glas van delta fiber kan waarom kpn zelf niet? 

Dat mag kpn wel eens uitleggen.

Uiteindelijk zal KPN bij jou ook glasvezel aanleggen. Alleen kunnen ze nu eenmaal niet heel Nederland binnen een jaar aansluiten. Het zal nog jaren duren voordat iedereen op glasvezel is aangesloten. En ik snap dat jij wilt dat jouw wijk als eerste aan de beurt is. Maar KPN bepaalt natuurlijk zelf de volgorde. 

• February 2, 2026

Het zal nog jaren duren voordat iedereen op glasvezel is aangesloten. 

Dat nog jaren valt wel mee. Delta of Open Dutch Fiber heeft vaak al glasvezel waar KPN nog moet beginnen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de landelijke dekkingsgraad iets van de 80 tot 90 procent is. Dat is dan alle netwerken bij elkaar.

Als Stefffen echt naar glasvezel wil kan dat alleen nog niet bij KPN zelf.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2026

De huidige ambitie van KPN is 85% van Nederland aangesloten in 2030. Op dit moment is de stand 70%.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

Dat bepaal jij niet of ze dat wel of niet mogen. Ze doen het gewoon in sommige gebieden. Maar in heel veel gebieden ook niet. 

Lees de reacties van de KPN medewerkers. En Ward. Die werkt bij KPN Netwerk. 

Er waren ooit regels voor opgesteld. En ja het wordt gedaan. Maar voor mij mag dit topic gesloten worden. De enige vraag dienal inmiddels 4 jaar niet wordt beantwoord. Wordt er dezelfde reactie als 4 jaar geleden beantwoord: kpn kan er niets over zeggen..

Maar wel mails ed sturen dat almelo binnenkort glasvezel krijgt........

• February 2, 2026

Er waren ooit regels voor opgesteld.

Nooit van gehoord. Glasvezel word aangelegd door private bedrijven. Die mogen rekenen wat ze willen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2026

Er waren ooit regels voor opgesteld. En ja het wordt gedaan. Maar voor mij mag dit topic gesloten worden. De enige vraag die al inmiddels 4 jaar niet wordt beantwoord. Wordt er dezelfde reactie als 4 jaar geleden beantwoord: kpn kan er niets over zeggen..

Al in de eerste reactie heb je antwoord gekregen op jouw vraag. Meer dan dat over de situatie in Almelo zal je hier van niemand horen: 

De status voor heel Almelo heb je zelf al gevonden, dat is nu vier procent. 

Maar jij wilt vast weten wat het betekent voor jouw eigen adres, Daarvoor kun je het beste de glasvezelwekker gebruiken. Meer informatie dan daar staat, is er niet.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel

Lees dit topic voor de verdere procedure: 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

De huidige ambitie van KPN is 85% van Nederland aangesloten in 2030. Op dit moment is de stand 70%.

85% op kpn abbonoment, od vi aglaskabel van kpn. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 2, 2026

Er waren ooit regels voor opgesteld. En ja het wordt gedaan. Maar voor mij mag dit topic gesloten worden. De enige vraag die al inmiddels 4 jaar niet wordt beantwoord. Wordt er dezelfde reactie als 4 jaar geleden beantwoord: kpn kan er niets over zeggen..

Al in de eerste reactie heb je antwoord gekregen op jouw vraag. Meer dan dat over de situatie in Almelo zal je hier van niemand horen: 

De status voor heel Almelo heb je zelf al gevonden, dat is nu vier procent. 

Maar jij wilt vast weten wat het betekent voor jouw eigen adres, Daarvoor kun je het beste de glasvezelwekker gebruiken. Meer informatie dan daar staat, is er niet.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel

Lees dit topic voor de verdere procedure: 

Hier niet wel via kon zelf een vrief gehad 4 jaar geleden... Ook al eens mail gehad. En natuurlijk de te reclames die ik krijg met de tekst: glasvezel in almelo. Helaas is alles automatisch gegenereerd dus het zal zo blijven met de reclames helaas. 

Maar dit is mijn laatste post hier.  In dit topic

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 5, 2026

Tsjaa, gewoon maar weer afwachten verder. Het is niet anders.