Skip to main content
Vraag

Wat is de status van mijn glasvezelaansluiting?

• June 5, 2026
  • 0 reacties
  • 22 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zou een moderator de status van mijn glasvezelverbinding aanvraag kunnen checken. Ik zie dat hier wel eens gebeuren namelijk. Er zijn wel wat pogingen gedaan om een aansluitpunt te realiseren, maar uiteindelijk strandde het op het laatste stuk, omdat er water in de kruipruimte stond bij de buren waar de glasvezelkabel blijkbaar door moet vanuit meerdere meterkasten. Monteurs zijn toen niet verder gegaan. Niets verder over gehoord, zelf de order in mijn kpn laten stop zetten, vanwege niet kunnen wijzigen vanwege openstaande order.  En toen de order er uit was kan je nog maar beperkt wijzigen omdat bij bepaalde aanpassingen twee maanden activatie tijd wordt gehanteerd, omdat het systeem denkt dat ik al in glasvezel omgeving zit of daar naar toe moet, en dan twee maanden uit trekt om dit te kunnen realiseren. Die situatie is al vanaf 21 januari volgens mij als ik in de orders terug kijk.

Op 29 mei weer gekozen voor 1 Gb intersnelheid wat weer glasvezel order zou moeten genereren.

(planning 24 juli door het systeem berekend).

Maar vraag me af wat de status is, of begint alles weer opnieuw na elke nieuwe order. En gaat de volgende monteur er weer blanco in. Terwijl starten met graven nu geen nut heeft, als er geen oplossing is voor dat kruipruimte probleem, wat er niet snel zal zijn. Hoop dat men een andere oplossing kan vinden om de kabel richting straat te krijgen. De kabel is al doorgevoerd door de meterkasten bij de buren, het hangt dus op het laatste deel. En als het nu echt niet gaat lukken tja, kan er dan niet wat worden gedaan binnen MIN KPN zodat ik gewoon alles voor een koper verbinding zie ipv een glasvezel verbinding die ik niet heb. Met als gevolg dat ik niet normaal bepaalde wijzigingen kan doorvoeren (zoals tv box mutatie/internetsnelheid wjziging) zonder eerst contact op te nemen met de klantenservice zodat hun in een “koper” omgeving blijkbaar wel mutaties direct kunnen doorvoeren.  En deze situatie is dus al zo vanaf 21 januari. Dat moet je toch ook niet willen als KPN. Het frustreert behoorlijk.