Skip to main content

Ik heb recent een KPN abonnement afgesloten en deze zou 30 november in moeten gaan. Vandaag heb ik de apparatuur ontvangen en ben ik alvast in de meterkast gaan kijken hoe ik het modem dan later zou kunnen aansluiten. Ik merkte op dat ik geen telefoonlijn/ADSL verbinding kon vinden in de meterkast. Er is wel een coax aansluiting van Ziggo, maar verder niets anders. Ik zie wel een losse kabel hangen in de meterkast, misschien is dat hem? Glasvezel komt hier pas over 3 maanden. Wat zou ik nu kunnen doen?

De witte kabel is coax. De grijze kabels zijn ethernet door het huis. De los hangende grijze kabel geen idee.

 

Nee, dat is geen KPN kabel. Misschien voeding van een bel of zo. 
Hier info hoe een ISRA er uit ziet:

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm
Als je een abonnement kunt afsluiten, is er volgens de administratie van KPN dus een aansluiting. Kun je hem zelf niet vinden dan 0800-0402 bellen en om monteur vragen.

 

 


@Ernst-Jan Ik zie geen doosje van die lijst van ISRA punten in mijn meterkast jammer genoeg. Ik zal wel even bellen.


@Ernst-Jan Ik zie geen doosje van die lijst van ISRA punten in mijn meterkast jammer genoeg. Ik zal wel even bellen.

Kan ook ergens anders zijn… woonkamer, overloop… maar soms is in de loop der tijd bij een verbouwing de kabel achter een muur verdwenen. Dan gaat monteur op zoek…

 


Dit ziet er uit als een kabel voor de bel of cv...


Als je in een rijtjeswoning woont, dan kun je even bij de buren vragen waar bij hen de aansluiting is, groot kans dat de jouwe op dezelfde plek zit.