Skip to main content

Situatie is als volgt;

Wij wonen op een woonark, in de tuin staat een paaltje met een kastje erin waar de telefoon/internet binnenkomt. Vanaf dat kastje/paaltje gaat een UTP kabel naar de woonark. 20 jaar lang heeft deze verbinding prima gewerkt, maar is nu aan vervanging toe. Ik wilde dit zelf doen, door een nieuwe UTP kabel aan te leggen, maar de stekker die aan het kastje bevestigd moet worden is schijnbaar heel oud, en niemand |(contact gehad met XS4all en kabelmeneer hier Alkmaar)  snapt dat er zo’n stekker in moet. Dus wat moet ik doen?

De Stekker laten voorzien van een  nieuweUTP kabel? zo ja welke type?

Of komen jullie een ander kastje plaatsen? en zo ja wanneer want eigelijk zou ik morgen met mijn verbinding  “verhuizen”



 

Wat u daar in uw hand heeft is geen normale utp stekker. Kunt u wat meer foto's plaatsen? Van het kastje op de wal bijvoorbeeld. Waar hangt de Experiabox/KPN Box? 

Kunt u die stekker misschien open maken? En een nieuwe kabel er aan zetten dan. Dus dan blijft u de stekker gewoon gebruiken. Hij ziet er nog netjes schoon uit. Dus moet wel kunnen lijkt mij.


 


 


Dat het een ongewone situatie is, was mij inmiddels duidelijk, maar nu nog de oplossing ;)

Maar idd een nieuwe kabel eraan kan ik proberen. 


Hallo @Evelyn Visschedijk even een afspraak maken voor een KPN-monteur, hier mag en kan alleen een gecertificeerde monteur van of namens KPN aan werken.

Als je geen diensten meer hebt even 0800 0402 bellen en er wordt een monteur ingepland.

 


@JanD het gaat niet om die blauwe kabel, het gaat om de zwarte stekker met pinnetjes waar de UTP kabel aan zit, die mag ik zelf vervangen toch (als dat kan)? En KPN gaat niet helpen omdat ik klant ben van XS4all.

 


@JanD het gaat niet om die blauwe kabel, het gaat om de zwarte stekker met pinnetjes waar de UTP kabel aan zit, die mag ik zelf vervangen toch (als dat kan)? En KPN gaat niet helpen omdat ik klant ben van XS4all.

 

Dan bel je even met de helpdesk van xs4all, als je nog niet automatisch overgezet bent naar KPN, voor advies.

 


Een UTP kabel heeft 8 draden, ik zie dat deze 7 heeft?


Een UTP kabel heeft 8 draden, ik zie dat deze 7 heeft?

Soms word een normale utp-kabel gebruikt als telefoonverbinding. Er worden dan maar 2 adertjes gebruikt. Dat is hier van toepassing denk ik.


@JanD het gaat niet om die blauwe kabel, het gaat om de zwarte stekker met pinnetjes waar de UTP kabel aan zit, die mag ik zelf vervangen toch (als dat kan)? En KPN gaat niet helpen omdat ik klant ben van XS4all.

 

Bel xs4all in dat geval, die stuurt dan een KPN monteur. Maar ik heb deze foto's in onze appgroep gegooid en geen enkele monteur die hem kent. Wel hebben we een sleutel voor het kastje dus ik weet zeker dat de monteur er iets moois van weet te maken.


Hallo @Ik_Combineer allemaal collega's natuurlijk, die niet in een plaats met water wonen, laat staan met woonboten.😉😆


Dit lijken mij gewoon 3 lijnen. Voorheen 3 x pstn. Nu dus 3 x dsl. Laat de verbinding van de juiste lijn naar je woonboot vooral aan een monteur van kpn netwerk over. Die kunnen door alle providers die op het kpn net leveren ingezet worden hoor.


Dank voor alle reacties en meedenkwerk. Op dit moment werk ik vanaf de nieuwe wifi verbinding, dus het werkt.

Ik ben gisteren toch even met de zwarte stekker, de huidige UTP kabel, naar een plaatselijke kabelmeneer gereden, die heeft de kabel van een nieuw “voetje” voorzien en de zwarte stekker met kabel intact gelaten. 
Zijn verklaring was; het is een  2dradige telefoonlijn, en dat telefoonsignaal wordt in het modem omgezet in een wifi signaal. 
En het werkt!!