Skip to main content

Goedemiddag,

 

Kunt u mij aangeven wat het nut is van meerdere glasvezelkabels naar hetzelfde adres? Ik heb nu een abonnement bij jullie via een kabel van KPN Netwerk. Deze week is Delta de straat aan het openslopen en willen nogmaals een glasvezelkabel naar het huis toetrekken.

Is daar in de toekomst voordeel mee te behalen, of voegt het geheel niks toe? dan hoef ik namelijk niet voor een tweede keer mijn tuin overhoop te laten halen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dhr. M. Tijseling

Je hebt nu kpn ook al over een glasvezelverbinding?

Delta Fiber legt het aansluitpunt gratis aan. Daarop zitten de volgende providers die niet via het kpn glasvezel leveren:

Delta, Caiway, Plinq, Multifiber, Freedom, Glasnet, Online.nl, Solcon en Libernet.

Er zijn er nog meer maar die zijn voor particulieren niet beschikbaar.

Met twee glasvezel aansluitingen is er dus meer keuze aan providers. Nut? Geen idee.


Hallo @Mient T totaal zinloos, maar men wil elkaar geen toegang geven tot de kabel en dan gaan ze nog meer kabels aanleggen, er zijn plaatsen waar zelfs 3 glasvezelkabels liggen plus nog een keer een coaxkabel.

Je reinste kapitaalvernietiging. ze kunnen beter gaan samenwerken.

De energieleveranciers leveren ook over slechts 1 infrastructuurpunt, de gasleiding of de stroomleiding, waterleiding is niet aan de orde, want er is slechts 1 leverancier per regio, daar kun je niet kiezen

 

 


Volgend jaar komt hier glasvezel: twee kabelaars hebben zich gemeld, ik laat ze beide aanleggen.

Voordeel:

  • dit geeft jou ruimte voor een evt overstap mocht je ooit niet (meer) tevreden zijn, of als langdurige storing is bij de ander.
  • wellicht zal een toekomstige koper dat als meerwaarde zien.

 


Als u ooit nog een een abonnement wilt afsluiten bij Delta dan heeft u die aansluiting van Delta nodig. Want Delta levert niet over de glasvezelaansluiting van KPN. 


Helaas heeft de politiek zitten slapen. Het is inderdaad kapitaalvernietiging.

De overheid had, net als elektriciteit en gas, zelf het glasvezelnetwerk moeten aanleggen en openstellen aan alle providers.

Maar dat is niet de vrije markt van Rutte en co.

 

 


De overheid had, net als elektriciteit en gas, zelf het glasvezelnetwerk moeten aanleggen en openstellen aan alle providers.

Zo ongeveer alles wat de overheid doet draait uit op een fiasco en kost 3 dubbel van wat van tevoren begroot is. Dus ik ben blij dat de overheid hier vanaf gebleven is.


Deze verbazing deel ik, al veel langer, zie dit :

Zo kan het ook :
https://www.glasvezelgids.nl/zoeterwoude-investeert-in-aanleg-mantelbuizen-voor-glasvezel/

Hier wordt een net aangelegd met vele aanbieders, ook KPN :
https://www.glasvezelpekela.nl/serviceproviders.php

Maar delta niet, die wouden een eigen net aanleggen daar maar gaven het op.


Hallo @Mient T totaal zinloos, maar men wil elkaar geen toegang geven tot de kabel en dan gaan ze nog meer kabels aanleggen, er zijn plaatsen waar zelfs 3 glasvezelkabels liggen plus nog een keer een coaxkabel.

Ik heb helaas nog nooit een bron gezien waaruit je kunt opmaken dat Delta geen toegang wilt verlenen aan KPN noch dat dit andersom het geval is vanuit KPN Netwerk NL.

Als daar sprake van zou zijn is het wel heel vreemd dat een dochteronderneming van KPN (Solcon) er wel wordt toegelaten, of te wel.. ik neig eerder te denken aan dat beide providers niet op elkaars infrastructuur willen i.p.v. dat ze het elkaar niet toelaten.

 

Zo ongeveer alles wat de overheid doet draait uit op een fiasco en kost 3 dubbel van wat van tevoren begroot is. Dus ik ben blij dat de overheid hier vanaf gebleven is.

Kijkende naar een aantal zaken die nog altijd in handen zijn van de overheid en inderdaad niet al te best verlopen, moet ik je hierin inderdaad gelijk geven. Neem als voorbeelden, het Openbaar Vervoer (stads- & streekbussen), het onderhoud aan het spoor (Prorail), elektriciteitsnet in diverse regio's of wat te denken van het perfect functionerende C2000 netwerk van de hulpdiensten. Allemaal in handen van de overheid (al dan niet middels aanbestedingen, concessies etc.) maar ondertussen…

 

Zelf zou ik het overigens wel weten met 2 of zelfs 3 fibers in huis 😅


De vraag was :

. . . wat het nut is van meerdere glasvezelkabels naar hetzelfde adres?

Geen, 1 tje is genoeg, wat je er aan de ene kant instopt komt er aan de andere kant uit, net zoals bij elektra, water, riool.
( zie mijn eerdere link )

Vergelijkingen met andere dingen is appels en peren vergelijken.

Over private partijen, ziekenhuizen, (zorg) verzekeringen, supermarkten, schiphol, energiemaatschappijen, banken en andere bijna monopolisten met aandeelhouders, daar betaal je dan graag aan mee ? Om nog maar te zwijgen over de buitenlandse internet bedrijven die maar doen waar ze zin in hebben ( en waar iedereen (behalve ik) naïef aan mee doet ).

Over het elektriciteitsnet en OV heb ik over het algemeen geen klagen,  zoals altijd krijgt alles wat niet goed gaat wel aandacht en als alles goed gaat hoor je er niets over.
En zijn zeker wel groei en ontwikkel problemen, maar dat is niet altijd helemaal aan die organisaties zelf te wijten.


Ik ben drie keer overgestapt, een keer van telefoon naar adsl, 1 keer naar kabel,  en een keer terug naar ADSL.

De laatste twee keren na maandenlang gedoe van de provider die de gewenste betrouwbaarheid niet kon leveren. 
 

Ik zal straks weer blij zijn met de extra mogelijkheid te kunnen kiezen tussen kabel en twee glasvezelaanbieders. 1 is dus niet genoeg.

Meer keuze is ons recht en voorkomt luie monopolisten op de markt :-)


En dat allemaal bij private partijen :→

Om keuze te hebben hoef je niet fysiek meerdere aansluitingen in huis te hebben, bij elektra is dat al het geval.

En o ja, in de steden meerdere kabels en in de buitengebieden geen, laaghangend fruit plukken.

Is de vraagsteller nog op de lijn ?


Je hebt nu kpn ook al over een glasvezelverbinding?

Delta Fiber legt het aansluitpunt gratis aan. Daarop zitten de volgende providers die niet via het kpn glasvezel leveren:

Delta, Caiway, Plinq, Multifiber, Freedom, Glasnet, Online.nl, Solcon en Libernet.

Er zijn er nog meer maar die zijn voor particulieren niet beschikbaar.

Met twee glasvezel aansluitingen is er dus meer keuze aan providers. Nut? Geen idee.

Ik heb al 2 jaar KPN glasvezel. Was toen al een zootje toen het aangelegd werd, maar het werkt perfect. Vraag me dus af of het verder zin heeft een andere ook aan te laten leggen. Ligt alles weer open en verzakt de hele boel weer.

 


En dat allemaal bij private partijen :→

Om keuze te hebben hoef je niet fysiek meerdere aansluitingen in huis te hebben, bij elektra is dat al het geval.

En o ja, in de steden meerdere kabels en in de buitengebieden geen, laaghangend fruit plukken.

Is de vraagsteller nog op de lijn ?

Jazeker, ik vroeg me vooral af of het toekomstig nog voordeel zou hebben. Lijkt er alleen op dat je dan meer verschillende abo's kan afsluiten. 


Bedankt voor de antwoorden! Het is me duidelijk. Ik ga maar niet elk bedrijf de tuin weer overhoop laten halen, aangezien ik de toegevoegde waarde er niet zo van zie. Providers van Delta zeggen me niks en Ziggo hoeft hier ook niet aan te kloppen. Op het Kpn netwerk is keuze zat.


Op het Kpn netwerk is keuze zat.

Tja... maar als die glasvezel van KPN stuk is en KPN heeft niet zo'n haast om hem te repareren, dan heeft u aan die keuze niets.

In dit topic zit men al een half jaar zonder KPN verbinding:

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-backup-dongel-doet-het-na-7-dagen-niet-meer-graag-assistentie-587311


Op het Kpn netwerk is keuze zat.

Tja... maar als die glasvezel van KPN stuk is en KPN heeft niet zo'n haast om hem te repareren, dan heeft u aan die keuze niets.

In dit topic zit men al een half jaar zonder KPN verbinding:

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-backup-dongel-doet-het-na-7-dagen-niet-meer-graag-assistentie-587311

Lekker positief weer😎


Hier in de wijk heeft ziggo geen netwerk aangelegd, het gevolg is dat we de keuze hebben uit kpn, kpn of kpn.

 

 

Het is juist goed dat er een back-up lijn komt in de vorm van delta.


Heb je ook twee kabels voor de elektriciteit? Of twee waterleidingasnsluitingen ?