Skip to main content

Weet iemand wat internetpunt TODO is?

Hallo ​@Betaaltje ,

Ik had dit nog niet eerder in deze context gelezen. Maar als ik erop google op internet kom ik uit op losse draadloze "internetpunten" die je in het stopcontact kunt steken. 

KPN heeft die ook in het assortiment: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437804/draadloze-verbindingsadapter-1200-1-adapter/?soPos=351

Waarschijnlijk gebruikt iemand in de buurt dit om via mijn modem internet te gebruiken, kan dat?

Natuurlijk kan dat. Maar wij zijn ook niet helderziend.

Waarom vraag je dit? Wat is de context? Heb je deze dingen in huis?

Waarschijnlijk gebruikt iemand in de buurt dit om via mijn modem internet te gebruiken, kan dat?

Dat kan alleen als die persoon jouw WiFi-wachtwoord weet. En dan moet die persoon ook heel dicht bij jou in de buurt wonen. 

Beste ​@Betaaltje niets is onmogelijk en je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn.

Mijn advies is meteen je modemwachtwoord aan te passen en je wifi-naam en wachtwoord aan te passen.

Succes.

Naar mijn weten heb ik niet zo’n stekker, ik kom internetpunt TODO tegen bij mijn wifi netwerk. Misschien is het gewoon mijn modem. Ik had storing met het ontvangen van e-mail, dus ik heb online TODO uitgezet. Met opnieuw opstarten van TODO kreeg ik de melding dat ik geen wifi had, terwijl wifi het gewoon deed en dat opstarten mislukt was. Mijn storing met ontvangen van e-mail is weg en alles werkt gewoon, waarschijnlijk TODO ook. Veel is voor mij acacadabra, maar i.i.g. bedankt voor het meedenken.

Beste ​@Betaaltje ik vind het toch een vreemd verhaal.

Eerst vraag je je af wat TODO is in je starttopic en in je laatste reactie schrijf je dat je online TODO uitgezet hebt???

Dus dan weet je blijkbaar wel wat voor apparaat of dienst TODO is???

Naar mijn weten heb ik niet zo’n stekker, ik kom internetpunt TODO tegen bij mijn wifi netwerk. Misschien is het gewoon mijn modem. 

Dat kan, maar het kan ook een mobiel netwerk zijn van iemand uit jouw directe omgeving. Je kunt heel veel verschillende namen geven aan een mobiel netwerk. 

Mijn storing met ontvangen van e-mail is weg en alles werkt gewoon, waarschijnlijk TODO ook. 

Nou OK, het probleem is dus opgelost.

maar i.i.g. bedankt voor het meedenken.

Graag gedaan! 👍🏽

Het stond bij mijn wifi netwerk genoemd en daar heb ik het uitgeschakeld, dus wat het is weet ik niet, maar misschien is het mijn modem, ik heb het opnieuw opgestart en dan weet ik niet of dat is gebeurd, maar alles werkt voor zover ik nu merk. Dank.

Hoi ​@Betaaltje 

Na lang zoeken heb ik gevonden wat een internetpunt TODO is.
Het zijn de oude Wifi punten van Ziggo, die je in een wandcontactdoos kunt doen en waarmee je het WiFi netwerk kunt verbeteren en uitbreiden in de woning.

Deze WiFi internet punten worden niet meer door Ziggo uitgeleend of verkocht aan haar klanten, maar een Ziggo klant kan ze nog wel gebruiken als ze deze nog in hun bezit hebben.
Waarschijnlijk zit één van jouw direct buren bij Ziggo, die ze dus nog gebruikt.
Hierdoor zijn ze dus zichtbaar binnen jouw eigen WiFi netwerk, als het signaal sterk genoeg is.

Het heeft in elk geval niets met jouw (KPN) modem te maken.

Mede community lid ​@Noordzee had het in zijn eerste reactie dus goed, het zijn WiFi internetpunten voor in een wandcontactdoos, en werden geleverd door Ziggo.

Hoi ​@Betaaltje 

Na lang zoeken heb ik gevonden wat een internetpunt TODO is.
Het zijn de oude Wifi punten van Ziggo, die je in een wandcontactdoos kunt doen en waarmee je het WiFi netwerk kunt verbeteren en uitbreiden in de woning.

…………..

Mede community lid ​@Noordzee had het in zijn eerste reactie dus goed, 

Klopt helemaal Michel. Maar ik vond het direct als eerste Google-resultaat. 

Vandaar ook mijn reactie: 

Hallo ​@Betaaltje ,

Ik had dit nog niet eerder in deze context gelezen. Maar als ik erop google op internet kom ik uit op losse draadloze "internetpunten" die je in het stopcontact kunt steken. 

KPN heeft die ook in het assortiment: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437804/draadloze-verbindingsadapter-1200-1-adapter/?soPos=351

Beste ​@Noordzee en ​@Michel.uit.Arnhem , KPN biedt soortgelijke power lines niet aan, want die van Ziggo vergroten tevens het wifi bereik en die van KPN hebben geen wifi functie.

Beste ​@Noordzee en ​@Michel.uit.Arnhem , KPN biedt soortgelijke power lines niet aan, want die van Ziggo vergroten tevens het wifi bereik en die van KPN hebben geen wifi functie.

Hoi ​@JanD 

Klopt wat je zegt.
Maar ik had het in dit geval over de oude internetpunten van Ziggo, die TS ​@Betaaltje in zijn netwerklijst zag staan.

Hallo ​@Betaaltje, het is niet helemaal duidelijk waar je dan TODO hebt zien staan. 

In ieder geval goed om te lezen dat de problemen met e-mail zich niet meer voordoen. 

Hallo ​@Betaaltje, het is niet helemaal duidelijk waar je dan TODO hebt zien staan.

Ik vermoed in de aanmeldlijst van de wifi.

Bij mijn wifi netwerk 

Dit is een schermafdruk uit de MijnKPN app? Als dat zo is, dan zitten die dingen gewoon in je eigen netwerk. Dan moet je je huis eens ondersteboven keren en kijken waar je ze hebt zitten.

Bij mijn wifi netwerk 

Dit maakt het zo veel duidelijker. TODO is een foutje en Engels voor to do - moet nog gedaan worden. Hier hoort het modemtype te staan. Met de nieuwe software kan je je wifinetwerk wijzigen in de MijnKPN app alleen het modem heet ipv Box12, V10 etc TODO. Er is niks mis met uw netwerk en deze fout ligt bij KPN. 

Ook ik heb een TODO thuis 😅

Tjongejonge... onvoorstelbaar... 

Tjongejonge... onvoorstelbaar... 

Moest er wel een beetje om lachen, van ziggo wifi adapters maar een tekstfout in een app 😅 Maar uiteindelijk komen we er wel achter.

Reageer