Skip to main content

Wat kan ik het beste gebruiken als speedtest om de internetsnelheid te meten?

Ik heb KPN 200 Mbit/s download abonnement en in de omschrijving staat 20 Mbit/s upload.

Is dit juist die upload snelheid? Of is de omschrijving niet onjuist>

 

bekabeld met een pc met de ookla speedtest app


bekabeld met een pc met de ookla speedtest app

Heb er al diversen gebruikt en nu via ookla, en alleen met wifi heb ik al deze waarden:

download 200 Mbps

upload 60 Mbps

snap waar die 60 Mbps vandaan komt, vandaar de vraag, in de omschrijving staat toch 20.

Blij met die 60 uiteraard, maar vraag me af hoe het kan

 


In ADSL-tijden was de upload vaak 10% van de download. In de praktijk haal je toch vaak hogere waardes, maar die 20Mbps is de gegarandeerde upload.


In ADSL-tijden was de upload vaak 10% van de download. In de praktijk haal je toch vaak hogere waardes, maar die 20Mbps is de gegarandeerde upload.

OK, ik heb nog iemand aan de lijn gehad van KPN ,en heb gelijk de vraag gesteld over die uploadsnelheid. Er werd aangegeven dat de maximale upload snelheid op mijn adres 63 Mbps was. Ver boven de 20 dus, nou prima, 


Klopt, ze kunnen dat meten. 63 is wel comfortabel.


Klopt, ze kunnen dat meten. 63 is wel comfortabel.

Ja valt me niet tegen, ook de download snelheid niet, zit dicht tegen die 200 aan, zelfs met wifi


Hoi @RobvdPoel . Ik lees even mee. Voor de zekerheid: Alles is dus okay?  Je haalt de snelheden die bij het abonnement horen?


Hoi @RobvdPoel . Ik lees even mee. Voor de zekerheid: Alles is dus okay?  Je haalt de snelheden die bij het abonnement horen?

Ja zeker.