Skip to main content
Antwoord

Wat kan ik nog aan trage wifi doen?

• September 13, 2025
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Sinds een aantal dagen na een storing in de wijk, is mijn wifi niet stabiel, als ik aan streamen ben via een app op mijn tv of via mijn telefoon(via wifi). Blijft hij maar herladen. En als je dan bij kpn de testen doet geeft hij aan dat 70mbit goed is maar ik denk dat het gewoon niet stabiel is alles al minstens 10x opnieuw opgestart harde reset niks help. Wat kan ik nog doen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Gloria123. Welkom op de community! Vervelend dat je wifi sinds de storing niet stabiel is, zeker als je aan het streamen bent. Je geeft aan dat je al een harde reset hebt gedaan en het modem meerdere keren hebt herstart, zonder resultaat. Goed dat je dat al getest hebt.

De snelheidstest van 70 Mbit ziet er op papier prima uit, maar zoals je zelf aangeeft kan de verbinding alsnog instabiel zijn. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals:

• Wifi-storing door andere netwerken in de buurt

• Bekabelde vs. draadloze verbinding (stream je via wifi of met kabel?)

• Een mogelijk probleem in de aansluiting of het modem zelf

Zou je eens willen proberen om een laptop of pc met een kabel rechtstreeks aan op het modem en kijk of de verbinding daar wel stabiel is. Gebruik onze WiFi Manager om een wifiscan te doen en advies krijgen voor de beste instellingen. In het topic hieronder lees je hier meer over. Laat je ons weten wat daaruit komt? 

5 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Hoi ​@Gloria123. Welkom op de community! Vervelend dat je wifi sinds de storing niet stabiel is, zeker als je aan het streamen bent. Je geeft aan dat je al een harde reset hebt gedaan en het modem meerdere keren hebt herstart, zonder resultaat. Goed dat je dat al getest hebt.

De snelheidstest van 70 Mbit ziet er op papier prima uit, maar zoals je zelf aangeeft kan de verbinding alsnog instabiel zijn. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals:

• Wifi-storing door andere netwerken in de buurt

• Bekabelde vs. draadloze verbinding (stream je via wifi of met kabel?)

• Een mogelijk probleem in de aansluiting of het modem zelf

Zou je eens willen proberen om een laptop of pc met een kabel rechtstreeks aan op het modem en kijk of de verbinding daar wel stabiel is. Gebruik onze WiFi Manager om een wifiscan te doen en advies krijgen voor de beste instellingen. In het topic hieronder lees je hier meer over. Laat je ons weten wat daaruit komt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Hoi ik heb de kabel uit mijn kpn kastje in mijn tv gedaan en idd nergens meer last van. Dus ik kan dus beter mijn tv van kpn opzeggen want ik kan daaŕ nu niet meer naar kijken. Of kan je een andere verbinding maken? Maar het is wel irritant dat de wifi niet stabiel is. Want merk ook dat de printer ook vaak zeg dat er geen internet is.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Als je de kabel van de tv-ontvanger direct in de tv hebt gedaan, werkt tv van KPN inderdaad niet meer. Als je de tv en tv-ontvanger bekabeld wil aansluiten kan je er een switch tussen zetten en daarop de tv en tv-ontvanger aansluiten. 

Dat je wifi niet stabiel is en dat ook de printer vaak geen verbinding heeft, kan verschillende oorzaken hebben (zie eerdere bericht). Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Ja die heb ik al een aantal keer doorlopen en die zegt steeds hetzelfde dat er geen storingen zijn. Maar merk het ook met me telefoon die soms op wifi blijft haperen. En heb geen groot huis zonder verdiepingen dus je zou zeggen dat het gewoom goed moet werken zonder dat het iederen keer wegvalt of de snelheid naar beneden gaat.

• September 17, 2025

Hoi ik heb de kabel uit mijn kpn kastje in mijn tv gedaan en idd nergens meer last van. Dus ik kan dus beter mijn tv van kpn opzeggen want ik kan daaŕ nu niet meer naar kijken. 

Je kunt een switch aanschaffen. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=2335

Als je die achter de tv legt kan je zowel de tv als de tv ontvanger aansluiten.