Skip to main content

ik heb digitenne, vast bellen, en 8mb/s (telfort): dat wilde ik beter, maar wel mijn vaste nummer houden én mijn email adres.

Medewerker gebeld: 100mb/s, interactieve tv, en vast bellen. Gegarandeerd email adres (want “Telfort is ook kpn mijnheer”) en vaste nummer behoud. Gelijk een afspraak met een monteur vastgesteld (12mei).

Een dag later twee emails: 1: uw NIEUWE !! vaste nummer is het volgende nummer……

2: u moet een afspraak met een monteur maken. (maar die had ik al toch?  nou ja dat werd dan 18 mei).

Weer gebeld. Na eerst 16min in de wacht werd door kpn de hoorn erop gegooid. Weer gebeld, weer het verhaal uitgelegd, weer in de wacht, na 10min krijg ik een andere medewerker aan de lijn die in de veronderstelling was dat hij een 'verse’ klant kreeg. Die snapte ook niet dat ik al in de wacht stond.

Hij wist mij wel te vertellen dat het onmogelijk was om via kpn internet te nemen en mijn emailadres te behouden. Dan was het slimmer om alles bij telfort dat af te nemen. Ook vertelde hij dat mijn aangevraagde overstapservice niet voor eigen kpn producten gold, dus die zou ik zelf op moeten zeggen. Digitenne, vast bellen en internet van telfort, want ja dat was ook kpn.

Ik heb besloten om dan maar bij telfort te blijven, (ik heb de bestelling bij kpn geannuleerd). Via de site kan je eea bij telfort niet zelf regelen want: “op mijn adres is maar 8mb/s mogelijk” (ik heb glasvezel!) en als ik interactieve tv aanklik wordt ik doorgelinkt naar…… de kpn website.

Dan maar Telfort gebeld. Het zal in orde komen met 100mb/s en tv en vast bellen. Nou, ik kan mijn bestelstatus niet inzien want “er loopt al een bestelstatus met het pakket: 8mb/s voor 27,50”  !?

Oja, ik kreeg wel van Telfort dat ze mij op 18 mei zullen afsluiten van internet…. huh?

Mijn vraag: Wie van jullie weet echt hoe het zit? Wie kan mij helpen? ik wil vastnummerbehoud, emailadres behoud, interactieve tv en 100mb/s via de glasvezel. Wie dat levert kpn of telfort maakt mij niet uit.

Wel graag bij een bedrijf dat zijn belofte nakomt, en die de telefoon er niet opgooit als je al heel lang in de wacht staat.

 

Wat een gedoe zeg. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Een medewerker gaat hier zeker op reageren. Vul je profiel helemaal in. Doorgaans reageren ze binnen 48uur.  Ik raad je aan om niet meer te gaan bellen . Jij hebt een vast contactpersoon nodig die je hier door heen sleept en die ga je hier krijgen.


Wat een gedoe zeg. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Een medewerker gaat hier zeker op reageren. Vul je profiel helemaal in. Doorgaans reageren ze binnen 48uur.  Ik raad je aan om niet meer te gaan bellen . Jij hebt een vast contactpersoon nodig die je hier door heen sleept en die ga je hier krijgen.


dank voor je vlotte respons, ik heb mijn profiel ingevuld.


Hoi @warowaro

Ik ben het ook even kwijt, maar ik probeer duidelijkheid te verschaffen. 

Je wilt graag een abonnement op glasvezel. Hierbij wil je jouw vaste nummer en e-mailadressen behouden. Als je nu overstapt naar KPN ben je jouw e-mailadres kwijt. Het vaste nummer kan wel meegenomen worden. Als je dit doet kan je ook een Digitenne ontvanger blijven huren voor 5 euro per maand. 

Wanneer je bij Telfort blijft, behoudt je jouw e-mailadres. Echter krijg je dan wel een volledig Digitenne abonnement bij KPN a 17 euro in de maand. Je krijgt de korting niet wanneer je bij Telfort Glasvezel hebt, dit geldt alleen bij een verbinding via Koper.

Wanneer Telfort later overkomt naar KPN, dan wordt jouw e-mailadres gewoon meegenomen. Net als jouw vaste nummer. Dan kun je ook weer Digitenne huren voor 5 euro per maand. 

Je kan dus de keuze maken om over te komen naar ons en dan ben je jouw Telfort e-mailadressen kwijt. Of je upgrade jouw Telfort abonnement naar Glasvezel. Mocht Digitenne dan niet noodzakelijk zijn kun je daar kiezen voor een extra Interactieve tv-ontvanger zodat je niet met de Digitenne abonnementskosten komt te zitten. Digitenne dien je dan wel zelf op te zeggen. 

Geeft dit je zo duidelijkheid?


Ha Bart,

dank je wel voor je antwoord.

slimste voor mij: bij Telfort blijven ivm email, upgraden naar glasvezel 100mb/s, vast bellen erbij en interactieve tv, en dan zeg ik Digitenne op.

Maar, en dat werd mij vandaag telefonisch meegedeeld, dat het upgraden naar glasvezel niet kan bij Telfort omdat er nu geen monteurs die aansluiting maken ivm corona? (Dat is ook weer wat anders als twee dagen geleden werd beloofd door Telfort.) KPN doet dat wel. Telfort niet?

Is dat echt zo? Of weten jullie dat niet omdat dat iets van Telfort is?

 

gr Walter


Hallo @warowaro , als Telfort geen monteur stuurt doet KPN dat ook niet, want dat zijn dezelfde mensen.

Dit i.v.m. de Coronacris. De verbinding in de lucht houden heeft nu prioriteit nummer 1.

 


Dan is dat de meest logische stap inderdaad. Uiteindelijk wordt jouw abonnement dan vanzelf een KPN abonnement. Je kan het wel upgraden hoor. Al is het wel zo dat de monteur niet alles installeert. Hij zal je van te voren bellen om te bespreken wat hij gaat doen. Maar in principe sluit hij het internet werkend aan en dan gaat hij weer weg. 

Maar is het glasvezelkastje al volledig geïnstalleerd door KPN Netwerk NL? Anders wil ik je wel aanraden om even contact met Telfort te zoeken. 


Jan; duidelijk verhaal, begrijpelijk ook.

Bart, dank voor je reactie. Ik heb een glasvezeldraad die een aangesloten kastje ingaat (en verzegeld is met een loodje) dat zal het wel zijn toch? Ga ik Telfort bellen


Maak er even een foto van dan kijken we even mee.


 


Dat is top inderdaad. Bij overgang op Glasvezel komt de monteur en hij zal daar dan een NT op plaatsen. Zodat de verbinding ook gaat werken. 


Wat is een NT, en denk je dat als ik Telfort bel en zeg dat de verbinding er eigenlijk al ligt zij een monteur zullen sturen voor die NT?


inmiddels weet ik wat een NT is….


Ja voor aansluiting is monteur noodzakelijk dus, ja daar komt wel een monteur voor.