Skip to main content
Antwoord

Wat zijn de kosten voor het vervangen van een defect glasvezel aansluitpunt?

• July 8, 2025
  • 8 reacties
  • 199 keer bekeken

Gisteren terwijl ik in huis bezig was met schoonmaken per ongeluk het FTU punt geraakt met iets met als gevolg dat het helemaal van de muur af is gekomen. FTU put ligt open, uiteraard tv en internet eruit dus ff offline.

Meteen contact gehad met de service desk, monteur komt morgen. Nu ben ik benieuwd waar ik wat kosten betreft rekening mee moet houden.

Ik zal een nieuw FTU kastje nodig hebben lijkt mij, op internet zie ik dat het verplaatsen van zo’n punt rond de 300 euro kost. Kan ik ervan uitgaan dat ik voor een nieuw kastje ongeveer hetzelfde bedrag kwijt zal zijn?

Benieuwd of er mensen met vergelijkbare ervaring zijn.

Beste antwoord door henkman1972

Nog eentje dan om het af te sluiten :-)

Monteur was netjes op tijd, kon lassen ;-) en vrij snel klaar, waar ik vreesde voor een kleine 300 euri is de schade met 8 tientjes gelukkig zeer beperkt gebleven.

We (en vooral de kids) zijn in ieder geval weer online!

8 reacties

• July 8, 2025

Dan heb je stevig schoongemaakt OF het zat niet goed vast.

De verbinding is ook uitgevallen, dat zou niet zo hoeven te zijn maar dan is blijkbaar de glasvezel los of door (onderbroken).
Dat is het speciale werkje bij glasvezel.
Het kastje zal mogelijk niet stuk zijn maar de vezel moet opnieuw gelast worden.

Ik ben benieuwd (sorry, daar heb je niet zo veel aan nu)

Overigens, dit ondersteund mijn voorkeur voor de meterkast als de beste plaats voor dit kastje.

• July 8, 2025

Overigens, dit ondersteund mijn voorkeur voor de meterkast als de beste plaats voor dit kastje.

Helemaal mee eens. Het glasvezelkastje kan veel beter in de meterkast zitten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Dan heb je stevig schoongemaakt OF het zat niet goed vast.

De verbinding is ook uitgevallen, dat zou niet zo hoeven te zijn maar dan is blijkbaar de glasvezel los of door (onderbroken).
Dat is het speciale werkje bij glasvezel.
Het kastje zal mogelijk niet stuk zijn maar de vezel moet opnieuw gelast worden.

Ik ben benieuwd (sorry, daar heb je niet zo veel aan nu)

Het zat niet echt goed vast vrees ik, was destijds ook niet tevreden over de mensen die destijds alles glasvezel klaar hebben gemaakt. Maar omdat ik toen nog aan de kabel zat eerlijk gezegd nooit meer aandacht aanbesteed.

Als het lassen gaat worden, is dat iets dat de monteur ook meteen kan? Zit nu zonder alles en da’s een dag te doen maar veel langer gaat (zeker voor de kids) wel lastig worden...

• July 8, 2025

Sommige monteurs kunnen lassen. Niet allemaal dacht ik.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Sommige monteurs kunnen lassen. Niet allemaal dacht ik.

Laten we dan maar hopen dat ik een van die ‘’sommige monteurs’’ tref morgen ;-)

• July 8, 2025

Als de informatie goed is doorgekomen dan zou dat wel het geval moeten zijn . . .

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 9, 2025

Nog eentje dan om het af te sluiten :-)

Monteur was netjes op tijd, kon lassen ;-) en vrij snel klaar, waar ik vreesde voor een kleine 300 euri is de schade met 8 tientjes gelukkig zeer beperkt gebleven.

We (en vooral de kids) zijn in ieder geval weer online!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 11, 2025

Ha, goed om te horen dat het én snel opgelost is, én dat de kosten meevielen, Henkman!