Skip to main content
Antwoord

Wat zijn de mogelijkheden met KPN Glasvezel en de Fritzbox?

• June 15, 2025
  • 6 reacties
  • 104 keer bekeken

Geacht forum,

Vanwege de prijs van glasvezel bij onze huidoge provider willen wij overstappen naar KPN met een 1Gbps snelheid.

Als we voor een looptijd van een jaar kiezen betalen we 6 maanden 35 euro, daarna 52,50 euro.

Echter, wij willen sowieso gebruikmaken van een Fritzbox, bij voorkeur de huidige.

Wat zijn de mogelijkheden, en kan de monteur onze huidige fritzbox aansluiten op het KPN netwerk.

Zelf hebben we dit gevonden:

https://nl.fritz.com/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/3588_FRITZ-Box-instellen-handleidingen-voor-verschillende-providers/

Beste antwoord door Ik_Combineer

Nee, als u geen Fritzbox bij kpn besteld “kan” de monteur dit ook niet aansluiten. Deze zal verplicht vanuit KPN de experia box aansluiten.

Voor u is het daarna de experia box vervangen voor uw eigen Fritzbox, en via de wizard kunt u eenvoudig de internet toegang instellen naar KPN Glasvezel. Dit is namelijk 1 van de vooringestelde profielen. 

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 15, 2025

Nee, als u geen Fritzbox bij kpn besteld “kan” de monteur dit ook niet aansluiten. Deze zal verplicht vanuit KPN de experia box aansluiten.

Voor u is het daarna de experia box vervangen voor uw eigen Fritzbox, en via de wizard kunt u eenvoudig de internet toegang instellen naar KPN Glasvezel. Dit is namelijk 1 van de vooringestelde profielen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2025

@Ik_Combineer 

Ik dank u vriendelijk.

Als een monteur het zegt geloof ik het gelijk.

Ik heb idd een eigen Fritzbox, aangekocht via de huidige provider.

Nogmaals dank.

• June 15, 2025

Ik heb idd een eigen Fritzbox, aangekocht via de huidige provider.

Die kan je gewoon gebruiken. Maar eerst met de Experiabox of KPN Box een poosje aangesloten worden. Dat is om de verbinding te starten aan het begin van het abonnement. Daarna kun je de Experiabox/KPN Box omruilen voor de Fritzbox. 

• June 15, 2025

Zie ook dit artikel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2025

Bedankt, ​@Henk2304 en ​@Marlon92 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@LLvanderL, allereerst welkom op de KPN Community. Mooi om te zien dat je al antwoord hebt gekregen van enkele gebruikers die net als jij lid zijn van onze online community. Mocht je er straks nu toch onverhoopt niet uitkomen met de installatie van de Fritzbox? Je kunt jouw vragen dan hier kwijt. De KPN Community denkt, zoals je gezien hebt, met je mee.