Skip to main content

Hallo,

Wat zijn de mogelijkheden voor het verplaatsen en vervangen van een NT glasvezelkastje? Deze lijkt gedateerd en hangt net op een ongelukkige plek in het zicht en zou een klein stukje naar rechts moeten (tussen de verwarming en verwarmingsbuis). Het huidige NT kastje is net te breed (21 cm) aangezien de ruimte 19,5cm is. Ik heb begrepen dat er een  smaller kastje is die er mogelijk wel tussen past. De glasvezelkabel hoeft mijn inziens niet verlengd te worden.

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn en kan ik een eventueel nieuw kastje zelf installeren?

Dank,

Met vriendelijke groet,

Joost

Hi @Joost70, in dit geval gaat het om een cosmetische verplaatsing en dan moet je bij https://www.mijnaansluiting.nl zijn. Hier zullen vrijwel zeker ook kosten aan verbonden zitten.

Het zelf naar rechts verplaatsen zou technisch gezien soms kunnen, als de kabel wat speling heeft. Maar zoveel naar rechts lijkt niet mogelijk als ik naar de afbeelding kijk. Dus zelf zou je dit niet kunnen doen. 

En de hele FTU vervangen wordt in de toekomst wellicht gedaan wanneer de verbinding van AON overgaat op XGS-PON. Maar dit moet natuurlijk beschikbaar zijn in jouw gebied. En ik ben ook situaties tegen gekomen waarbij deze aansluiting blijft zitten en er een extra kastje bij komt voor XGS-PON. Dus zekerheid dat het vervangen wordt kan ik ook niet geven. 

Reageer