Skip to main content

Kan iemand mij vertellen wat die ESP ip adressen zijn.

Als ik kijk zie ik diverse ESP ip adressen staan in mijn KPN V12 box en mijn vraag is kan ik deze verwijderen en zo ja hoe en zijn deze ip adressen schadelijk ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Heb je een screenshot om te verduidelijken wat je bedoelt?


Kan iemand mij vertellen wat die ESP ip adressen zijn.

Als ik kijk zie ik diverse ESP ip adressen staan in mijn KPN V12 box en mijn vraag is kan ik deze verwijderen en zo ja hoe en zijn deze ip adressen schadelijk ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit zijn meestal smart apparaten zoals airco's, elektrische verwarming, luchtreinigers etc. Fabrikanten van deze apparaten gebruiken allemaal dezelfde goedkope wifi modules 


Kan iemand mij vertellen wat die ESP ip adressen zijn.

Als ik kijk zie ik diverse ESP ip adressen staan in mijn KPN V12 box en mijn vraag is kan ik deze verwijderen en zo ja hoe en zijn deze ip adressen schadelijk ?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dit zijn meestal smart apparaten zoals airco's, elektrische verwarming, luchtreinigers etc. Fabrikanten van deze apparaten gebruiken allemaal dezelfde goedkope wifi modules 

Waar in de KPN Box zie je dat staan dan? En wat betekent ESP? Waar is dat een afkorting van?

Word dit bedoelt? 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ESP8266

Zijn dit misschien 2,4 Ghz apparaten die ook als zodanig herkent worden door de KPN Box en dan uit de bandstering gehouden worden?


@Nick83 ik bedoelde inderdaad precies wat jij beschrijft. Weet niet of @Fred Bierman het ook daar over heeft?


Bedoel jij dit @Fred Bierman ?


Bedoel jij dit @Fred Bierman ?

Daar zie ik 1 x ESP bij staan ja. Maar dat lijkt me gewoon onderdeel van de naam. Geen apart iets wat de KPN Box toewijst ofzo.


@Nick83 ik vermoed ook dat het niks met de kpn box te maken heeft. Maar dat @Fred Bierman op de kpn box wel verbonden apparaten tegenkomt die hij niet herkent omdat ze zich tonen als esp of espressif


Beste @Fred Bierman, welkom! Ben je geholpen met de reacties van de heren hierboven? Ik vermoed van wel. Zo niet, laat het gerust weten! En stuur dan inderdaad ook even een screenshot mee 🙂. We helpen graag verder!