Skip to main content

Ik probeerde in te loggen op de webinterface van de experiabox, met gebruik van het wachtwoord achterop de router, echter krijg ik steeds een error en schijnt het wachtwoord niet te kloppen. Weet iemand raad?

Hallo @Tromp222 

Is er al eerder ingelogd in de webinterface? Heb je het modem zelf geïnstalleerd of is dat door een KPN monteur gedaan? Dan is het wachtwoord (het Admin password) waarschijnlijk al gewijzigd.

Als je het wachtwoord niet (meer) weet, dan is er maar één manier om in te kunnen loggen.
Je zal dan de KPN Box 12 moeten resetten, dan worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 


Ik probeerde in te loggen op de webinterface van de experiabox, met gebruik van het wachtwoord achterop de router, echter krijg ik steeds een error en schijnt het wachtwoord niet te kloppen. Weet iemand raad?

Het zijn ook hele vervelende wachtwoorden met al die vreemde tekens :expressionless:

Wat ikzelf altijd doe is de QR code scannen die ook achterop de box12 staat. Ik krijg dan de wifi naam en wachtwoord, en het webinterface wachtwoord als tekst. Dan is het het een kwestie van kopiëren plakken en weet je zeker dat je niet fout typt.


Hallo en welkom op het forum @Tromp222, lukt het inmiddels met bovenstaande tips?


Dat werkt niet kopieren van QR code.

Ook niet na resetten modem.

Dom gezeur voor zo’n zwaar wachtwoord?

ooit waren de experiaboxen en tv ontvangers beter ipv google er in etc .

Ontevreden klant en ex klantenmonteur kpn

 

 


Deze fout komt voor in Microsoft Edge in native modus.

Als je in Edge deze pagina in internet explorer compatibiliteitsmodus draait dan werkt het wel.

Kortom, KPN moet de firmware nodig bijwerken zodat de nieuwere browsers ondersteund worden.


Firefox gebruiken.

 


Beste, 

 

Na een aantal inlog pogingen en reset van de Modem box12. Krijg ik het niet voor elkaar om het wachtwoord geaccepteerd te krijgen die achterop de box12 gecommuniceerd staat. 

 

Na het scannen van de Qr code achterop de Box12 en het wachtwoord te gebruiken die vanuit daar weergegeven wordt, weigert de website nog steeds. 

 

Iemand een oplossing? ( ik weet dat er rare tekens instaan en die heb ik allen correct ingevoerd, na veelvuldig en zorgvuldig controleren) 


Ik heb hetzelfde probleem De enige manier om in te loggen op de router is bij mij de volgende werkwijze:.

Haal de de internetkabel uit je router.
Sluit je pc of laptop aan op de router op een van de poortjes

Zet je router uit en even later weer aan.
Nu kan je rechtstreeks inloggen op je router met het Admin-wachtwoord en kan de instellingen wijzigen.

Helaas nadat de Wan-poort weer is aangesloten krijg ik weer telkens de melding van een Login-fout.

 

 

 


Goedemorgen Rene, 

 

Bedankt voor de reactie, mijn pc is direct aangesloten op de router/modem. Deze heb ik uitgezet en aangezet nadat ik de modem ook een reset heb gegeven. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd. 

 

Heb wel de melding dat het wachtwoord is teruggezet naar het oorspronkelijke ww achterop box12. 

 

Alle cookies verwijderd en na opnieuw opstarten van box12 wederom de melding gekregen dat het ww niet juist is. 

 

Technische dienst van KPN maar eens bellen. Had eerlijk gezegd ook een reactie van KPN verwacht hehe.

 

Nogmaals bedankt Rene! 


Heb je na de reset de Wan (internetkabel) losgehaald?
Dus de internetkabel uit het modem halen en eruit laten!
De Router even uitzetten en aanzetten, vervolgens je pc/laptop met een kabel verbinden met je router.
Vervolgens met met het IPnr. (192.168.2.254) inloggen op je router (zonder Wan aansluiting).
 


Ik zal deze volgorde eens aanhouden en laat weten of het hier ook zo goed gaat. Bedankt voor de tip Rene


Zelf heb ik net Firefox geinstalleerd. Hiermee kom ik zonder problemen meteen bij de routersettings.
Gewoon met wifi.
Vreemd dat het met Edge en Chrome niet lukt.


Reageer