Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb een v10a van jullie ontvangen.

Ik zie dat er ik de optie heb om websites te blokkeren, echter werkt dit niet.

Doel; bepaalde website's blokkeren in mijn WiFi netwerk.

Als voorbeeld heb ik https://nos.nl, nos.nl en http://www.nos.nl toegevoegd. Ook heb ik IPv6 uitgeschakeld.

 

Echter werkt dit niet.

 

Hoort dit wel te werken?

Anders zal ik hiervoor een raspberry pi aan moeten schaffen en met ufw gaan werken.

Beste Maja,

 

Dit werkt nog niet.

Is er al e.e.a. bekend?

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Beste Maja,

 

Dit werkt nog niet.

Is er al e.e.a. bekend?

Voor dergelijke zaken is er geen instelling ingebouwd in de Experiabox of Box12. Hiervoor dient een eigen router gebruikt te worden of een zogenoemde DNS Sinkhole. Zelf gebruik ik al jaren Pi-Hole, makkelijk op te zetten al is enige technische voorkennis wel handig. Met Pi-Hole blokkeer ik nu zo'n 5.215.224 domeinen, van tracking tot advertenties tot malafide websites. Gemiddeld wordt 25% van al mijn dataverkeer geblokkeerd. Enige investering is een Raspberry Pi 4 met voeding en behuizing. Kost maximaal 80 euro. Hoewel mijn Raspberry Pi ook voor andere doeleinden gebruikt wordt kan ik iedereen aanraden om een Pi-Hole te nemen, in het begin is het ‘finicky’ om de geblokkeerde domeinen en toegestane domeinen goed te krijgen maar op den duur wordt het steeds makkelijker. Momenteel heb ik er geen omkijken meer naar :)

 

De instellingenpagina die de TS laat zien komt mij ook niet bekend voor, helaas heb ik geen V10a in de buurt om er eens wat dieper in te duiken. 

 

Admin: meeverplaatst


Mijn Deco M9 Plus heeft in routermodus een optie om profielen aan te maken en hierin websites te blokkeren. Maar weet dat kinderen heel fantasierijk zijn om een blokkade te omzeilen. Goed gesprek voeren werkt dus beter. Als het om reclame en dergelijke gaat, daar heb ik helemaal geen verstand van.


Beste Maja,

 

Dit werkt nog niet.

Is er al e.e.a. bekend?

Voor dergelijke zaken is er geen instelling ingebouwd in de Experiabox of Box12. Hiervoor dient een eigen router gebruikt te worden of een zogenoemde DNS Sinkhole. Zelf gebruik ik al jaren Pi-Hole, makkelijk op te zetten al is enige technische voorkennis wel handig. Met Pi-Hole blokkeer ik nu zo'n 5.215.224 domeinen, van tracking tot advertenties tot malafide websites. Gemiddeld wordt 25% van al mijn dataverkeer geblokkeerd. Enige investering is een Raspberry Pi 4 met voeding en behuizing. Kost maximaal 80 euro. Hoewel mijn Raspberry Pi ook voor andere doeleinden gebruikt wordt kan ik iedereen aanraden om een Pi-Hole te nemen, in het begin is het ‘finicky’ om de geblokkeerde domeinen en toegestane domeinen goed te krijgen maar op den duur wordt het steeds makkelijker. Momenteel heb ik er geen omkijken meer naar :)

 

De instellingenpagina die de TS laat zien komt mij ook niet bekend voor, helaas heb ik geen V10a in de buurt om er eens wat dieper in te duiken. 

 

Admin: meeverplaatst

Beste,

 

Bedankt voor je antwoord.

Een beetje jammer dat het 'lijkt' dat er dergelijke zaken in de v10a zitten, maar dat die gewoon niet (goed) werkt.

 

Ik ben al jaren bekend met een raspberry en toevallig gisteren de nieuwste gekocht.

Deze zal vandaag binnenkomen en kan ik ook ufw instellen.

 

Ticket mag wat mij betreft dicht.