Skip to main content

Bepaalde websites openen niet als ik met de wifi ben verbonden. Als ik bij mijn ouders zit die ook kpn hebben kom ik er wel op en als ik mijn wifi uit gooi ook. Hoe kan ik dit oplossen? Screenshot bijgevoegd. 

 

Hoi @LinseyvdHaar88 . Welkom op het forum.

Ik durf het niet te zeggen. Wat is de foutmelding? Welke browser gebruik je?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Hoi @Erwin_ 

Ik had contact gehad met iemand van kpn. Die is vanaf afstand via een link in mijn laptop gekropen en heeft mijn modem een totale reset gegeven. Zij had het erover dat bepaalde sites automatisch geblokkeerd worden en ze vermoedde dat dit het geval was. Na de reset deed hij het weer. Alleen nu kan ik er weer niet opkomen. Weer gebeld met kpn maar deze man wist niks en ook als ik vertelde wat zij had gedaan vond hij dat vreemd en kon er weinig mee. Volgens hem ligt het aan mijn laptop maar  lijkt me zeer vreemd als ik bij mn ouders op de wifi met dezelfde laptop daar wel op de site kom🤔 heb je enig idee wat ik kan doen? Bedankt


Wat voor websites hebben we het over? Kun je een voorbeeld noemen? Werk je met chrome? Zo ja, kun je eens proberen in een incognito venster? (drie stipjes, rechstboven klikken en dan voor incognito kiezen)


@Erwin_  gedaan. Ik werk met chrome en explorer maar doet het bij beide niet.

 Het gaat om https://hansanders.softbrick.com

Mijn ouders hebben ook kpn en via hun verbinding werkt het wel. Het heeft bij mij ook een paar weken gewerkt maar nu weer niet. Als ik op Google zoek wordt er wel eens gesproken over een automatische beveiliging op bepaalde sites via je modem ofzo. Dit is ook waar de dame van kpn het vorige keer over had. Klinkt het meest logische. Heb bij i.t. van mn werk nagevraagd en die denken ook dat het aan de verbinding ligt. Het is een site waar je gewoon normaal op moet kunnen komen zonder iets aan te passen.


Dit is van jouw werk? Gebruiken jullie een VPN? Toen ik een poging deed duurde het wel heel lang voordat de site verschijnt.

Als het van je werk is, is er ook een systeem administrator die hier misschien iets zinnigs over kan zeggen? 


Zal het morgen nog eens navragen. Ben vandaag vrij. Maar hoe kan het dan dat ik bij mn ouders geen problemen heb??


Toen ik een poging deed duurde het wel heel lang voordat de site verschijnt.

Bij mij opent die ook niet. Dus het ligt denk ik niet aan KPN.


Zal het morgen nog eens navragen. Ben vandaag vrij. Maar hoe kan het dan dat ik bij mn ouders geen problemen heb??

Dit is speculeren maar als die website door een admin bijgehouden wordt, kan het zijn dat er bepaalde IP adres worden geblokkeerd. (om wat voor reden dan ook).

Daarom is het raadzaam om eerst even met de technicus van je bedrijf te praten. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Ik heb het neergelegd bij onze IT afdeling maar die weten ook niet wat het probleem is🙈 schiet lekker op he.


Site is traag, duurt even voordat die geladen is, maar doet het nu wel.

 


@Nick83  klopt maar als ik dus bij mijn ouders op het netwerk zit gaat het super snel. Dat is toch gek. Ook bij mijn broer geporbeers daar gaat het ook snel.