Skip to main content
Even een raar vraagje: Maar dicht deze update ook een beveiligingsprobleem van de experiabox v10a?



kwam namelijk na het browsen op Deze website terecht, en die too de me ff de routers ip adres. Zowel van de Experiaboxv10a als ook van de Wifi versterker, en dat vind ik op zijn zachtst gezegd nogal verontrustend. Heb de firewall aanstaan als ook de intrusion detection, heb alle instellingen nagelopen en kan niet zien hoe ik dit verder zou moeten beveiligen?



mijn eigen router dat kan die niet zien, dus dat is dan wel weer een pluspunt.



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Even een raar vraagje: Maar dicht deze update ook een beveiligingsprobleem van de experiabox v10a?



kwam namelijk na het browsen op Deze website terecht, en die too de me ff de routers ip adres. Zowel van de Experiaboxv10a als ook van de Wifi versterker, en dat vind ik op zijn zachtst gezegd nogal verontrustend. Heb de firewall aanstaan als ook de intrusion detection, heb alle instellingen nagelopen en kan niet zien hoe ik dit verder zou moeten beveiligen?



mijn eigen router dat kan die niet zien, dus dat is dan wel weer een pluspunt.


Nee, het gaat om de V10 ZONDER a
Hallo @GrandM1961, volgens mij is dit geen beveiligingsprobleem. Deze website toont geen gegevens die hij niet zou mogen kunnen tonen, voor zover ik het kan zien. En, zoals Jan aangeeft, gaat jouw vraag over de V10A en de update betrof de V10. Mocht je nog ander vragen hebben, laat je het dan weten?
@Marcia_ als men al van buitenaf de LAN kunnen bereiken dan is dat zeker wel een beveiligingsprobleem, maakt niet uit of die website er verder iets mee doet. Want als die website het al kan zien, dan is het voor hackers nog vele malen makkelijker om verder te komen. Ze zien nl. Via de Experiabox al dat er via ethernet de wifi versterker is aangesloten en dat zou niet eens mogelijk moeten zijn.
Nee, ze bereiken van buitenaf jouw LAN niet. Jij roept de website op vanaf jouw computer en dan lezen ze simpelweg de gegevens uit via jouw computer die zich in jouw LAN bevindt.

Als jij hun site niet zelf benaderd vanuit jouw netwerk kunnen ze helemaal niks.
dan is het nog steeds vreemd dat ze de wifi versterker zien terwijl ik via experiabox wifi heb. Dat ze dan de experiabox zien oke. Maar dan zouden ze toch nooit de wifi versterker mogen zien toch???
dan is het nog steeds vreemd dat ze de wifi versterker zien terwijl ik via experiabox wifi heb. Dat ze dan de experiabox zien oke. Maar dan zouden ze toch nooit de wifi versterker mogen zien toch???

Die zit ook op je interne netwerk en kunnen ze ook niets mee.

Doen ze via javascript. Op zich niets bijzonders, kan elke website die kwaad wil. Gewoon zorgen dat al je op al je apparaten goede wachtwoorden hebt.

Bij mij snappen ze dr overigens helemaal niks van 🧐🤔😂