Skip to main content
Antwoord

Website www.fbto.nl opent alleen via VPN

• September 6, 2025
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Goede morgen,

ik heb al geappt met fbto maar zei zeggen de website is in de lucht.  

Ik heb glas bij KPN modem Experia Box v10A die staat alleen op modem ZONDER WIFI voor rest geen instellingen veranderd, want ik gebruik eigen wifi TP LINK DECO XE75 in huis en voor buiten X50. alles werkt uitstekend. 

website FBTO wil niet laden duurt te lang krijg dan een foutmelding. Zodra ik VPN activeer op iPad of iPhone met de speedtest app VPN module werkt de website als of er niets aan de hand is. Zodra ik de vpn weer uitzet van speedtest werkt de website niet meer. Waar ligt het probleem nu? 

ligt het toch aan mijn ip adres anders?

Beste antwoord door TDN

@Fantomas73 Als ik de combinatie iPad, iPhone en website niet bereikbaar leest, is mijn eerste instinctieve advies, deactiveer IPv6 in modem en probeer nogmaals.

6 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 6, 2025

@Fantomas73 Als ik de combinatie iPad, iPhone en website niet bereikbaar leest, is mijn eerste instinctieve advies, deactiveer IPv6 in modem en probeer nogmaals.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 6, 2025

ik lach me kapot werkelijk waar, ik was aan het rondneuzen in het modem en had van de week alles al uitgezet (reboot) en dat hielp niet. nu net in het modem weer aan het neuzen geweest en ik dacht mha laat ik het is proberen bij instellingen en dan bij systeem HERSTART thuisnetwerk. Echt ongelofelijk. Het werkt nu. 

HOH stop ik was te voorbarig het werkte even maar nu kom ik er niet meer op.

Ik heb nu IPv6 uitgezet en nu doet hij het weer toch wel heel raar. Heeft dat geen consequenties dat IP6V uitstaat?

• September 6, 2025

Heeft dat geen consequenties dat IP6V uitstaat?

Nee. Ik heb het al bijna een jaar uit staan. KPN loopt te knoeien met IPv6.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 6, 2025

Ik heb nog nooit problemen met IPv6 gehad.

Ik kan de website gewoon bereiken.

NHendriks
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Heeft dat geen consequenties dat IP6V uitstaat?

Nee. Ik heb het al bijna een jaar uit staan. KPN loopt te knoeien met IPv6.

Bron? Ik draai nu een paar maanden dual stack en daarmee dus voornamelijk op IPv6 en heb hier echt geen enkel probleem ervaren. KPN was juist een van de eersten die native IPv6 ondersteuning aanbood en het is naar mijn weten ook altijd een prima functionerend iets geweest.

IPv6 kan wel een boosdoener zijn maar dat heeft denk ik meer te maken met het feit dat die Deco-set ook als router kan fungeren en als je dan twee routers zo achter elkaar zet met IPv6. KPN werkt namelijk doorgaans met SLAAC voor het uitdelen van IPv6-adressen in het LAN maar als de Deco-set dergelijke router advertisements niet doorlaat dan kan het wel eens voor gekke problemen zorgen lijkt me. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe IPv6 nou daadwerkelijk in elkaar zit met alle soorten en maten van IP-adressen toewijzen maar ik vind het niet ondenkbaar dat een duale router-setup voor problemen kan zorgen in combinatie met SLAAC, al helemaal als je ook je prefix niet instelt in de Deco-set maar het wel lekker IPv6-adressen gaat uitdelen. Je prefix van KPN instellen in de Deco kan ook niet zomaar omdat de KPN-router deze al gebruikt, dan zou je bijvoorbeeld een /64 of kleiner uit dat subnet moeten pakken en die toewijzen als prefix maar wel met het risico dat de V10a ook in deze pool aan de haal gaat met de prefix.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 7, 2025

Mee eens ​@NHendriks