Skip to main content

Goedemiddag.

 

Na een overstap van T-Mobile naar KPN, een paar weken geleden nog maar, valt het mij op dat veel websites heel traag laden. 5 tot 7 seconden, soms langer is geen uitzondering. Dat is wel vreemd want de glasvezel verbinding is twee keer sneller dan die van T-Mobile. (vandaar de overstap) . Ik heb dus glasvezel, de 1000/1000 variant en alles is bekabeld naar de computers. Het ligt niet aan de computers of het thuis netwerk, want er is niets veranderd na de overstap. Het trage laden is dus op alle computers. Ook een speedtest gedaan en zat rond de 950 u/d, dus de snelheid van het glas is het probleem niet. Ik erger mij behoorlijk aan dit trage laden, en vermoed dat er mogelijk iets met de KPN box 12b niet goed is. Ik heb al meer topics kunnen googelen met exact het zelfde probleem, maar nergens een oplossing kunnen ontdekken.

Je kunt beter de DNS servers van Cloudflare gebruiken. 

Die werken veel sneller dan van KPN DNS servers. 

Maar heeft ook te maken met de drukte op het internet. 

het beste is om alle gechiedenis en rommel van je computers te verwijderen. 

Ook de geschiedenis en cache vewijderen van je internetbrowsers 

Zet dan alle internetbrowsers terug naar de fabrieksinstellingen en update ook je internetbrowsers. 

Test daarna of webpagina's veel sneller worden geladen. 

Hier bij de is de handleiding om een andere DNS server in te stellen jou box 12 modem. 

ik hoop dat je succes kunt gaan boeken. 


OPGELOST

 

Ik heb de DNS adressen veranderd in de KPN box 12b

 

Primary DNS Server: 1.1.1.1

Secondary DNS Server: 1.0.0.1

 

Alles werk weer zoals het hoort.