Skip to main content
Vraag

Websites via wifi niet bereikbaar

• April 13, 2026
  • 8 reacties
  • 46 keer bekeken

Sinds dat ik internet via glasvezel van KPN heb zijn bepaalde websites via wifi niet meer bereikbaar. Op het moment dat ik een laptop via UTP kabel direct met de Experiabox verbindt zijn deze websites wel weer bereikbaar. Welke instelling van mijn thuiswifinetwerk kan de boosdoener zijn? En hoe kan ik deze anders instellen? 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 13, 2026

Hallo ​@BGe-017 ,

Zet je ipv6 uit in de modem, kijk of dat werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Waar vind ik het aan/uit vinkje van die optie? 

Ik had het idee dat die al uit stond maar misschien kijk ik weer eens op de verkeerde plek:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 13, 2026

verwijderd 

rvk01
Slimmerik
  • April 13, 2026

Hier staat de instructie: 

Wat heeft port forwarding op IPv6 te maken met het niet kunnen bereiken van websites via WiFi? Zekers als IPv6 al helemaal uitgeschakeld is. (Ben ik echt benieuwd naar)

@BGe-017 Kun je eens een website noemen die niet bereikbaar is en eentje die wel bereikbaar is. Ik ben n.l. benieuwd naar de verschillen (o.a. beveiliging van website e.d.)

Je werkt met WiFi verbonden direct aan de router of gebruik je nog WiFi punten?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 13, 2026

Hier staat de instructie: 

Wat heeft port forwarding op IPv6 te maken met het niet kunnen bereiken van websites via WiFi? Zekers als IPv6 al helemaal uitgeschakeld is. (Ben ik echt benieuwd naar)

Niets. Ik heb dat maar weer weggehaald. Het gaat inderdaad om het uitschakelen van iPv6 zelf. 

• Wijsgeer
  • April 13, 2026

@BGe-017 , je kan IPv6 uitzetten op je modem (V10) bij “internetverbinding” en kies dan tab “IPv6”. Daar vind je het schuifje

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Kijk dat schuifje zocht ik/kon ik niet vinden 😏.

We gaan even testen of dit het probleem duurzaam oplost. Dank voor de hulp!

Ik laat nog even weten of dit de definitieve oplossing voor t probleem was.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@BGe-017, welkom bij de community en leuk dat je ons hebt gevonden!

Bedankt allemaal voor het meedenken! De tip om IPv6 uit te schakelen is in dit geval een goede eerste stap om te testen of dit het probleem veroorzaakt.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de uitkomst. Laat je nog even weten of dit het probleem heeft opgelost? 😊