Skip to main content

Net weer moeten resetten vanwege geen WiFi en geen internet, nu ook maar de NT gereset. 

De GUI op Box12 is nu extreem traag, switchen van pagina duurt minuten.

Ik zie de CPU belasting elke 20 sec naar 100% gaan, en daar de helft van de tijd op blijft:

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @Udjat, welkom op ons forum!
Als je een wegvallende verbinding hebt kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402, mijn collega's daar kunnen altijd even meekijken en de lijn uitlezen.

Als de lijn goed is en het probleem zit ergens in je netwerk denken we natuurlijk graag even mee, ik ben dan bijvoorbeeld wel benieuwd hoe je je netwerk verder ingericht hebt en wat voor apparatuur je gebruikt!


Ja, sure, maar dat de Box12 helemaal geen WiFi signaal meer geeft (terwijl het LEDje wel brandt) ligt m.i. toch echt aan de Box12.

Inmiddels heb ik een Edgerouter-X gekocht, kijken of dat beter werkt.

… Arjan


Update: de Edgerouter-X werkt inmiddels prima.

Mijn rechtoe-rechtaan Edgerouter-X configuratie is beschreven in dit document: ****

Het enige wat (nog) niet lekker werkt (lees: traag) is schakelen tussen TV kanalen wanneer multicast streaming gebruikt wordt. Met unicast streaming geen probleem, maar dat heeft m.i. niet de voorkeur. Performance is verder prima.

We gaan zien hoe deze configuratie het volhoudt!

 

Admin: link verwijderd


Admin: link verwijderd

Ok, dank je wel


Fijn dat het met de Edgerouter goed werkt @Udjat! Ik weet niet zeker of dit invloed heeft op het schakelen tussen de zenders, je zou het eens kunnen vergelijken met als je je experiabox aansluit. Verder kun je natuurlijk proberen je ontvanger anders te verbinden en randapparatuur ontkoppeld te laten.


Tsja @Thomas , traag zappen zie ik wel meer langs komen als probleem, maar dat was niet waar dit topic in eerste instantie over ging. De Box12 ligt nu op de plank en de Edgerouter-X werkt als een tierelier. Het internet ervaar ik als responsiever dan ooit.

Ik had mijn eenvoudige configuratie in het eerder gelinkte document staan, maar dat mag kennelijk niet van de mods.  Hierbij voor de geinteresseerden dan toch hoog-over wat ik gedaan heb:

Wie de config file wil hebben moet maar een PB sturen.

 

Zappen met multicast IPTV ging initieel nogal traag (~5sec), maar nadien heb ik mijn igmp-proxy configuratie gecorrigeerd. Het gaat nu iets beter maar het omschakelen duurt nog steeds een paar seconden. Het kanaal is er wel binnen een seconde of zo, maar dan duurt het nog een seconde voor alles gesynched is en het gaat lopen. Dus verbeterd van onbruikbaar naar mild-irritant.

 

Ik weet niet precies hoe dit verder te debuggen, want ik weet te weinig van hoe het IPTV platform werkt.