Skip to main content
Beantwoord

Weer vertraging in glasvezelaanleg, goede verlengaanbieding?

• October 14, 2025
  • 8 reacties
  • 125 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 19-7-2022 is bij mij een KPN aansluiting gerealiseerd, op 27-12-2023 is dit abonnement met twee jaar verlengd, omdat ze in de wijk al bezig waren met de aanleg van glasvezel. We zijn nu twee jaar verder, maar ik zit nog steeds op het oude koper netwerk. Na een aantal planmatige verlengingen van een half jaar stond het nu in de planning voor december-januari aanstaande. Tot mijn stomme verbazing zag ik gister dat de planning voor de vierde keer is opgeschoven, nu naar juni-juli 2026. KPN zal nu toch echt met een hele goede verlengingsaanbieding moeten komen, b.v. een 50% korting tot het moment dat de glasvezel functioneel is. Graag een aanbod zwart op wit, totaal geen vertrouwen meer in KPN

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@J Hooijmeijer, welkom op onze community. Wat balen dat de aanleg weer zo opgeschoven is. Ik heb er inhoudelijk niet veel informatie over waarom dat zo is. Misschien kan de klantenservice je daar meer over vertellen. Meer informatie daarover kun je vinden op netwerk.kpn.com. Je kunt ook een belafspraak maken

Een speciaal aanbod kunnen zij jou waarschijnlijk ook niet doen, maar ze willen vast wel even meedenken.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 14, 2025

De provider kpn waar je het abonnement hebt levert alleen het signaal of over koper of over glasvezel. Er is ook geen prijsverschil. De netwerkbeheerder kpnnetwerk gaat over de aanleg. Het is dus gewoon afwachten tot de netwerkbeheerder het aanlegt. Meer kan je helaas niet doen en kpn de provider kan ook niets voor je doen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Hoi ​@J Hooijmeijer, welkom op onze community. Wat balen dat de aanleg weer zo opgeschoven is. Ik heb er inhoudelijk niet veel informatie over waarom dat zo is. Misschien kan de klantenservice je daar meer over vertellen. Meer informatie daarover kun je vinden op netwerk.kpn.com. Je kunt ook een belafspraak maken

Een speciaal aanbod kunnen zij jou waarschijnlijk ook niet doen, maar ze willen vast wel even meedenken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Dit is hetzelfde antwoord als wat ik 14 dagen geleden hebt gehad. contact opgenomen met:

Team KPN

https://netwerk.kpn.com

Bericht:Op 19-7-2022 is bij mij een KPN aansluiting gerealiseerd, op 27-12-2023 is dit abonnement met twee jaar verlengd, omdat ze in de wijk al bezig waren met de aanleg van glasvezel. We zijn nu twee jaar verder, maar ik zit nog steeds op het oude koper netwerk. Na een aantal planmatige verlengingen van een half jaar stond het nu in de planning voor december-januari aanstaande. Tot mijn stomme verbazing zag ik gister dat de planning voor de vierde keer is opgeschoven, nu naar juni-juli 2026. Wanneer wordt er nu echt werk van gemaakt, mijn geduld is op!

kreeg vervolgens dit antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht.

De uitvoerder heeft geconstateerd dat er een technische obstructie aanwezig bij uw woning, waardoor ze de kabel nog niet hebben kunnen leggen tot in de meterkast. Wij weten helaas niet precies wat deze obstructie betreft. Voor meer informatie kunt u het beste even contact opnemen met onze aannemer Hanab. Zij zijn telefonisch te bereiken via; 088 186 00 48.

Vervolgens heeft een bestuurslid van de VvE dit nummer gebeld, Kreeg een halfzieke thuiswerker aan de lijn met uiteindelijk resultaat de uitspraak: Daar kan ik niets over zeggen! Gevraagd of de verantwoordelijke persoon contact met hem wilde opnemen om erachter te komen wat het probleem nu eigenlijk is, U raad het al, helemaal niets gehoord. KPN zal nu toch met een top verlengaanbieding moeten komen, anders ben ik eind van dit jaar weg. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Even een update, sinds kort staat er op de pagina waarop je de bestelling kan volgen de volgende tekst: 

“Toestemming onderburen nodig

Om het pand waarin je woont aan te sluiten op glasvezel, trekken we de glasvezellijn via de meterkasten naar boven. Eén of meerdere onderburen hebben ons hiervoor nog geen toestemming gegeven. Daarom hebben we je woning nog niet aangesloten op ons netwerk. Je onderburen kunnen toestemming geven op de webstite

Het belachelijke hiervan is dat de kabel helemaal niet via de meterkast naar de bovenliggende appartementen  gaat, maar via de kabelgoten die tegen de achtergevel aanzitten, waar ook de kabel van Ziggo doorheen loopt. Dus ze hoeven helemaal niet bij de beneden buren binnen te zijn. Ik vraag mij af of ze bij KPN, of de desbetreffende aannemer, wel op de hoogte zijn van de situatie hier ter plaatse. Als er zulke berichten geplaatst worden twijfel ik sterk aan de kundigheid van die medewerker.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is ook tegenstrijdig inderdaad, heb je dit nog bij mijn collega's neergelegd?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Beste Thomas, ik heb het bericht weer doorgegeven aan hetzelfde bestuurslid. Die heeft toegezegd dat hij bij de KPN langs zou gaan. Gezien zijn ervaringen n.a.v. de vorige berichten, denk ik persoonlijk dat het verloren tijd is. Maar ik vraag mij af of er door die afdelingen niet mee gelezen wordt op de community, waar de frustratie in de meeste berichten vanaf druipt. En wordt er vanuit de community geen koppeling gemaakt naar de desbetreffende afdelingen, zodat zij daarmee aan de slag kunnen, als ze dat überhaupt al zouden willen. Nu komt het bij mij zo over, ach het is maar een vaste klant, één die trouw elke maand z’n abonnee kosten betaald, dus wat zullen wij er ons druk over maken dat we de beloftes niet waar maken. Het wordt kort dag voor KPN, ze hebben nog zeg maar twee maanden de tijd voordat mijn huidige contract afloopt, anders ben ik vertrokken naar Ziggo, met een vergelijkbare prijs, maar wel met een verdubbeling van de huidige snelheid. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

• November 4, 2025

Zijn er andere adressen in het gebouw die wel al glasvezel hebben?

Het belachelijke hiervan is dat de kabel helemaal niet via de meterkast naar de bovenliggende appartementen  gaat, maar via de kabelgoten die tegen de achtergevel aanzitten, waar ook de kabel van Ziggo doorheen loopt.

Dat moet nog gebeuren neem ik aan? Of zit die kabel van KPN daar wel al in dan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Van de 80 appartementen is er nog niemand met een glasvezel aansluiting, ook niet van een concurrerende aanbieder.  De KPN kabel ligt al ruim een jaar tegen de achtergevel aan in het gras, met van daaruit drie of vier bakken ingegraven van waaruit de splitsing gemaakt kan worden naar andere kabelgoten. De kabel van Delta ligt nog wat verder weg in het openbare groen.