Skip to main content

Ik ben al heel lang klant van kpn. Nooit een probleem gehad. Tevreden dus. 

Maar nu de kinderen steeds meer online les hebben en boven op zolder goede wifi nodig hebben, (waar het bereik van de wifi niet goed was ) de  super wifi aangeschaft. Sinds dien problemen vooral beneden met de wifi verbinding. 

Als hij het doet is het prima!! Maar hij valt regelmatig uit,  zonder een oorzaak.  

Op alle apparaten. Als ik op dat moment de thuisapp kpn wil opstarten vind jij niets,  omdat de wifi er uit ligt. Zoekt modem

Dan soms 10 min later doet deze het weer.

Heel vervelend

Echt al veel geprobeert! 

De manager, 

Nieuwe superwifi , omgerolen

Alles gereset. 

 

Nu dat ik na het omruilen Yes hij doet het weer goed probleem opgelost,  valt gisteren alles uit! Tv internet wifi heel kpn. Na alle stekkers er uit gehaald te hebben en een uur er mee bezig geweest weer alles werkend. 

Daarna de manager er over laten draaien,  120 snelheid ongeveer dus prima

 

Maar toen begon de wifi uitval vanaf vandaag weer. Snelheid tijd de 30 … toen de wifi het weer deed,  het is toch niet de bedoeling dat ik iedere dag de manager start.  Nu ging de niet omdat mijn zoon nu online lees heeft

Is dit probleem bij iemand herkenbaar, of een oplossing?? 

Heb een v10 modem

Lees dit probleem wel vaker op het forum. 

 

Mvg Jessica

Hallo Jessica, Hoeveel super wifi's heb je? Waar staan ze? Is de wifi op de v10 uit? Wat heb je allemaal aangesloten op de v10 qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingsets?


Veel vragen,

Heb boven op zolder en beneden bij modem en super wifi staan, 

Wifi op v10 uit snap de vraag niet branden 3 groene lampjes voorop

Aangesloten op v10 

Pc van zolder

Super wifi

Een splitter, - router in de schuur * koelkast 

                     - tv verbinding op zolder

                     - pc in de keuken

                     - Appel router (deze geeft geen signaal met uit sinds de super wifi), splitter in de woonkamer * tv .kpn kastje, en ps4

 

Wat zijn draad loze verbind sets? 

Op wifi draait standaard de lampen en wekker op zolder,  en een lg box boven. 

Verder de soms de mac air 2x en 5x een mobiel en 2x desktop 

 

Zonder de super wifi was dit geen probleem, 


Zijn de super wifi's met een kabel aangesloten aan de experiabox?


die benden staat wel, die van de zolder niet


Ik vermoed dat de afstand veel te groot is. Ze "zien”elkaar niet. Sowieso moet het lampje wireless op de v10 uit zijn.


zojuist het superwifi punt van de zolder met een draad aangesloten, maar deze zouden draadloos zijn toch? wat zou het verschil hierin maken.

als ik nu mijn laptop boven op de vaste kabel aan wil sluiten kan dit niet meer omdat deze in de superwifi zit, en een extra kabel naar boven is niet echt een optie of ruimte voor

 


lampje branden wel groen boven van de super wifi en daar gaf hij een goed signaal af zonder storing, van benden recht door 2 trappen is toch niet te ver???


De super wifi's kunnen draadloos maar niet op een grote afstand. Een meter of 8 is echt wel het maximale. Een extra kabel is niet nodig. Met een switch is dit op de lossen. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0


lampje wireless is inderdaad uit

 


8 meter gaat de afstand niet halen hoor, 2 verdiepingen max 6 meter alleen met houten trap al stoorzender

 


De beste opstelling is, er van uitgaande dat de experiabox in de meterkast staat, 1 bekabeld in de gang bij de eerste trap. De tweede kan dan draadloos op de eerste overloop. Zelf zou ik dan nog een derde op de tweede overloop zetten. En nogmaals het wireless lampje op de v10 moet uit zijn.


een switch is dat een soort router, die heb ik nog wel een ‘ loos ‘ staan op zolder, hoeft de wifi versterker niet rechtstreeks in de v10

 

ik wacht het nu even af hoe het werk,

kan de logica niet snappen maar dat maakt niet uit als het werkt.

mocht hij weer uitvallen kom ik graag terug in deze topic


lampje wireless is inderdaad uit

 


Inmiddels heb ik de super wifi op de zolder met een draad vast aangesloten, en beneden bleef het probleem, met opruimen had ik de Apple router op de grond gezet langs het kastje,  de storing kwam nu vooral in die buurt voor dus niet meer aan de andere kant van het kastje.  Ik heb deze er tussen uit gehaald en daarvoor een splitter er tussen gezet.  

Nu lijkt het alles goed te doen.!! 

De router gaf dus de storing. 

 

Bedank iedereen