Skip to main content

Ongeveer een maand geleden heeft een KPN monteur de glasvezelverbinding afgemonteerd. Vanaf dat moment hadden we prima internet, wifi, televisie en vaste telefoon ( met de hogere glasvezel snelheden) via die glasvezelaansluiting. Ongeveer een week geleden ontving ik van KPN een mail dat de aansluiting vandaag ( 23 december) zou worden aangepast en dat de verbinding eventueel even (maximaal een kwartier) uit zou kunnen vallen. Vanmorgen rond 8 uur geen verbinding. Enige tijd geduld uitgeoefend, maar rond 10 uur de klantenservice gebeld. Die gaven aan dat het in uitviering was en dat de lijn waarschijnlijk rond het middaguur wel actief zou zijn. Het is inmiddels 20:00 uur en ik ben diverse telefoontjes en chats met de klantenservice verder, maar nog steeds geen verbinding. Niemand kon me uitleggen wat er nu precies aan de hand is en waarom mijn oude verbinding er gewoon wordt uitgegooid terwijl er geen nieuwe beschikbaar komt. Uiteindelijk  werd me wel toegezegd dat er een monteur zou komen, maar die komt pas over 5 dagen.

Heeft iemand dit wellicht eerder meegemaakt en heeft die wellicht een tip die ik aan de klantenservice kan doorgeven. Het zou fijn zijn als ik niet 5 dagen zonder verbinding zou zitten.

als er geen reacties komen heb ik in ieder geval mijn frustraties over deze volstrekt onacceptabele gang van zaken van me af kunnen schrijven.

Beste @Ad Olivier, welkom! Wat ontzettend balen dit zeg 😞. Heb je nu nog steeds geen internet? Ik ben bang dat ik weinig meer voor je kan doen, dan wat er al gebeurd is: monteur inplannen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kijk ik in ieder geval even met je mee. Heb je ook een mobiel telefoonnummer bij KPN? Zet die ook even ergens in je profiel, dan kan ik daar ter overbrugging 100 GB data op zetten. 

 

Heb je trouwens het glasvezelkastje al eens minimaal 2 minuten stroomloos gemaakt en gecontroleerd of alle kabels van en naar de Experia Box er goed in zitten?


Beste Marcia,

 

Ik heb het probleem inmiddels zelf gelokaliseerd. De glasvezelaansluiting zit op een andere plek als de oude koperen aansluiting. Het glasvezel was al actief, maar nu is de oude koperen aansluiting weer geactiveerd. Als ik het modem daar aansluit heb ik weer gewoon internet. De activering van de koperen aansluiting moet weer worden gedeactiveerd en de glasvezel weer geactiveerd. 
Ik probeer dat ook via de service,ijn gedaan te krijgen, maar die hebben of te veel klachten of te weinig mensen, maar daar hang ik eeuwig in de wacht.

mijn gegevens staan in mijn profiel.


Sorry voor de late reactie! Ik heb de 24e wel gekeken, maar niet weer gereageerd:disappointed_relieved: . Ik zie dat er straks een monteur komt. Hopelijk is het dan opgelost!


Beste Marcia,

De monteur is geweest en heeft geconstateerd dat hij niets kan doen omdat er op de glasvezelverbinding geen signaal binnenkomt. Vervolgens heeft hij een klein uurtje met verschillende afdelingen van KPN gebeld waar hij min of meer van het kastje naar de muur werd gestuurd. De aansluiting is volgens de ene afdeling wel actief en de andere weer niet. Ook in de verschillende systemen is de status verschillend. Het blijft onduidelijk wie of wat de aansluiting op 23 december gedeactiveerd heeft. Toen hij uiteindelijk weer bij de eerste afdeling terecht was gekomen heeft iemand aangegeven dat het probleem “ geëscaleerd” wordt. Probleem dus niet opgelost en ik moet maar afwachten tot iemand van KPN contact gaat opnemen over volgende stappen. Uiterst onbevredigend dus, en als ik niet zelf had bedacht om te proberen of het modem wellicht op de oude koperen verbinding zou werken zat ik nog steeds zonder TV en internet. De vaste telefoon werkt nog steeds niet, dus mijn dementerende schoonmoeder kan ons nog steeds niet bereiken.
Kan jij me helpen aan een klachtenformulier of een afdeling/ e-mail adres waar ik met een klacht terecht kan. Op de site kan ik daar niets van vinden.


Pff dat is balen zeg.. Er staat op onze website wel een klachtenformulier, maar daar krijg je na 10 dagen reactie op en ik mag toch hopen dat we binnen die termijn jou van een werkende glasvezelverbinding hebben kunnen voorzien. Ik zie inderdaad dat de escalatie afdeling contact met je op gaat nemen. Met een beetje geluk zal dit morgen zijn, maar ik verwacht dit om eerlijk te zijn pas in de week van 4 januari. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


De escalatieafdeling heeft nog niet gebeld, maar inmiddels is wel de “koperverbinding” sinds vannacht afgesloten met als gevolg dat we weer helemaal verstoken zijn van internet, tv en telefoon. Vanmorgen weer aan de lijn met de klantenservice maar die zeggen dat ze weinig anders kunnen doen dan het pro leem doorgeven. Ik wordt z.s.m. terug gebeld, maar vooralsnog heb ik niets meer gehoord.

zou jij, zoals je al eerder hebt aangeboden wat extra GB aan data op mijn telefoon kunnen zetten zodat we in ieder geval voorlopig toegang tot internet hebben en TV kunnen kijken


PS mijn mobiele nummer staat in mijn profiel onder klantnummer mobiel


Klopt het dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad? Wat rot dat je nu helemaal geen diensten meer hebt..:disappointed_relieved: . Ik zie dat de juiste afdeling het hoofd er inmiddels wel over gebogen heeft en dat er ook een noodpakket gestuurd is. Doordat jouw mobiele abonnement niet rechtstreeks onder KPN valt, kan ik er namelijk geen databundel opzetten helaas! Ik hoop dat het snel opgelost word voor je..