Skip to main content

Ik maak gebruik van de DVS1200 kastjes om bekabeld internet in verschillende kamers te gebruiken. Echter valt de verbinding met internet hiervan regelmatig weg. Soms lijkt het de verbinding tussen de DVS1200 en de Expediabox te zijn, soms tussen de Expediabox en het internet. Draadloos internet via de wifi werkt echter wel altijd.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Swinkels

Kabels leggen...


Ik gebruik de apparaten op verschillende verdiepingen, dus kabels leggen is geen (gemakkelijke) optie. Ik zou daarom graag horen hoe ik de DVS1200's weer aan de praat krijg.


Het electriciteitsnetwerk is natuurlijk nooit bedoeld om data te transporteren. Knappe koppen hebben daar dan iets op gevonden maar dat werkt alleen als je netwerk helemaal schoon is. Zodra er iets van ruis op het electriciteitswerk komt heb je een probleem.  Dat kan door een slechte ledlamp komen of een kapotte dimmer om maar een voorbeeld te noemen. Vandaar dat kabels altijd het beste is.  Het is veel werk maar je hebt er eindeloos plezier van. Kijk hier even. https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm


Ik gebruik de apparaten op verschillende verdiepingen, dus kabels leggen is geen (gemakkelijke) optie. Ik zou daarom graag horen hoe ik de DVS1200's weer aan de praat krijg.

Hallo @JeroenSW , zoals @Joep1965 , geeft bekabeld inderdaad altijd de voorkeur. 

Je zou het programma ‘cockpit’ eens kunnen downloaden van de site van Devolo, daarmee kom je in de Devolo's en kun je aanpassingen doen, resetten etc.

 


Hoi @JeroenSW, welkom hier. 

Ik lees dat je gebruik maakt van het internet via een DVS. Dit geeft dus nog al problemen. Om zeker te weten dat het die het probleem geeft kun je eens tijdelijk een kabel aansluiten. Ook wil ik graag jouw verbinding eens doormeten om te kijken of er niet meer aan de hand is. Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode  + huisnummer en naam van de contractant? Ondanks dat de WiFi goed is, wil ik het wel graag uitsluiten. 

En verder kun je inderdaad de tips van de heren hierboven eens doornemen. Hopelijk zorgt dat voor verbetering. 


@Bart_Z Ik heb de gegevens zojuist aan mijn account toegevoegd. Alvast bedankt voor het doormeten. Als dit niets oplevert zal ik de tips van @JanD en @Joep1965 eens proberen.

 

Mvg,

Jeroen Swinkels


Bedankt. Ik ben dan ook gaan meten. Ik meet de verbrekingen zo niet terug. Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het op aansluitpunt van de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En heb je het modem al een reset gegeven? 


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Ik ga er daarom vanuit dat het opgelost is. Zo niet, ben ik benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen.