Skip to main content

Vandaag door zwager gebeld dat tvbox en internet spontaan uitvalt. Ter plaatse gaan kijken. Alles een keer gereset en alles werkte 5 minuten. Ineens geen tv meer. Opzet netwerk: experiabox v10a met 3 poorten in plaats van oude 4 (we gaan er op vooruit zeg maar dat terzijde) daarachter een 8-poorts switch (unmanaged). 1 tvbox aan experia en 1 tvbox aan switch. De tv aan experia werkt gewoon, die achter de switch houdt er nu ineens na 5 minuten mee op. Jaren goed gewerkt. Andere switch ertussen. Zelfde probleem: 5 minuten beeld en ineens "zender niet beschikbaar”. Bij herstart van tvbox komt foutmelding F143. Nog nooit meegemaakt. Ik zou niet weten waar het ligt. Eperiabox? Ook geen internet dan achter switch. Wifi werkt wel. Alles achter switch dood. Kan niet aan switch liggen want tweede switch hetzelfde resultaat en twee kapotte switches gaat er bij mij niet in.

Ondersteund de switch igmp snooping? Zoniet dan heb je dit soort problemen. 


Ondersteund de switch igmp snooping? Zoniet dan heb je dit soort problemen. 

Dat klopt wat @Joep1965 verteld @Wilfred68, je hebt wel de functie IGMP Snooping nodig anders gaat het niet werken. Deze is te kopen op de site van KPN:

Specificaties:
 

  • 5 x 10/100/1000 Mbps Autosensing poorten
  • Full en half duplex
  • IGMP snooping
  • Auto-Uplink
  • 8.000 MAC adressen
  • Store-and-Forward mode
  • Stevige en compacte metalen behuizing
  • Externe voeding

@Wilfred68 ik lees dat je 8-poorts switch hebt, ik heb even gekeken voor IGMP Snooping, en dan kom ik op deze uit bij Bol.com:

Deze heeft KPN niet, misschien is dit wat. Omdat je in j bericht schreef dat je een 8-poorts had of hebt.


Probleem opgelost. In netwerk zat een linkse Access point.  Die was niet te zien in apparatenlijst. Ook niet als WiFi (andere naam). Na uittrekken van upt probleem opgelost. Verder niet gekeken naar instellingen als igmp snooping of zo. Heeft 3 jaar gewoon gewerkt. Wel raar dat een defecte ap een switch over de nek kan helpen. Nog nooit van gehoord. Dus eigenlijk advies om bij gelijkaardig probleem net als bij aanspreken aardlek te werken: alles er uit en een voor een insteken.

Bedankt voor de moeite. Een nieuwe term om in te verdiepen 😁 


Raar is die ap niet een router

Welk type is het

Misschien is na een config verandering dat ding als router gaan werken

is het een echte ap

en wat was het doel van dit apparaat als ik vragen mag

zit er niet voor niets toch

 


Wat is het type van dat Linksys Accesspoint?


Reageer