Skip to main content

Hoi Mensen,

Sinds meer dan een jaar hebben wij glasvezel van KPN (500/500) en dit heeft altijd goed gewerkt. Downloadsnelheden van 20+ MB/s waren de norm.

Sinds zo’n 2-3 weken geleden valt de verbinding af en toe (kort) weg. Genoeg om gedisconnect te worden tijdens het gamen en ook behoorlijk irritant tijdens Zoom meetings. De KPN speedtest geeft een downloadsnelheid van zo’n 60 Mbps en een uploadsnelheid van 90 Mbps.

KPN (via de chat) kon van hun kant geen storingen zien. Over de verbinding werd alleen gezegd dat het inderdaad ‘raar’ was. Uiteraard hebben we geprobeerd om alle apparaten (mijn PC is -bedraad-  aangesloten op de Wifi-versterker, die -ook bedraad- is aangesloten op de router) te resetten. Ook heb ik nog even geprobeerd om WiFi uit te zetten in de router, maar dat leverde geen hogere snelheid op.

Het belangrijkste gegeven, m.i., is dat er (voor zover ik weet) geen hardware- en/of softwarewijzigingen zijn geweest.

Heeft iemand tips? En kan KPN de verbinding misschien nog eens checken?

Mvg,

Wouter

Hoi @WKoops, welkom! Bij een 500/500 verbinding zou je dat, bekabeld, ook gewoon moeten halen. Probeer, en controleer, even de volgende dingen:

  • controleer of de kabel tussen Experia Box en glasvezelpunt er nog goed in zit. Als dit de rode kabel uit het installatiepakket is, vervang deze eens door een andere
  • merk je geen verschil? maak het glasvezelpunt eens 2 minuten stroomloos
  • test de snelheid ook nog een keer met een apparaat dat rechtstreeks bekabeld op de Experia Box zit, om uit te sluiten dat de Wifi Versterker een rol speelt 

 

Vul verder ook je forumprofiel in en laat weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik aan deze kant inderdaad ook nog even naar de verbinding kijken.


Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Het was een breuk in de kabel tussen het modem en de wifi-versterker. Geen idee waarom dat sinds kort pas is gaan spelen want volgens mij hebben we niks met die kabel gedaan, maar goed, 500/500 weer dus. Thanks though!


Ha, goed om te zien dat je het probleem hebt kunnen vinden en verhelpen 🙂 Dank dat je het nog even hebt laten weten.