Skip to main content
Herkenbaar. Ik maak hetzelfde mee, regelmatig uitvallen. Vaak snelheidtests gedaan, en ook met medewerkers gesproken zonder succes. Zelfs een extra modumversterker laten aansmeren door KPN. Nog steeds dezelfde slechte wifi. Ik ging zelfs twijfelen of ik nou echt glasvezel heb. In mijn account gegevens is dat nl. niet te zien.

Vandaag met een medewerker gesproken hierover en die heeft mij verwezen naar de link "extra opties" dat ik daaronder kan zien wat voor internet ik precies heb. Daar blijkt dat ik dus geen glasvezel heb, terwijl ik het wel heb aangevraagd en toentertijd zelfs een andere modem moest krijgen hierdoor. De medewerker zegt in mijn gegevens te zien dat ik op glasvezel zit. M.a.w., als dat waar is, dan geeft MijnKPN verkeerde informatie aan de klant. Zie scherprint welke informatie ik krijg te zien bij mijn abonnement. Ik heb dit laten melden als verbeterpunt voor de website, maar mijn probleem blijft.





Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
Of je wel of niet op glasvezel zit, dat kun je toch zien in je meterkast? Met glasvezel heb je namelijk een extra modem er tussen zitten. Dat ziet er ongeveer zo uit:







Of zo:




Bedankt voor de informatie Nick83. Een leek als ik weet dat niet. Ik ben gaan kijken en dat heb ik inderdaad, dus wat dat lijkt te kloppen.

Neemt niet weg dat de website misleidend is. Een simpele klant als ik weet dit niet en zou ook niet hoeven. Ik vind dat de juiste informatie in mijn gegevens moet staan.

Maar ik dank je voor deze bevestiging dat mijn glasvezel abonnement stelt niks voor. Zelfs mijn vorige slechte kabelverbinding van ziggo had betere wifi.

Groetjes
Hoi @Zenaida . Welkom op het forum.

Ik betreur dat de informatie niet toereikend is/was. Je beschrijft dat je wifi problemen hebt. Zoiets heeft vaak niets met glasvezel of snelheid te maken. Meer met de situatie ter plekke. Draadloos is nu eenmaal onderhevig aan invloeden van buitenaf.

Om zeker te weten dat het niets met de toevoer van je signaal te maken heeft adviseren wij om (tijdelijk) een pc/laptop bedraad aan te sluiten en dan de snelheid te meten.Als die goed is weten we dat we het in de wifi specifiek moeten zoeken. In zo'n geval heeft het vaak geen zin om meer snelheid te nemen, de problemen blijven dan namelijk.
Hoi Erwin,



Alles is al weleens gecheckt. En die extra modem die geadviseerd was, die trouwens 80 euro heeft gekost, heeft weinig toegevoegd. Deze modem valt ook regelmatig helemaal uit en moet dus herstart worden. Met regelmatig bedoel ik wekelijks of om de 3 of 4 dagen. Meestel negeer ik het want het voegt weinig toe. Ik snap wat je zegt, en dit is wel de reden voor mij om een ander provider te proberen.



Groetjes,

Zenaida
Hoi @Zenaida . Dat vind ik spijtig om te lezen. Die spullen zouden niet telkens moeten vastlopen.

Dat uitvallen is niet okay. Is het zo'n wit model? Zo ja, zit er een reset functie op. Kun je dat gaatje eens indrukken en het apparaat op die manier helemaal resetten? (ik neem aan dat dit apparaat bedraad is aangesloten op de experiabox?)
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog wel vragen hebben, laat het weten!

@Erwin_  ik heb je een privebericht gestuurd wellicht dat je er even naar wilt kijken ?

 

groeten,