Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een week heb ik last van steeds wegvallend internet.

bijvoorbeeld als ik een speedtest doe  dan gaat download prima zo rond de 920mbit. Upload stopt halverwege abrubt!  En deze is ook lager dan dat het was ik had van het weekend zelfs 14mbit  en dan gaat de Router resetten en dat doen beide routers! De verbindingen zijn dan via ethernet ….

Zelfs als ik een spel ga spelen via internet valt de verbinding weg na een minuut of 2 al! 

 

Ik heb glasvezel vanaf het begin van het jaar en is altijd goed geweest 

 

@echuckv De effort die je hierin steekt wordt gewaardeerd:thumbsup:. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf niet bekend ben met deze ‘oververhitting’ van de FTU . Dat je een ventilator neerzet op dagen dat de temperatuur 40+ wordt in de meterkast, daar kan ik me in vinden, maar op een dag als vandaag zou het niet nodig moeten zijn. @NHendriks Wat vind jij hiervan? Herken je dit probleem? 


een glasvezelkastje moet gewoon kunnen werken bij 40 graden

ik denk eerder een defect in dit glasvezelkastje

en als de monteur toch komt kan hij/zij er naar kijken

het is niet nodig om hier een ventilator op te zetten (lijkt mij)

 


@echuckv De effort die je hierin steekt wordt gewaardeerd:thumbsup:. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf niet bekend ben met deze ‘oververhitting’ van de FTU . Dat je een ventilator neerzet op dagen dat de temperatuur 40+ wordt in de meterkast, daar kan ik me in vinden, maar op een dag als vandaag zou het niet nodig moeten zijn. @NHendriks Wat vind jij hiervan? Herken je dit probleem? 

Ik herken de problemen niet, al snap ik wel dat als die meterkast op drie hoog vol in de zon staat dat deze in de zomer warm wordt, al helemaal als het ONT maar tot 40 graden goed werkt. Dat er actief gekoeld moet worden in die ruimte door de klant vind ik niet iets wat zou moeten. Maar.. Zomers worden warmer en steeds langer. Het lijkt me hier dan ook het beste om een monteur te sturen om het ONT om te ruilen voor een andere, mogelijk dat deze een defect vertoont en dat daar het probleem zit. Als de problemen bij een nieuwe ONT nog steeds blijven bestaan dan denk ik toch dat het FTU verplaatst moet worden omdat die ruimte klaarblijkelijk niet geschikt is om in de zomer passief gekoelde apparatuur te huishouden. KPN heeft immers geen InHome-apparatuur die actief gekoeld worden. 


Nou.. volgens mij zijn we er uit! @NHendriks bedankt voor je expertise en @peter-keetfm dank voor het meedenken en je advies! Heb je de monteursafspraak al geannuleerd @echuckv? Zo niet, laat maar staan! 
Mocht de afspraak wel geannuleerd zijn, laat het dan even weten. :blush: Gelieve in het laatste geval ook je Forum profiel te voorzien van je abonnementsgegevens. Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer. De laatste 3-cijfers kun je invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’:sunglasses:


@Lisa Misschien nog in de monteursafspraak erbij zetten dat het erg warm wordt in de meterkast en dat dit mogelijk voor problemen zorgt dus naast het zoeken van problemen in het netwerk sowieso het ONT+patchcover (de patchkabel ziet er ook niet heel goed uit) laten vervangen en nog mooier natuurlijk als deze op ‘klantmonitoring’ afgemeld kan worden door de monteur (als dit in de technische info wordt gezet bijvoorbeeld). Als er dan problemen zijn dan kan @echuckv makkelijker problemen melden zonder dat CS weer het hele stappenplan door moet lopen.

 

Mocht er geen probleem zijn in het KPN domein en een nieuw ONT helpt ook niet dan moet het FTU verplaatst worden, hoe lastig dat ook is in hoogbouw. Het zou een beetje zuur zijn als er dan wéér een monteur moet komen die waarschijnlijk weer het ONT gaat vervangen.


Nou.. volgens mij zijn we er uit! @NHendriks bedankt voor je expertise en @peter-keetfm dank voor het meedenken en je advies! Heb je de monteursafspraak al geannuleerd @echuckv? Zo niet, laat maar staan! 
Mocht de afspraak wel geannuleerd zijn, laat het dan even weten. :blush: Gelieve in het laatste geval ook je Forum profiel te voorzien van je abonnementsgegevens. Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer. De laatste 3-cijfers kun je invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’:sunglasses:

Ja, ik heb deze inderdaad geannuleerd en hij zou inderdaad voor niets gekomen zijn want inmiddels is het goed afgekoeld hier dus ja …… En lijkt mij niet nodig de ONT te vervangen want de verbinding is stabiel sinds de post erover 2 dagen 14 uur en 21 minuten 00 seconden

 

Maar in ieder geval weten we dat het dus de warmte is en ik ben het eens met het verhaal dat het niet zou moeten kunnen dat al bij 40 graden de thermal protection in werking gaat maar het is nu eenmaal zo en ik heb inmiddels een fan  in de meterkast die het probleem voor nu oplost. Moet het nog wel even perfectioneren maar ik wilde mijn eigen ventilator terug want ook ik moet gekoeld worden LOL!