Skip to main content
Antwoord

Wegvallend internet sinds ik aangesloten ben op glavezel

• November 14, 2025
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Gisteren is er door een Kpn monteur glasvezel aangesloten en een nieuwe modem.geplaatst. gisteren viel de verbinding een paar keer weg, maar vanavond viel hij vaak weg. Het lampje data op het glasvezelkastje gaat dan uit en mijn modem ook en die gaat dan op rood. Voorheen nooit problemen met internet. Kan hier iets aan gedaan worden?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@JpPetro, welkom hier! Geen goed begin met glasvezel zo. Zoals de lampjes bij jou gaan, is ook niet zoals zou moeten. Dus er lijkt wel daadwerkelijk wat aan de hand. Het is zo op afstand niet te zeggen of dit dan in je modem zit, of in je glasvezelkastje of -aansluiting. Maar, als jij dit modem ook al had de koperverbinding, verwacht ik niet dat die ineens stuk is. Dus lijkt het logisch om de vinger te wijzen naar het glasvezelkastje. Of de glasvezelaansluiting als geheel. Heel goed dat je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten stroomloos hebt gehad. Dat is ook de eerste stap die we in zo'n situatie aanraden.

Jammer te lezen dat dit alleen niet geholpen heeft. Je kan met onze servicetool voor internetproblemen checken of er buitenshuis iets niet lekker loopt. Als dat zo is, dan zal de tool je ook helpen met de verdere stappen. 

Wat je ook kunt doen is weer contact opnemen met de collega's van de klantenservice. Die kunnen ook de boel doormeten, en met jou dingen controleren en proberen. En als het inderdaad in de aansluiting of het glasvezelkastje blijkt te zitten kan er een technische melding aangemaakt worden of een monteur gestuurd. Dit gaat het makkelijkst via een een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2025

Alle kabels zijn door de KPN monteur aangesloten en het glasvezel kastje ook. Hij heeft ook de tv boven op superwifi aangesloten. De experia box heeft hij door box 12 vervangen. Voorheen nooit problemen met internet gehad en nu het allemaal voor glasvezel is vervangen en een nieuwe modem heb gekregen he ik dus deze problemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2025

Ik heb gebeld met kpn, maar volgens hun systeem zou ik nog niet op glasvezel zijn aangesloten maar op koper ( terwijl ik toch echt verbinding heb met glasvezel).zij konden niets voor mij doen.  Glasvezelkastje stekker eruit gehaald, 2 minuten eruit gehaald en nu opnieuw opgestart. Nu hopen dat storing wegblijft. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2025

Superwifi en tv afgesloten om te kijken of die storing veroorzaken, maar net ging weer de modem uit en op rood en vervolgens start hij dan langzaam weer op tot alles groen brand. Dus weer valt het internet kort weg. En is het er weer na 2 minuten. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 17, 2025

Hoi ​@JpPetro, welkom hier! Geen goed begin met glasvezel zo. Zoals de lampjes bij jou gaan, is ook niet zoals zou moeten. Dus er lijkt wel daadwerkelijk wat aan de hand. Het is zo op afstand niet te zeggen of dit dan in je modem zit, of in je glasvezelkastje of -aansluiting. Maar, als jij dit modem ook al had de koperverbinding, verwacht ik niet dat die ineens stuk is. Dus lijkt het logisch om de vinger te wijzen naar het glasvezelkastje. Of de glasvezelaansluiting als geheel. Heel goed dat je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten stroomloos hebt gehad. Dat is ook de eerste stap die we in zo'n situatie aanraden.

Jammer te lezen dat dit alleen niet geholpen heeft. Je kan met onze servicetool voor internetproblemen checken of er buitenshuis iets niet lekker loopt. Als dat zo is, dan zal de tool je ook helpen met de verdere stappen. 

Wat je ook kunt doen is weer contact opnemen met de collega's van de klantenservice. Die kunnen ook de boel doormeten, en met jou dingen controleren en proberen. En als het inderdaad in de aansluiting of het glasvezelkastje blijkt te zitten kan er een technische melding aangemaakt worden of een monteur gestuurd. Dit gaat het makkelijkst via een een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.