Skip to main content

Hallo, ik heb de box 12 en hiervoor de experiabox v10 maar het bedrade internet en WiFi blijft wegvallen.

Vandaag is de monteur geweest en heeft het glasvezelkastje vervangen, helaas heeft dit niet geholpen, want de verbinding is nu al 3 x weggevallen. Het rare is dat TV kijken wel gewoon kan. Tijdens de storing branden de lampjes op de box 12 groen, op de WiFi na, want ik heb 2 SUPER KPN WiFi punten, deze branden ook gewoon groen.

Ik meet de snelheid regelmatig en de monteur vanmiddag ook en dan is de gemiddelde snelheid Down 480 Mbps en Up 450Mbps, snel genoeg dus maar waarom hapert het? Ik heb de DVS er ook al eens tussenuit gehaald maar dit helpt ook niet. Wie O Wie heeft eindelijk de oplossing?

@mineral Welkom op het forum.

Wat vreemd dat je verbinding wegvalt, vooral omdat je wel gewoon tv kunt blijven kijken. Deze krijgt zijn signaal namelijk ook via internet. 

Valt op het moment dat de verbinding wegvalt de verbinding op alle apparaten weg? De snelheid lijkt inderdaad erg goed te zijn. 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig! 


Hallo Rutger,

 

Vrijdagavond weer storing gehad en heb toen beide KPN Super WiFi versterkers losgekoppeld en de hele avond geen storing meer gehad.

De DVS op de 1e verdieping gebruikten we om TV te kijken via de TV-ontvangers en heb deze zaterdag verwijderd. De TV-ontvangers zijn nu bedraad aangesloten via een unmanaged switch van TP-Link.

Echter zondagochtend weer wegvallend internet/WiFi gehad. Het ligt dus echt aan de KPN Super WiFi versterkers. Ik ga ze beide nog maar eens opnieuw installeren volgens de handleiding op de KPN website en anders moet er maar weer een monteur langskomen.


Ondersteunt de switch igmp snooping?? Dat moet!!


Grote kans dat de TP-Link switch géén IGMP Snooping ondersteunt.
Op een enkele uitzondering na ondersteunen umanaged switches geen IGMP Snooping.

En dat is wel datgene wat je nodig hebt in een set-up met TV-ontvangers en bekabelde internet-aansluitingen van PC's en nog andere netwerk apparatuur (KPN Super WiFi's).

5-poort switch - met - IGMP Snooping, bijv. < DEZE >
8-poort switch - met - IGMP Snooping, bijv. < DEZE >
(Met de letter “E” achter het type nummer).

https://www.netgear.nl/business/products/switches/web-managed/gs108e.aspx

IGMP-snooping voor optimale levering van multimediaverkeer

Door te luisteren naar de IGMP-conversatie tussen hosts en routers kan de Gigabit Smart Managed Plus Switch een kaart bijhouden waarop aangegeven staat welke koppelingen welke IP-multicaststromen nodig hebben. De Gigabit Web Managed (Plus) zal daarom multicastverkeer kunnen doorsturen naar de koppelingen die daarom gevraagd hebben en multicast-verkeer kunnen tegenhouden van koppelingen die geen multicast-luisteraar hebben.
IGMP-snooping helpt hoofdzakelijk bij het optimaliseren van multicast-prestaties bij Layer 2 en is vooral nuttig voor bandbreedte-intensieve IP Multicast-toepassingen zoals IPTV.


Het rare is dat het ongeveer 2 maanden probleemloos heeft gewerkt.

Zodra zowel het bekabelde- als WiFi internet wegvalt dan kan ik wel gewoon TV kijken. Internet hersteld niet uit zichzelf dus de V12 moet dan opnieuw opgestart worden. 


Zo raar is het niet, want in een bericht eerder schreef je:

De DVS op de 1e verdieping gebruikten we om TV te kijken via de TV-ontvangers en heb deze zaterdag verwijderd. De TV-ontvangers zijn nu bedraad aangesloten via een unmanaged switch van TP-Link.

Die DVS heeft mogelijk storing opgeleverd?
Eigenlijk niet verwonderlijk met “surrogaat” oplossingen. Het kan goed uitpakken, heb je geluk.
Maar een simpele verandering in het stroomnet kan de balans naar de verkeerde kant omslaan.
Door interferentie op het stroomnet van allerlei andere huishoudelijke apparaten die ook op het stroomnet zijn aangesloten. (Zoals dimbare led-lampen, het ene merk led-lamp tegenover een ander merk, "pulserende” accu-opladers van smartphones, laptops…..,  koelkast, stofzuiger).

Nu heb je dat uitgewisseld met een switch waarvan bekend is dat dat problemen zal opleveren.


Bedankt voor alle reacties. 

Vanmiddag heb ik de Netgear SG105E gekocht. Ik had een TP-link SG105D. En idd deze switch van TP heeft geen IMGP Snooping. De monteur van KPN van afgelopen week had hem ook bekeken en zei dat ie wel goed was, omdat het een unmaneged switch is.

 

Maar we zijn nu 6 uur verder en heb geen gefrustreerde pubers meer gehoord.:grinning:


Is daarmee nu het probleem opgelost?  (Kijk het nog even enkele dagen aan).


Joep1965 en Babylonia, hartelijk dank voor de informatie. 

We zijn nu inmiddels een week verder en hebben geen storingen meer gehad.

Lag het dus toch aan de switch van TP-LINK, doordat die geen IGMP snooping ondersteunde!


Zo dat is leuk om te horen!! Graag gedaan!!