Skip to main content
Vraag

Wegvallend internet wifi en bekabeld

• November 1, 2025
  • 11 reacties
  • 94 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een Experia 10 (firmware V10.C.25.08.03) maar sinds een paar maanden heb ik zowel op wifi als bekabeld internet dat de verbinding instabiel is. Dat zie ik terug in haperend internet of vpn verbindingen die telkens worden gereset. Ik heb gekeken in het forum, maar ik zie eigenlijk nergens oplossingen.

Kan het zijn dat het modem gewoon niet oke is?

11 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 1, 2025

Heb je glasvezel of koper?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Glasvezel

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hoi ​@Eigeman , welkom hier op onze Community en bedankt voor jouw bericht :)

Heel naar dat je al zo lang problemen ervaart dus goed dat je dat ook via deze weg aankaart! Omdat je een glasvezelverbinding hebt, kan ik je alvast aanraden om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Een hele simpele stap waar soms de gekste problemen mee worden verholpen dus probeer dit zeker even. Het modem is zeker niet het eerste waar ik aan denk als boosdoener maar ik begrijp dat je het (ook) in die hoek zoekt hoor. Mocht je hier nog geen contact over hebben gehad met onze Helpdesk, dan ook het advies om daar eens contact mee op te nemen; vanuit daar kunnen mijn collega's je verbinding direct doormeten en dat lijkt me een goed punt om te starten. Je kunt daar tegenwoordig zelf een belafspraak voor inplannen, wel zo makkelijk! Laat je ons ook nog even weten wat hier uit is gekomen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Hoi ​@Eigeman , welkom hier op onze Community en bedankt voor jouw bericht :)

Heel naar dat je al zo lang problemen ervaart dus goed dat je dat ook via deze weg aankaart! Omdat je een glasvezelverbinding hebt, kan ik je alvast aanraden om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Een hele simpele stap waar soms de gekste problemen mee worden verholpen dus probeer dit zeker even. Het modem is zeker niet het eerste waar ik aan denk als boosdoener maar ik begrijp dat je het (ook) in die hoek zoekt hoor. Mocht je hier nog geen contact over hebben gehad met onze Helpdesk, dan ook het advies om daar eens contact mee op te nemen; vanuit daar kunnen mijn collega's je verbinding direct doormeten en dat lijkt me een goed punt om te starten. Je kunt daar tegenwoordig zelf een belafspraak voor inplannen, wel zo makkelijk! Laat je ons ook nog even weten wat hier uit is gekomen?

Bedankt, heb ik gedaan, maar geen verschil.  Ik zit ook met het meten van de stabiliteit. Is daar een tooltje voor dat redelijk betrouwbaar is? Zodat ik zeker weet dat ik achter het juiste probleem aan jaag?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 11, 2025

Hoi ​@Eigeman , onze collega's van de Helpdesk kunnen je verbinding doormeten en kijken of er ook fouten op de lijn zitten. Er is naar mijn weten geen tool waarmee je dit zelf kunt checken. Daarom zou ik je ook adviseren om hier even een belafspraak voor in te plannen zodat we je verbinding direct door kunnen meten! Laat je me weten wat daar uit is gekomen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 16, 2025

Inmiddels heb ik het modem vervangen (door een experia 12), maar het probleem blijft. Mijn vpn verbindt, verbreekt en verbindt opnieuw. Maar dat was maar de eerste test. Ik ga nog kijken naar bekabeld.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Eigeman. Dank voor je update! Goed dat je het modem al hebt vervangen en dat je nog extra tests gaat doen. Laat vooral even weten wat er gebeurt als je bekabeld test. Als de VPN-verbinding dan wel stabiel blijft, kunnen we gericht verder zoeken in de WiFi verbinding. Als het probleem ook bekabeld blijft, dan ligt het waarschijnlijk ergens anders en kunnen we samen verder kijken wat de volgende stap is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Hi ​@Eigeman. Dank voor je update! Goed dat je het modem al hebt vervangen en dat je nog extra tests gaat doen. Laat vooral even weten wat er gebeurt als je bekabeld test. Als de VPN-verbinding dan wel stabiel blijft, kunnen we gericht verder zoeken in de WiFi verbinding. Als het probleem ook bekabeld blijft, dan ligt het waarschijnlijk ergens anders en kunnen we samen verder kijken wat de volgende stap is.

Helaas, bekabeld is nog steeds niet goed. Ik blijf wegvallend & direct herstellende verbindingen zien (en ook via wifi).

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 24, 2025

Hoi ​@Eigeman, bedankt voor je terugkoppeling, jammer om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart :(
Zou jij je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Ik wil graag je verbinding eens doormeten en dat lijkt me in deze situatie ook het beste beginpunt. Hoor graag weer van je!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Hoi ​@Eigeman, bedankt voor je terugkoppeling, jammer om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart :(
Zou jij je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Ik wil graag je verbinding eens doormeten en dat lijkt me in deze situatie ook het beste beginpunt. Hoor graag weer van je!

Hallo, ik heb het profiel ingevuld. Ik merk nog steeds problemen met wifi (haperende whatsapp, en dus telkens de vpn die eerst een aantal keren wordt gereset). Bekabeld zal ik ook nog even opletten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 3, 2025

Goedemorgen ​@Eigeman en dank voor het invullen van jouw profiel 💪🏼

Ben meteen eens wat metingen uit gaan voeren en je verbinding tot aan het modem is dik in orde. Dat zegt alleen niks over de wifi en dat is ook iets wat ik niet kan meten. Je modem zendt een wifi signaal uit en hoe goed dit signaal vervolgens gaat werken, is echt afhankelijk van je omgevingsfactoren. Je kunt hierbij denken aan de bouw van je woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, muren, plafonds etc. etc. Een wifi signaal is nu eenmaal gevoelig voor wat er in een omgeving verder nog gebeurt. Daarom zou ik je in eerste instantie het advies willen geven om eens aan de slag te gaan met de KPN Wifi Manager. Deze online tool kan je helpen om de wifi bij jou in huis te verbeteren en ik denk dat dat hier ook een goed beginpunt is gezien de problemen die je ervaart. Laat je me weten wat daar verder uit is gekomen? Ben heel erg benieuwd!