Skip to main content

Ik heb nu al ongeveer 4 dagen last van wegvallend internet. dit gebeurd om de 10-20 minuten gedurende de hele dag. Je kunt vast wel begrijpen hoe hinderlijk dit kan zijn vooral als je een live streamer en een content creator bent. 

Ik had 2 dagen terug een mail gekregen dat er vanaf 01:00 tot 07:00 op 10 jan ( vandaag ) onderhoud gepleegd zou worden. Ik hoopte dat dit mijn probleem zou oplossen maar dat is niet gebleken.

Ik heb meerdere topics gelezen en die zeggen allemaal dat standaard verhaaltje van alles resetten. Dit heb ik natuurlijk al geprobeerd maar dit had geen zin. Ik heb nu dus ook geen zin en tijd om 1-2 uur aan de lijn te zitten met de klanten service aangezien een medewerker mij de vorige keer al een instructie had gegeven waardoor het internet in heel mijn huis voor 4 dagen plat lag.

Wat moet ik doen?

Welke Experia box heeft u? Brand alles netjes groen?


Alles brand groen, het is een kpn box 12b. Deze hebben wij 3-4 maanden terug gehad


Glasvezel?

Dan zou ik beginnen met een koude start van het nt kastje en de modem. Eerst de modem van de stroom, dan de nt. 5 minuten wachten en dan in omgekeerde volgorde starten. Laat er 5 minuten tussen.

In ieder geval wordt door de herstart van nt een nieuwe verbinding opgezet naar het KPN netwerk. Het modem helemaal opnieuw koud starten zorgt ervoor dat deze weer fris online komt.

Resetten is mijn inziens een last resort oplossing.


Zal het proberen, was is de nt? En hoe reset ik mijn router? Is dat via de knop op de achterkant?


Zal het proberen, was is de nt? En hoe reset ik mijn router? Is dat via de knop op de achterkant?

Achter op de modem zit de aan uit knop

Daarna de stekker eruit trekken voor 5 minuten.

Als je glasvezel hebt dan zorg de NT voor omzetting van glas naar ethernet. Zie je de glasvezel (vaak oranje) naar een kastje lopen? Dat is de NT en die kun je ook stroomloos maken (adapter 5 minuten uit stopcontact halen). Je kunt ook de kabel in de WAN poort van de modem volgen. De andere kant van de kabel kom uit op de NT als je glasvezel hebt.

Lastig om iemand er doorheen te loodsen. Plaats desnoods even een foto van de situatie in de meterkast.


Zal het proberen, was is de nt? En hoe reset ik mijn router? Is dat via de knop op de achterkant?

En niet resetten. Koud herstarten is niet gelijk aan resetten. Bij een reset gaan de instellingen terug naar de fabrieksinstellingen. Is zeker nu niet noodzakelijk schat ik zo in. 


Bedankt voor je reactie, ik ga het proberen!


Heb het geprobeerd, helpt niet. Mijn data lampje op het glasvezel kastje knippert voor de rest zijn beide in orde. Enige tips nog?


Heb je een foto van het glasvezel kastje?


Het data lampje knippert, soms heel snel en soms rustig.


@syna nemat Gelukkig wel een Nokia ONT :)

Het data lampje hoor te knipperen, dat betekend dat er simpelweg data geupload of gedownload wordt, zie het als een WhatsApp die je verstuurd of ontvangt. Welk modem heb je? Een Box12? 


Hoi @syna nemat. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat de verbinding steeds wegvalt. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik zie hierboven dat je het modem en glasvezelkastje inmiddels al hebt herstart en dat dit niet de oplossing was. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik jouw verbinding eens doormeten.